Gå til innhold

Huff, litt nærvøs for kommende forsterdiagnostikk..

Bizzy snart 4små - på overtid!

Anbefalte innlegg

Hei.

Må bare skrive av meg litt tanker...

Har en multifunksjonshemmet gutt på 15 måneder og venter nå en liten overraskelse ;) Vet jo at sjansene for at det er noe galt med den lille er veldig små, men nå har jo det som skjer alle andre og ikke meg.. Allerede skjedd meg en gang.

Vi er henvist til genetisk laboratorium på Ullevål og har time til fredag. Mandag 19 skal vi på fosterdiagnostikk på riksen, ul og fostervannsprøve. Puhhh, kjenner jeg blir nesten mer kvalm hver gang jeg tenker på det. Vi er skjønt enige om at det blir senabort dersom det viser seg å være noe galt med fosteret. En avgjørelse jeg og mannen er veldig enige i, men som jeg ser dersom det blir aktuellt uansett blir utrolig tøff og vanskelig. Men det er ikke for vår del vi har tatt bestemmelsen, men for det kommende barnet og dets tre eldre søsken. Vi klarer ett barn med meget store vansker, men to vil spise alt for mye tid som vi også trenger å bruke på de friske barna!!

Krysser alt jeg har og håper av hele mitt hjerte at vi venter en frisk liten knert, og prøver så godt jeg kan å la være å tenke på alternativet. Fungerer ganske godt som struts for tiden!

Vel dette ble rotete og ganske så intetsigende, men godt å bare få klora ned noen tegn her.. Letter litt!

Fortsetter under...

Hei på deg!

Jeg kan skjønne det du går igjennom nå... Vi har selv fire barn der yngste er funksjonshemmet. Jeg ønsker flere barn men tanken på å få et barn til med funksjonshemming er overveldende. Skulle jeg som deg få en liten overraskelse ;) ville jeg også gått igjennom fosterdiagnostikk, men kjenner også når du beskriver situasjonen du er i - at jeg som du nærmest blir litt uvel... Får skikkelig klump i magen når jeg tenker på det... Jeg føler såååå med deg! Men du må jo prøve så godt du kan å tenke rasjonelt. Du må prøve å tenke gjennom alternativet, hvis du får vite at det noe galt så osv osv... Jeg håper håper håper at alt er bra med knerten og at alt går bra med dere!

Masse lykkeønskninger! Klem

Tusen tusen takk for utrolig godt og varmende svar!!!

Vi har snakket mye om hva som skjer om det er noe, men håper og krysser alt vi har for at det skal se fint ut med den lille knerten!!

Bare dager igjen nå... i allefall til første del!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...