Gå til innhold

Trenger sårt er svar, noen av dere erfarne som kan hjelpe??

Anbefalte innlegg

hei.

Jeg testet positivt på forige Søndag, har hatt små blødninger hele uken ikke så veldig mye, er som oftest ikke komt noe på truseinnlegget men er friskt blod vist jeg trykker litt papri oppi det heligste. har skikkelig mens murringer både i magen og i ryggen. Har lest innlegg fra flere av dere at en kan få blødninger i forbindelse med progestan og det tror jeg er tilfelle med meg også, håper på det iallefall!!!!

Har jo endel historie bak meg ang dette med assistert befruktning, har brukt veldig mye progestan opp igjenom tiden og alldri hatt blødninger, men hatt noe diffuse mens murringer.

Denne gangen begynnte jeg å blø for første gang på Fredag den 18.sept 2 dager før testdagen og har mer eller mindre hatt friskt blod i skjeden hver dag siden og hatt kraftige mens smerter.

Føler meg veldig usikker no og sitter inne med masse spørsmål, hadde satt pris på om det va noe som kunne ofre litt tid på å svare på spørsmålene mine.

1 Hvor lenge blødde dere når dere brukte progestan??''

2 hadde dere sterke mens smerter under bruken av Progestan??

3 hvordan skal jeg forholde meg fremmover, burde jeg kontakte lege

eller snakke med sykehuset som satte inn egget??

4 Burde jeg holde meg i ro fremmover?? skal jobbe veldig mye fremmover no.

5 Er dette ett forvarsle på att vi holder på å miste??

6 Burde jeg kansje bare slutte med Progestan??

Vet att kansje det er på g\feil plass jeg skriver dette, burde skrevet det på gravide slitere men der er det så liten aktivitet, håper dere synst det er greit jeg skriver detter her inne for her er det jamn trafikk ; )

Går rundt med en klomp i magen, har nesten angst for å gå på do venter det verste, tørr liksom ikke å glede meg over den positive testen.

vær så snill å gi meg noen svar positivt eller negativt vill bare vite hva jeg kan ha i vente.

venter i spenning på svar :s

Fortsetter under...

Først må jeg si at jeg skjønner at du er engstelig og redd og har den klumpen i magen. Når det er sagt så er de beste til å svare på spørsmålene dine Fertilitetsklinikken du tilhører. Jeg synes du skal ringe dem imorgen og spørre om alt det du lurer på. En del av spørsmålene er det bare medisinsk personell som kan gi deg kvalifiserte svar på, og de har jo også kjennskap til historen din i større grad enn oss her.

Når det er sagt så skal jeg prøve å gi deg noen svar, basert på erfaring.

1 Hvor lenge blødde dere når dere brukte progestan??''

Jeg blødde ikke da jeg gikk på Progestan. Har heller ikke hatt blødninger som følge av andre progesterontilskudd.

2 hadde dere sterke mens smerter under bruken av Progestan??

Nei - men husk på at det ikke nødvendigvis er noen sammenheng mellom smertene og Progestanen, selv om blødningen skulle være pga den. Begge gangene jeg ble gravid hadde jeg ganske mye menssmerter i tiden jeg skulle hatt mensen - det er en mulig årsak til noen av erfaringene dine. I tillegg er det mye som vokser og strekker seg i magen din nå - så det kommer også an på hva slags smerter du faktisk har, men disse vil nok ikke jeg kalle sterke smerter.

3 hvordan skal jeg forholde meg fremmover, burde jeg kontakte lege

eller snakke med sykehuset som satte inn egget??

Ja. Snakk med Fertilitetsklinikken.

4 Burde jeg holde meg i ro fremmover?? skal jobbe veldig mye fremmover no.

Det bør en lege gi deg råd om, etter å ha vurdert situasjonen din.

5 Er dette ett forvarsle på att vi holder på å miste??

Det kan ingen av oss her inne svare på. Igjen, snakk med en lege.

6 Burde jeg kansje bare slutte med Progestan??

Det kan ingen av oss her inne svare på. Igjen, snakk med en lege. Det jeg kan synse om er at selv om du blør litt, så er det ikke noen fare for at Progestanbruk er negativt for svangerskapet - tvert imot. På den annen side er det slitsomt å ha disse blødningene, så det kan være aktuelt å bytte til en annen form for progesterontilskudd.

