Gjest Skrevet 27. september 2009 #1 Skrevet 27. september 2009 Snuppa skal begynne i barnehage i januar, og siden vi bor et sted med rimelig barskt klima vil jeg si, så er det ull som gjelder. Var innom Nøstebarn butikken i Sandvika i går, og så ut som det var myyye fint. Men er det bra kvalitet? Det er jo ganske dyre klær, men det spiller ingen rolle om det er varmt og godt og holdbart. Og hvordan er str? Er veldig usikker på hva jeg skal velge til snuppa som blir 1 år i desember og som nå passer perferkt inn i 74. Redd 74/80 blir lite, mens 86/92 så stort ut! Evt andre tips på da særlig mellomlag med ull/ullfleece. Og nei, jeg strikker ikke selv;)
blomstre Skrevet 27. september 2009 #2 Skrevet 27. september 2009 Heisann! Når det gjelder bodyer og strømpiser så synes jeg ikke nøstebarn er verdt prisen... Der er rimeligere merker like gode føler jeg. Men når det kommer til lag nr 2 klær så synes jeg nøstebarn er uslåelige. Elsker både ribb og ullfleecen deres. Har hatt dette til eldste og nå går det i arv til velsa. Ribb klærne kan man ha i fler sessonger, gjør ikke noe at de er for store første vinteren, men dette få man god hjelp til i butikken. Årsaken til at jeg ikke har likt body er at de må vaskes ofte pga søl, da synes jeg de ikke holder. Strømpisene har det gått fort hull på. Ikke like slitesterkt når det er ren ull (andre merker har litt lycra i tror jeg, men god grunn...). Lag 2 klær må nesten ikke vaskes, så de holder seg. Har også testet lag 2 klær fra Janus (prinsesseull og krinkelull) ikke like tykke, men holder her på milde sørvestlandet. Til fjellbruk må imidlertid nøstebarnklærne frem! Vanlig fleece synes jeg heller ikke blir varmt nok i kalde strøk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå