Gå til innhold

Et par spm til dere som har gjort det her før ;o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nærmer seg sprøytestart nå. Er på spray dag 13 no, og har enda ikke sett noe til den blødningen som skulle komme. Betyr det at den ikke kommer eller kan den fremdeles komme? Og isåfall hvis den kommer så har jeg jo mensen når sprøytestart er. Kan man begynne å modne egg når man har mensen da? Mangt rart man lurer på..

Så til sprøyte spm.. skal ta 112,5 ie med Gonal-F. Begynner den 30/9 og skal ta den til og med den 8/10.. Noe som blir 1125 ie tilsammen. Skal så ha UL den 9/10 og ho dama som jeg snakket med i forbindelse med den trodde at jeg kom til å ta en dose både den 9 og den 10/10.. Noe som blir 225 i.e til.. Og det blir jo 1350 i.e tilsammen..

MEN, så har jo jeg bare 2 penner.. Den ene på 300 og den andre på 900, noe som bare blir 1200 i.e.. Har jeg for lite??

Huff, håper dere skjønner hva jeg spør om, ble litt rotete.. Men måtte skrive i full fart siden jeg skal på jobb nå ;o)

Skrevet

Hei.

Ikke så masse erfaring annet enn et fersk forsøk i august, men kjenner meg igjen i det du lurer på.

Jeg fikk faktisk ikke blødning under sprayperioden, og hørte at det var flere her inne som ikke fikk. Hvis ikke du får blødning førdato for oppstart på sprøyter er det noen klinikker som tar blodprøve av deg (for å se om du er ferdig nedregulert eller ei), andre setter deg noen ekstra dager på spray og noen går på direkte videre Jeg fikk gå direkte, men hadde sprayet veeeeeeldig lenge pga sommerstengt på klinikken i sommer.

Blødningen som kommer er ikke en normal mens, men heller en blødning som viser til at du er ferdig nedregulert fikk jeg beskjed om.

Når det gjelder sprøyter så har du fått resept til dosene du trenger frem til UL. Ingen kan forutsi hvordan kroppen din reagerer på sprøytene og hormonene (forstod det slik at dette kanskje er første forsøket ditt?). Fikk beskjed om at det er vanlig at enkelte kanskje må gå et par dager ekstra på medisiner etter UL, heller det enn at du får store doser som gjør at du blir overstimulert. Men at det er umulig å forutsi før UL. Så de du snakket med har kanskje basert uttalelsen på at dette skjer for flere.

Bestemmer de på UL at du må gå på medisiner et par dager lenger, så kan det hende at de setter opp eller ned dosen og at det er snakk om en eller flere dager. Og da får du en ny resept på dette, så de sikrer at du har akkurat de dosene du trenger. Hverken mer eller mindre:=)

PS! Skjer dette at du må gå på sprøyter et par dager lenger, få klinikken til å ringe rundt til apotekene i ditt lokalområdet for å høre hvem som har gonal-f inne og på lager - så du kan reise direkte ditt for å kjøpe inn det du måtte trenge av ekstra doser. Så slipper du reise fra apotek til apotek med panikk for at de ikke har det inne..

Lykke til med sprøyte oppstart, uttak og innsett, og håper du lykkes med en liten spire om ikke mange ukene:=)

Skrevet

Tusen takk for fint svar :o) Nå ble jeg litt klokere!! ja, er nok mitt første forsøk ja!!

Skal ringe å høre med st.olavs i dag jeg om det gjør noe at jeg ikke får den blødningen :o/ Håpe jeg får gå videre som planlagt!! :oD

Skrevet

Jeg måtte vente på menstruasjonen, + 3 dager, før jeg fikk begynne på sprøyter. Dette medførte at jeg nå er en uke forsinket i forhold til opprinnelig plan. Under forrige forsøk fikk jeg også bare sprøyter til første UL og måtte kjøpe en ny ladning for å ha nok til noen dager til. Forstår det slik at dette er ganske vanlig. Regner med at de ikke ønsker at vi kjøper for mye ettersom dette er veldig dyre medisiner.

Jeg skal som sist ta 150 ie med Gonal-f. Dette virker forsåvidt bra sist, men kvaliteten på eggene var ikke så bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...