Gå til innhold

kontantstøtten forsvinner den??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg håper IKKE det. Men jeg mener at det kun burde gis kontantstøtte til barnet er 2 år og heller heve beløpet.

Jeg ønsker også at en av oss kan være hjemme et ekstra år før barnet begynner i barnehage, og da kommer de pengene godt med selv om det selvsagt ikke er fullgod kompensasjon for full lønn.

jeg har jobbet 50% nå i nesten 2 år, og hatt full kontantstøtte.. Det har funka kjempe bra for oss.. Problemet har vært og få plass i bhg. faller litt mellom to stoler liksom.

Men vil ikke den "nye" regjeringen redusere kontantsøtten da.. Synes jeg leste noe om at det fra januar 2010 ville bli et nytt system. Så det blir nok ikke mye kontantstøtte og hente for oss i mai 2011... Satser jo alt på full barnehage dekning...

Vi får vel bare vente og se... Det e jo en stund til ennå;-)

Det er ikke mulig for meg som lærer å få noe særlig kontantstøtte om jeg jobber 50%. Full plass i bhg er 33 timer per uke sier NAV også regner de 10 timer per dag uansett hvor mange timer banret faktisk er i bhg om dagen. Jeg ville ikke fått mer enn 700 kr i mnd, og 50% lønn + 700 kr kan ikke vår familie leve på.....

Helt håpløst system om man ikke er turnusarbeider

Den har funket perfekt for meg. Jeg har studert på deltid og mamma har passet mine 2 små til kontantstøtta var over. Ville ikke vært utdannet førskolelærer om det ikke hadde vært for den.

Det står forøvrig i den nye stortingsmeldingen som ble offentlig i dag at kontantstøtta fortsetter, men at dette trolig bare blir fram til 2 år og ikke 3 år som før.

veldig gode nyheter for meg som gjerne vil gå hjemme et år ekstra :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...