Håper du får hjelp fra kvalifisert personell, og at dette løser seg til det beste for deg og spiren din!

Klem til deg.

Takk for svar

Er nok rimelig sikker på att det gikk gale denne gangen, begynnte plutselig å blø ganske mye for ett par timer siden og menssmertene har bare økt. Kan ikke gjøre anna enn å vente til i morga og ringe til fertilitetsklinikken og lege, bør vell få tatt en ul eller???

va ganske mye blod som kom og det var klompete. Går på blodfortynnende Klexane og Albyl-E så er litt usikker på om det også kan være årsaken til att mengden var så pass som den var.

Huff det er til å bli gal av dette her!!!!!!!!

Tusen takk for bryderiet ; )

Hei ; )

Huff jeg føler meg så dum, er så vanskelig å tenke logisk og fornuftigt opp i alt dette her, du har selvfølgelig helt rett, det er kansje alt for tidlig å se noe på ul er jo bare 4 uker i dag, eller var : ('

Må ha meg en tur på legekontoret i morga for å få tatt en Hcg prøve, tok ei på Onsdag så en skulle tro att ved å ta ei i morga burde gi oss en skikkelig bekreftelse på om det går den rette eller gale veien.

Annonse

Hei

vet du jeg aner ikke hvor høy den var.

Jeg var på kontroll hos revmatalogen min på Onsdag, fortalte att jeg hadde testet positiv på Søndag men att den var veldig uklar og att jeg hadde problemer å stole helt på den. pga jeg har en revmatisk sykdom skal jeg følges nøye opp med tanke på evt ett svangerskap, legen ville derfor ta en hcg test for å få det skikkelig bekreftet.

Fikk telefon dagen etterpå att den var positiv og mere ble det ikke sagt, tror jeg har ett 800 tall på tunga men jeg kan like gjerne fantasere no.

Har en gutt på 5 år, når jeg gikkk med han var det aldri snakk om hcg

Hører til i Haugesund fertilitetsseksjon og dei har aldri nevnt hcg,

Hvilke verdier bruker det å ligge på ved en event graviditet, dette er helt fremmed for meg : s

næmmen du da.....er du så engstelig :(

jeg kan trøste deg med at jeg hadde blødninger da jeg gikk gravid og brukte progestan...garantert slimhinnene dine som reagerer på det...var det frys eller ferskt forsøk du hadde nå? Må hvertfall ikke finne på å slutte hvis det var frys...da mister du...Ring å snakk med klinikken imorgen tidlig og hør hva de har å si du, det er nok det beste. Jeg tok privat ul da jeg var 5+2, og så allerede da hjerte banke....Mener jeg blødde rundt en uke etter testdag. Mange blør jo veldig mye gjennom hele svangerskapet, så jeg syns ikke du skal engste deg så mye, prøv å få svar imorgen, kanskje de kan ta deg inn på ul tidligere vettu :)

masse lykke til og god klem

Hei Mazza ; )

Når du sier blødninger i hivlken grad blødde du da????

jeg har alle symptomer og like stor blødning som om det skulle vært en vanlig menstrasjon : ( Trodde først det var progesten som gjorde det med no er jeg veldig i tvil. Hatt friskt blod opp i skjeden ikken noe i trusa, begynnte å få mens murringer i går som bare har økt på i løpet av dagen, Plutselig kom det masse blod, levret blod fra intet så noe er jeg veldig i tvil. Skal ta meg noen telefoner i morgen og ett legebesøk men har ikke så store forhåpninger.

Må bare få si beklager vist dere synst jeg syter og klager vel mye i dag men ¨må være ærlig å si att det har hjelpt meg masse og sitte å skrive her inne i dag har liksom vært litt terapi for meg, rart som det hørest ut : s

Tusen takk Mazza for dei trøstende ordene, selv om jeg prøver å være realistisk opp i alt dette here hjalp det litt å lese det du skrev ; )

Ikke synes jeg du syter, og ikke synes jeg det høres rart ut at det har terapeutisk effekt :-)

..som sagt håper jeg dette går fint - men de eneste klare svarene får du fra Fertilitetsklinikken eller annen lege, enten det er i form av HCG-målinger eller UL som i alle fall vil vise tykkelse på slimhinne så tidlig (ut fra det kan man kanskje vurdere om du har mistet eller er i ferd med å miste).

