Gå til innhold

Kvalme = Gutt eller jente ?

Anbefalte innlegg

Hei jenter !

Hører så mye historier om at man er mest kvalm når man venter jente , men no i det siste har jeg hørt helt motsatt . Jeg personlig er plaget med litt kvalme , men ikke sånn at jeg kaster opp , men har alikevel jentefølelsen . . Er vel ingen fasit på dette , men hadde vært kjekt å høre om noen har noe erfaring med dette ?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140726045-kvalme-gutt-eller-jente/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært veldig kvalm de 3 første gangene og fått 3 gutter. Nå er jeg også kvalm, men kanskje litt mindre. Vet ikke hva jeg får - men tror på en gutt til (-:

Har også hørt at man er mest kvalm med jente, men jeg kjenner mange som har opplevd det motsatt. Er nok veldig individuelt!

Hei! Dette har jeg også tenkt litt på. Spurte moren min hvordan hun var med oss 3.. på meg og søsteren min var hun nesten ikke kvalm, og så var hun superdårlig når hun skulle ha broren min.

Jeg selv lå på do og spydde flere måneder når jeg hadde sønnen min i magen.. og nå er jeg i uke 13 uten å ha spydd noe som helst. Litt kvalm, men alikevel NULL spy :)

Tror kanskje det er litt ønsketenking, har alltid hatt lyst på 2 barn, først gutt, så jente. Krysser fingrene for at jeg får det som jeg vil :P

Forrige gang var jeg veldig lite kvalm (enten det eller så har jeg fortrengt det ;)) og det ble jente. Denne gang har jeg vært utrolig kvalm og sliten og måte sykemeld meg pga det......så vi få se!

Mamma sa at hun var dårlig med broen min men ikke med meg.....hvem vet, ikke jeg.

Annonse

Jeg har både gutt og jente fra før, og var veldig dårlig i begge svangerskapene. Spydde hver dag frem til dagen jeg fødte med begge to.

Tror ikke noe på at det har med kjønn å gjøre, mer på det at alle svangerskap er forskjellige.

Nå venter jeg nummer tre og har vært helt frisk , ingen tegn til kvalme.

Jeg fantes ikke kvalm da jeg gikk gravid med sønnen min i fjor.

Hadde det ikke vært for at han sparket ganske mye så hadde jeg bare trodd at jeg hadde lagt veldig mye på meg.. Hehe! Var ikke mye symptomer på noen ting som helst der..

Nå har jeg det vel egentlig på samme måten igjen, og er i 12. uke nå, så er spent på om det blir gutt igjen siden alt kjennes så likt!

har lurt på det eg å.

er gravid for 2.gang. Første var en gutt. Eg var kjempedårlig og kasta opp hver dag i 4 mnd.

Denne gangen har eg ikkje vært noe kvalm.. litt "uggen" en og annen dag. (ca 4 dager tilsammen på 14 uker)

Håper litt på jente denne gangen.

Noen som har hatt helt ulike svangerskap og likevel fått samme kjønn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...