Gå til innhold

Nei, nå er det stille her på juliklubben, så da kan jo jeg slenge inn et par spm jeg lurer på....!

Anbefalte innlegg

hadde jo vært kjekt å holdt litt liv i denne klubben ;)

Men altså, ang. dåp.. Dato, kirke og lokale er ordnet.. Fadderene er blitt spurt, så mangler bare å sende inn skjemaet.

Invitasjoner.. Vel, siden det bare er nærmeste familie stort sett, så hadde jeg ikke tenkt å sende ut, men heller ringe.. Det funker vel det?

Skal sende ut takkekort for "sengemat" (litt seint ute kanskje?) og siden blir det jo dåpstakkekort...

Hva annet må jeg fikse? Har lyst å ha med litt pynt selv, tenker da lyseblå servietter og lys og sånn.. kanskje noen oppsatser? Ellers så er lokalet på et lite sjarmerende bygdehotell, så de stiller jo med hvite duker osv.. og en liten 2 retters.. nammm,.. og så får vi ta med kaker og sånn selv..

Vil helst stresse minst mulig med dåpen, men samtidig vil jeg jo ha det litt gjennomført og fint;)

noen med tips, ideer, erfaringer, osv...?

Fortsetter under...

Tjoho! Ja, det er stille. Jeg synes også vi skulle prøve å få juliklubben til å funke. Jeg føler hvertfall at jeg får veldig relevante svar her inne!

Vi hadde dåp i går! Og hjelpes for en fin dag! Vi hadde selskapet hjemme og da var det jo naturlig nok mye å ordne med. Hadde bl.a ikke nok pent kaffeservice, så måtte låne noe. Ellers lånte vi noe bord og stoler på jobben min, så det var litt forberedelser!

Vi hadde koldtbord som vi laget selv og maaange kaker. Deilig!

Når er dåpen? Var det du som ville ha i midten av oktober? Dersom det er tid er det jo trivelig med invitasjon, men det funker jo selvsagt å ringe. Jeg laget invitasjonene selv og laget bordkort i samme stil. Ble så fint atte!

Jeg ville hatt med noen blomsteroppsatser til lokalet. det er jo trivelig. Jeg laget mange, mange små dekorasjoner med hvite roser. I små sølvkopper, småvaser og det jeg fant av små like "kauper". Ble veldig fint! Og bare brudeslør i små blå telysestaker var nydelig!

Dersom du vil ha minst mulig stress før dåpen er det bare å sette i gang. Lag evt bordkort nå, sett opp "bordkartet", planlegg blomster, stryk skjorter i god tid, puss sølv og finn fram smykker! Fix dåpskjolen, stryk sløyfene og prøv dåpslua - dumt om den er for lita eller detter ned i øynene...

Sett bort kakebaking til mamma og svigermor og søsken. Det er supert med alt du slipper å gjøre selv.

Ønsker lykke, lykke til!!!

ja, vi lurte på dåp i midten av oktober, men nå blir det 8.nov.. så da har vi litt mer tid på oss;)

bordkort og bordkart hadde jeg glemt ja.. bra du minte meg på det ;)

kakebaking overlater jeg nok mesteparten til besteforeldre.. nei, dette blir stas :)))

Bra det er noen som tar ansvar og holder liv i klubben vår!! =)

Vi òg skal ha dåp 8. november og jeg gleder meg.

Lokale, kjole, kirke og invitasjoner er orndet. Mat og kaker er "outsourset" så nå gjenstår stryking og se hvem som kommer... =)

Ja og pynting, men det blir jo gjort helgen vi skal ha "gilde". Av farger hadde eg tenkt rosa og grønt,

Men bordkort?? Jeg hadde tenkt å hoppe fint over det og la folk sette seg der de vil.. hmm..

Så er det faddere, jobber litt med det.Synes det er litt vanskelig.. Hvordan har dere tenkt ang det??

Vi valgte bordkort fordi vi hadde gjester med flere barn og det var greit å få de plassert sammen. Følte det ble klønete å be folk flytte seg fordi de og de må sitte sammen. Også plasserte jeg to førskolelærere sammen som ikke kjente hverandre fra før, oldeforeldre i samme "fløy" og faddere som ikke kjente andre i selskapet sammen med oss.

Faddere er valgt ut fra vennegjengen vår. Våre to beste venner var selvskreven. Også ble det en kusine av gubben.

Vi ville ikke ha våre søsken som faddere. De blir liksom bare tanter og onkler likevel. Jeg føler det er "større" å være tante enn fadder. Og slik har min søster også tenkt - ingen tanter eller onkler i fadderrekkene der... Men hun har valgt en samme fadder for begge barna sine da...

Nei, mange måter å gjøre ting på!

vi har valgt faddere litt fordi vi er faddere på feks min søsters barn, men samtidig så hadde søsteren min vært et naturlig valg fordi jeg rett og slett ønsket henne som fadder. hun har vært der for meg og svart på alle mine spm under hele graviditeten og alt, så ble veldig naturlig for meg å velge hun. så hun og mannen er fadder på mini.

ellers så har mannen valgt sine 2 søsken som faddere. tror ikke vi blir mer enn 4 faddere, evt et vennepar i tillegg, men det er vi ikke sikre på enda.

jeg har vel tenkt bordkort fordi våre 2 familier ikke kjenner hverandre så godt, så hadde vært greit med litt "mingling" under middagen så kan de heller sette seg hvor de vil under kaffen. men, kommer litt an på lokale, og hvordan bordene er plassert.

Annonse

Takk for svar!! =)=) Har begynt å nærme oss noe nå, HELDIGVIS!!

Tror jeg dropper bordkort, men skjønner godt grunnen til at dere skal ha.... tenke tenke** Ikke helt sikker enda. E så ubestemmelig!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...