tre håpefulle Skrevet 27. september 2009 #1 Skrevet 27. september 2009 Blandingsforholde mellom de to er like ved 150ml vann.. Kan en ikke ha to skjeer av hver da?? Jenta mi liker ikke når melken er for rennende (hipp1), da kaver hun veldig i måltidet.. Hun koser seg nå mye mer med hipp2, men da kommer det så lite i gangen ut at hun er mett før hun har drukket nok, og stopper.. Jeg tror en ting midt i mellom hadde vært bra konsistens for henne..
Mor Løvehjerte Skrevet 27. september 2009 #2 Skrevet 27. september 2009 Dette er absolutt et spørsmål du bør stille til produsenten. = )
tre håpefulle Skrevet 27. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 27. september 2009 Det skal jeg gjøre.. =o)
tre håpefulle Skrevet 27. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 27. september 2009 Da var mailen sendt.. =o)
Prusseluskan Skrevet 27. september 2009 #5 Skrevet 27. september 2009 Det finnes noe som heter Nestargel som man kan ha i melken for å gjøre den tykkere, fås reseptfritt på apoteket. Vi prøvde den en stund mot lilles ekstremgulping, funket veldig fint med tanke på at melken ble tykkere, gulpingen derimot... Du kan jo teste den om det ikke er ok å blande hipp 1 og 2? Poster du svaret fra Hipp?
tre håpefulle Skrevet 27. september 2009 Forfatter #6 Skrevet 27. september 2009 Takk for tipset.. Hvis det ikke går å blade, så skal jeg prøve det.. Men jeg kan egentlig ikke forstå hvorfor det ikke skulle gå å blande 1 og 2.. For det blir jo samme mengde pulver mot samme mengde vann uansett.. Å hvis de stort sett er like bortsett fra mer stivelse i 2, så vil det jo bli en "Hipp 1 1/2" da egentlig.. hehe Jeg skal poste svaret når det kommer.. Jeg spurte de også om det er forskjell på måleskjeene på 1 og 2.. Glemte å sjekke det.. I kveld så laget jeg til Hipp2, så blandet jeg litt av en ferdigpakke nan1 i.. Å da ble konsistensen helt perfekt.. Jenta mi drakk 120ml.. Å hun spiser sjelden mer en 70ml.. Ofte mindre.. Men nan-gulp lukter mer ille, så jeg får satse på en "hipp 1 1/2" hvis det går.. =o)
tre håpefulle Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter #7 Skrevet 6. oktober 2009 Fikk svar på spørsmålet i dag: "Hej Torill, Tack för din fråga. Ursäkta att du fick vänta. Jag behövde invänta svar från vårt huvudkontor i Tyskland. Vi rekommenderar inte att blanda ECO 1 och ECO 2 eftersom skedarna i respektive förpackning är olika och för att HiPP själva inte har gjort några sådana blandningsförsök. Om du ändå väljer att göra det rekommenderar vi att du blandar respektive sort var för sig enligt anvisningarna och sedan blandar ihop dem. Lycka till med din dotter. Med vänliga hälsningar, Mona Hallin. leg dietist" Så da vet vi det.. Men jeg har nå blandet desse to i over en uke, og jenta mi drikker mer enn tidligere, så jeg kommer til å fortsette med det, da hun liker konsistensen.. Bruker de skjeene som tilhører pakkene.. Å på 150ml vann tar jeg to skjeer av hver.. For det er samme blandingsforhold på 150ml på begge pakkene, 4 skjeer... Så da ser jeg ikke noen måte det kan bli feil blandingsforhold på 150ml vann... =o)
2Gull09♥11!! Skrevet 6. oktober 2009 #8 Skrevet 6. oktober 2009 Tusen takk for dette tipset! Jeg begynte sist uke å gi snuppa Eco 2, var 4 mnd 30! Det virker som hun liker dette,men synst hun drikker litt mindre. Og trenger jo all vesken de kan få? Kanskje ved å blande de vil hun drikke som før, men bli litt mer mett?! Skal iallefall prøve på 150ml
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå