Gå til innhold

Søke om fødeplass??? Leser jeg riktig ????

Anbefalte innlegg

Hei.

Leste ett innlegg anngående alternativ fødsel.

Er det mulig at man virkelig må søke om fødeplass ? Hva hvis fødselen starter uten at man har søkt om plass da? Synes dette er tåpelig jeg, men det skal vel være slik da. Likedan at man får være der i bare 24 timer ( på enkelte plasser) Hører helt idiotiskt ut dette.

Fortsetter under...

Det er kun i oslo man må søke på fødeplass. Har du ikke søkt blir du bare sendt til det sykehuset som har ledig kapasitet, gjerne Ahus eller Bærum. Vanskeligere enn det er det ikke...... Føde får du uansett;) så ikke noe å bli opprørt over

Og så er det greit å vite hvor du skal føde for time for ultralyd, oppfølging fra jordmor før fødsel, omvisning, fødselsforberedende kurs etc...

Hvor lenge du får lov til å være på sykehus kommer vel an på hvordan du har det under fødsel. Gjennomsnittlig liggetid for førstegangsfødende er 4 døgn. På mange alternative fødesteder er planen derimot "inn-føde-ut" og da er man jo ute fort!

Her i Stavanger er det ikke 4 døgn som er normalen. Heller 2. Da jeg fødte for 2 år siden måtte jeg gå til barselhotellet 1 time etter fødsel. Det var ikke snakk om plass på barsel i den tiden;-) Vi hadde to netter på barselhotellet, da kom vi inn om kvelden. Håper virkelig at det er ledig på hotellet denne gangen også:-)

det er da helt vanlig, hvertfall her i Oslo! dette er noe fastlegen gjør for deg, så skjønner ikke at det er noe å bli så opprørt over..... det er jo for at føde- og barselavd skal ha oversikt over hvor mange fødende de har for å følge opp best mulig og slik at det ikke blir for mange på et sykehus....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...