Hei du ,

hm, hva skal jeg si...det var vel hvertfall nok til at jeg tvilte på om det gikk bra, men kanskje ikke så mye som mens liksom....

klart du skal få skrive om hvordan du har det her inne...det er jo derfor vi er her alle sammen...for å støtte hverandre vettu :)

Har tenkt på deg idag og lurer fælt på hvordan det går med deg??

klem klem

Hei Mazza ; )

Sitter fremdeles i det uvisse : (

Masse styr for inenting føler jeg. Det startet først med en telefon til klinikken i Haugesund som mente den eneste måten å få ett endelig svar på var å ta en Hcg test, det var ingen hensikt å ta noen ultralyd for det var alt fortidlig å se noe som helst.¨

Bestilte meg en legetime, legen mente det var fornuftig å ta en tidlig ultralyd, hva gjør du.....????? Er så vanskelig å tenke fornuftig opp i alt dette styret!!!! Vi bestemte oss for å ta en tidlig ultralyd, fikk time i dag kl 9.00.

Tok ultralyden og som dei sa i Haugesund ingenting å se, kunn att slimhinnen min var over 10 mm som kunne tyde på 2 ting og det var att 1) jeg ikke hadde blødd ferdig enda eller 2) det er fortsatt en spire som gror.

Altso 50-50 enten eller sukk. i og med att legen ville sende meg til ultralyd såg han ikke noe grunn til å ta hcg i går åååååå som jeg angrer hadde jeg bare hørt etter hva som ble sagt først kunne jeg ha fått ett svar i morga. Tok Hcg i dag og må ta ei ny ei på Torsdag.

Hatt veldig vondt spesielt i underlivet i dag og litt i ryggen, fortsatt blod i skjeden er nesten helt sikker på att det ikke gikk veien for oss denne gangen heller, virker som blødningen holder på å øke.

Føler meg heilt likgyldig er bare lei av å tenke og opp i det hele har jeg fått dassangst!!!! men det som er så rart er att jeg har ømme bryster og er litt kvalm.

Nei ikke hjelp i å spekulere mere på det, det skjer det som skjer orker liksom ikke mere.

Prøver å si til meg att no har jeg vært gravid så vi vet att jeg funker, neste gang sitter det,

Og for å gjøre dagen heilt perfekt fikk vi beskjed att samboeren min har fått tilbakefall på nyresykdomen sin bare for å toppe det hele, vet ikke om vi skal le eller gråte.'

Annonse

uffameg...det skal jammen ikke være lett....fikk ikke vært inne her å sjekka igår...da er det jo bare å håpe på at hcg har steget fra tirsdag da :) Krysser fingra!!

Noen må jo liksom gjennom såå mye før ting faller på plass. Er nok lettere å bare få en negativ test enn det du må gjennom nå...hadde vært vrak hadde det vært meg... Fikk ringt klinikken igår, så her blir det frys i uke 45. Bare å kjøre på nå...må bare bli ferdig med det liksom....tenker å ta ferdig de 4 vi har på frys og så tenke over hva vi gjør videre...er så slitsomt å sette livet på vent hele tiden, og hvertfall i forhold til han vi har fra før.....så vi er usikre ennå om vi går for 3 forsøket også....men men vi må jo først vente å se hva som skjer neste gang da ;) Generelt litt negativ til disse forsøka nå merker jeg...får jo aldri vært med på noe gøy lenger...

Masse lykkke til imorgen..jeg krysser heeele dagen

klem

Gjest Bjørnen Collargol

Håper jeg kan gi deg noen svar.

Jeg begynte å blø på rugedag 10. Holdt med truseinnlegg hos meg også. Noen ganger kom det koagulert, andre ganger bare friskt blod og noen ganger brunt blod...

Når jeg hadde bevegd meg litt mere kom det mere blod og da var det gjerne litt i do også.

Alt så bra ut der inne så noen forklaring på hvorfor fikk jeg aldri.

Fikk beskjed om å holde meg i ro pga truende abort.

Ikke løfte, vaske og bade. (skal sies at jeg har mistet 3 ganger før dette)

Murringer er normalt i svangerskapet pga livmoren utvider seg pga embroy som vokser og trenger større plass. Men det kan også være et dårlig tegn, men jeg hadde murringer også, noen dager mere og andre dager ikke i det hele tatt.

Synes du bør ta kontakt med sykehuset for å høre med de om du kan få en tidlig UL evt hcg blodprøver. Hør med de om du evt kan få en sykm. Hvis de ikke skriver ut en sykmelding ta kontakt med fastlegen din for å få sykmelding.

Det er utrolig slitsomt å gå rundt i en evig sky av negative følelser. La deg selv få love til å slappe av og ta vare på deg selv. Dersom du stresser rundt og det skulle gå galt vil du bare tenke "enn hvis..."

Det gikk bra med meg og jenta ligger og sover i sengen sin nå. Jeg blødde mer eller mindre tom 7+4. Vet hvor utrolig slitsomt og tøft det er.

Masse lykke til og klæmmer

Håper det går bra med deg håp-74!

Sitter her i samme situasjon selv, har testet positivt og blør:-(

Har tatt blodprøve idag og skal ta på mandag, så får vi se......

Krysser fingre for at HCG-verdiene dine viser fin stigning!!!

Lykke til!

For det første, hcg stigningen er det som kan gi deg svaret nå så tidlig. Det at du går på blodfortynnende gjør at det er større fare for blødninger/komplikasjoner i svangerskapet (det var det de sa til meg på Riksen i alle fall) så jeg tror mer på at dette evt. kan være en forklaring enn progesteron-tilskudd. Jeg tror ikke det er vanlig at man får såpass store blødninger av dette, kun litt rosa pga. irritasjon av slimhinner. Det kan og være at du har en veldig tidlig spontanabort desverre.... HÅPER det beste for deg men som du sier man må også være litt realist. Har hatt en SA selv (og 2 MA) i uke 6, den var akkurat som en vanlig mens. Ingen smerter.

Da har vi endelig fått ett skikkelig svar, det gikk ikke veien for oss denne gangen heller : (

Var inne på sykehuset å fikk tatt den andre Hcg prøva, på Tirsdag var den på tror det var 743 og i dag hadde den gått ned til 243 tror jeg så gynokologen mente att det mest sannsynlig har vært en tidlig SA.

Har no blødd siden 18 sept, men det har liksom ikke løsnet skikkelig bare små blø, vist jeg ikke får en skikkelig mens blødning snart burde jeg ta ny Hcg prøve for da er det en misstanke om att jeg er gravid utenfor livmora, men i og med att Hcg i dag var så pass lav var det lite sansynlig. Det er det aller siste jeg trenge no!!!!!!!

No kjenner jeg bare en lettelse, endelig ferdig med grubling.

Har vært litt av en karusell siden søndag, har gått å håpet på å ikke jeg skal hå blod i bindet hver gang jeg er på da, i dag går jeg i spenning å håper att det skal være masse blod, sukk.

Dere har ikke sett det siste av meg vist det er det dere tror, må bare får renset ut dette forsøket så er jeg på hesteryggen igjen, en gang er det min tur!!!!!!

Må få benytte anledningen til å få takkedere masssssse alle sammen som har hjelpt meg igjenom denne karusellen dere er bare en kjempe gjeng, er så gla att jeg har mulighet til å ha kontakt med likesinnede ; )

Ønsker rugere lykke til med testen fremmover, og dere som har hatt negative tester eller mistet hold motet oppe ikke gi opp, det blir deres tur en gang skal dere se enten på den ene eller andre måten.

kjempe klemmer og masse positive tanker fra meg ; )

Ps: holder øye med dere.

Hei coma ; )

vil bare si masse lykke til på Mandag, krysser fingrene for dere.

Behøver aldeles ikke å gå samme veien for dere som det gikk for oss, hold motet oppe, tror jeg trygt kan si att jeg vet hvordan du har det : (

Lykke til !!!!!!

nei å nei så trist :( Denne gangen skulle det jo gå deres vei!!! Utrolig kjedelig når man først får positiv test og så går det galt. Tenker litt sånn oppi det hele at det var jo godt det skjedde nå da, når det først måtte skje, og ikke etter mange uker...

Du er nok snart på plass igjen, vi skal jo klare det engang vi å!! Neste gang mååååå det bli vår tur :) Hadde du det 6 forsøket nå? Skal følge med deg her inne, kanskje vi sees snart igjen....blir nok mest lesing på meg fremover, og satser alt på uke 45.

stor trøsteklem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...