Gå til innhold

Mulig årsak til overproduksjon/for lite melk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg grubler litt...og lurer på om noen kan fortelle deres egne erfaringer.

Da jeg lå på føden med lillemor sugde hun på puppen i ca. 40 min på hver side de gangene jeg la henne til. Og det gjorde jeg ofte, hun viste stadig tegn på sult. Pleierne reagerte av og til siden hun lå så lenge. Hun var tynn da hun kom ut! Ikke så lav fødselsvekt, men lang. Jeg tenker at hun skulle vært minst +1 kg da hun ble født. Dette har hun nå tatt igjen.

Jeg har hatt en voldsom melkeproduksjon, det har vært problematisk for henne å i det hele tatt ta puppen pga stri melkestrøm.

Kan det være sånn at babyens suging de første døgn er avgjørende for melkeproduksjonen hele ammeperioden? Jeg vet at man kan redusere/øke mengden, men det virker for meg som om kroppen har et stort sett stabilt lager det er vanskelig å gjøre noe med.

Hvor mye lå poden ved puppen de første timer/døgn og hvordan har din melkeprod vært?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei! Jeg hadde ingen planer om å amme den lille når han kom. Så han lå ikke på brystet i det hele tatt de første 5 døgnene. (jeg pumpet ikke heller.)

Nå er babyen 7 mnd, jeg har fullammet han i 7,5 mnd. og jeg overproduserer noe voldsomt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...