Anonym bruker Skrevet 27. september 2009 #1 Skrevet 27. september 2009 Jeg har ei jente som etter tre uker plutselig ikke vil ta det ene brystet. I tillegg har jeg for lite melk til henne i utgangspunktet, så hun får mme etter puppen til noen av måltidene. Er det kanskje noen sammenheng der? Ville trodd at hvis flasken var årsaken hadde hun ikke ville hatt noen av brystene. Noen som vet hva årsaken kan være? Ev. hva som kan hjelpe? Tanken har slått meg å smøre litt sukkervann på brystvorten for å se om hun vil ta den da, er det kanskje en ide? Jeg har i allefall bestemtmeg for å anskaffe meg elektrisk pumpe slik at jeg kan pumpe den ene mens hun ammer på den hun faktisk vil ta slik at jeg kan gi henne det jeg har så lenge det varer. Er jeg dyktig nok er det vel mulig å øke produksjonen med pumping også?
Mamma´n til lillemor Skrevet 28. september 2009 #2 Skrevet 28. september 2009 Det kan jo kanskje være en låsning i nakke eller rygg som gjør at det er ubehagelig for henne å die på det ene brystet. Jeg ville ha sett på hvordan bevegeligheten hennes er til sidene og snakke med hs om å bli vurdert av fysio.
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 28. september 2009 #3 Skrevet 28. september 2009 Den ene puppen kan også være mer lettmelket enn den andre slik at hun må jobbe mer for melka på den andre. Dersom du har tenkt å amme en stund er det en fordel med lik produksjon ellers ender man opp med en stor pupp og en liten. Så pump ivei på den "upopulære". Ellers kan ungen fint fullammes på bare ett bryst. Lykke til.
Caity<3 Skrevet 15. oktober 2009 #4 Skrevet 15. oktober 2009 Vi hadde det også sånn. pump det brystet hun ikke vil ha... og gi det på flaske. det gjorde vi og plutselig snudde det, og han ville ha begge brystene... men fortsett og tilby begge bryst, bare for å se liksom. om det er låsning i nakke som er årsaken, så kan du jo prøve med tvillingstilling (til låsningen løser seg med fysio_)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå