Gå til innhold

Priser på ass.befruktning

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har prøvd med nr 2 i 3,5 år og er ganske utålmodig nå!:)

Gyn.min gir meg bare pergokur på pergokur.I denne perioden har vi mistet i uke 6 to ganger.Det er ikke noe gale med meg, men min mann har litt nedsatt sædkvalitet, så gyn sier at det kan ta litt tid.Jeg har nå lyst på ass.befruktning.Hva koster dette hos off./privat.Får man tilbake penger fra trygdekontoret hvis man bruker privatklinikk?(sikkert dumt spørsmål)

Hvor lang er ventetid hos off/privat?

Takknemmelig for svar:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140725850-priser-p%C3%A5-assbefruktning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Man får dessverre ingenting igjen hvis man velger privatklinikk.

Der koster forsøkene fra 20 000 og oppover avhengig av behandling.En pakkeløsning på 3 er ofte billigere. Ved Hausken tror jeg 1 ICSI koster

24 000, for 3 forsøk 44 000.

Egenandel på medisiner er 15 000,-, privat og offentlig.3 forsøk.Avbrutt gjeldes ikke som forsøk.

Når du har passert 15 000 kr i medisiner sender du inn kvitteringer for refusjon til Nav.

Jeg betalte 1500,- i egenandel for et forsøk v Riksen i 2008.

Ved privat klinikk er det omtrent ingen venteliste, men offentlig tipper jeg i snitt 6 mnd pr dags dato vil j tippe.D spørs hvor du skal gå.Du har jo fritt sykehusvalg.Vi bor på Østlandet, men dro til St.Olavs da det var kort ventelise der (i 2005) Vet ikke hvor lenge det er nå.

Jeg vil anbefale deg å ta en ringerunde til alle sykehusene i Norge.Også Nordover.Evt. gå inn på deres hjemmesider.Der finnes ofte oppdatert info om hvor lang ventelisene er.

Masse lykke til med søskenforsøk :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...