Gå til innhold

Dere som ammer selv om det har kommet tenner.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille min har fått fortenner oppe. Eller de er på vei opp, og sylskarpe!

De gnisser når jeg ammer.Og har fått store sår på begge to. AU! Går det over når de er kommet ordentlig opp?

Vil ikke slutte å amme helt enda.... :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm... Her er det sju tenner på plass nå, men har ikke merket noe til de problemene du beskriver. Kanskje greit å kontakte ammehjelpen?

Skrevet

Mi datter på 10 nesten 11 mnd. blir såogsi f.ammet. Og seinest i dag har jeg blitt bitt såpass mye at jeg kvier meg vær gang jeg legger henne til puppen. Da hun først fikk tenner, var det først en liten periodet med masse biting. Jeg sa bare NEI, bestemt. Uten å le så klart. For da blir alt bare mer morro. Og hun har etterhvert skjønt det. Nå er det skjeldnere og skjeldnere det skjer.Men da vanligvis ofte på en dag. Kjeder seg osv. Ligger lenge og koser. Hvis jeg tar henne vekk når hun er ferdig med å spise går det kjempe greit :)

Skrevet

Knerten har fått seks tenner, og ammingen går helt uten problemer. Et par ganger har han bitt meg - det har vært uhell, f.eks. når han har hørt en plutselig lyd, og har snudd seg - med puppen i munnen - etter lyden. Det gjør VONDT! Men vanligvis går det helt greit.

Skrevet

Han bet for en stund sden, men har lært seg og ikke gjøre det. Bare av og til det skjer. Heldigvis:-)

Nå er det akkurat som tennene oppe gnisser når han suger.

Skrevet

Høres ut som Lille har feil sugetak. Snuppa mi har 8 tenner nå, og er 8 mnd. Fikk første tennene i mai. Merker at det kan gnage litt hvis jeg har skikkelig brystspreng. Andre ganger hvis jeg holder henne for slapt inntil meg merker jeg det samme. Det er viktig nå Lille ligger inntil deg må du trykke h*n godt inntil, samtidig som hodet ligger støtt inntil brystet. Tror nok du vil merke en forbedring hvis du prøver dette.

Skrevet

Jeg slet også med dette da snuppa fikk fortenner nede, sår som virkelig gjorde vondt selv om hun skjelden biter, det gnisser rett og slett :( Er vant til det nå da, men kjenner det fortsatt litt på den ene puppen. Tror nok det var uvant med tenner for henne helt i starten, og det tok litt tid før hun skjønnte at hun måtte endre sugetaket litt, samtidig som jeg måtte "herdes" litt :) Gruer meg litt til tennene oppe dukker opp, men det går nok det også, øvelse gjør mester!

Skrevet

Lillegull har fått to tenner, men han har aldri prøvd å bite eller kommet nær med tennene sine.

Har dessverre ingen gode råd til deg, men kanskje snakke med helsesøster? :)

Skrevet

Hei:)

Kjenner godt til dette ja...:) Gullet mitt på 9 mnd har to oppe og to nede, og de gnisser da jeg ammer. Man blir nok litt herdet etterhvert, men jeg blir fortsatt ganske sår. Løsningen min har blitt å vaske puppene godt morgen og kveld, lufttørke de litt før jeg smører på Purelan (kjøpes på apotek). Denne salven er kjempegod og har vært redningen for meg:) Den reparerer sprekkene/sårene, og gjør at puppene ikke sprekker så lett igjen. Sånn har den i alle fall virket på meg!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...