Gå til innhold

Dobbel inseminasjon

Anbefalte innlegg

To spørsmål til dere:) :

Vi vurderer dobbel inseminasjon på mitt fjerde forsøk hos Stork. Noen som har prøvd dette, med et godt resultat?

Og til dere som har benyttet Stork klinikk.. Drar dere til gyn rett før dere drar ned til DK for å sjekke akkurat når eggløsninga skjer?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140723182-dobbel-inseminasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg brukte eggløsningstest hjemme og fikk positivt svar.. bestillte da flybillett og time på storken.. Var ikke innom lege eller gyn..

Dobbel inseminasjon tenkte jeg også på, men på Storken sa de at det anbefaler de kun for de som ikke er helt sikker på hvilken dag el er.. I og med at jeg kun fikk positive tester en dag i syklusen, trengte jeg ikke det..

Men det kan jo være lurt å spørre de som jobber der..

Lykke til

Ja, det er det jeg har gjort de tre tidligere gangene... fått positiv test hjemme for så og dra til DK. Tenkte kanskje få litt hjelp på veien nå ang. akkurat når jeg har eggløsning.. men kanskje jeg bare skal prøve en gang til før jeg setter igang noe... Kan jo høre med Stork hva de sier:) Takk for svar.

Ser du har storkbaby i magen.. kan jeg spørre hvor lenge etter positiv test du ble inseminert? Har på følelsen at jeg har kommet for sent to av mine ganger hos Stork..

Jeg be ins tre ganger på stork uten hell, og ble gravid første og tredje forsøk på Nordica. De to klinikkene anbefaler noe ulikt i forhold til når man kommer ned etter ins, og jeg er ganske sikker på at jeg bommet på el hos Stork i forhold til når jeg ble gravid med Nordica. Jeg tror jeg kom ned for tidlig til Stork

Knotete forklaring men...

Jeg testet positivt ca kl 8.00 om morgenen, og var på storken 14.45..

Du kan jo prøve med å teste både morgen og kveld dagene rundt forventet el.. Og når du får positivt, så vil det si at du får eggløsning innen 24 timer, utfra hva jeg har forstått.. Så lenge du kommer deg ned dit samme dag eller eventuelt på formiddagen hvis du har vært positiv på kvelden, så tror jeg du har gode muligheter..

Har testa kanskje tre-fire ganger i døgnet bare for å ha ordentlig kontroll på når testen blir positiv... he:) To av forsøkene mine ble jeg inseminert dagen etter positiv test.. altså 24 timer etter positiv test (da positiv i 10 tiden om morgenen). Da kan jeg jo ha vært positiv helt fra kvelden før.. så da vil det jo si at jeg ble inseminert over 24 timer etter positiv test.. kanskje opptil 36 timer etterpå.. (for er ikke oppe om natta og tester.. ;) )

Og den ene gangen jeg ble gravid ble jeg inseminert 7 timer etter positiv EL-test. Så noe sier meg at jeg må komme meg til Stork så fort som mulig etter positiv test...

Litt klønete forklart detta, men dere forstår sikkert.

Har så lyst til at det skal gå denna gangen.. har virkelig trua, og det er viktig!! ;)

Annonse

Du får nok bare prøve å komme deg ned dit så fort du kan ja..

Men du kan jo høre med legen din og da, om det er noe du kan gjøre for å kunne finne akkurat tidspunktet.. Bedre å ringe legen enn gang for mye..

Lykke til med neste forsøk, håper det klaffer for deg.

:)

• 2 uker senere...

Jeg og min partner har også forsøkt tre ganger på Stork uten hell nå, følelsesmessig tøft og er litt på vippen til å avslutte dette hele eller gi det en siste sjanse.. Hvor ligger Nordica? Slik jeg oppfatter det anbefaler du denne klinikken framfor Stork..?

hei

jeg har veldig bra erfaring med ditt sp.mål

Har hvert på stork ,klinik 3 ganger med alle doble har enda ikke lykkes. når det gjelder dette. har jeg pleid å tatt fly ned 1- 2 dager før jeg skal ha el.

jeg har bare hvert hos gyn.l engang det var fordi dem anbefalte det på stork fordi jeg er såpass gammel som 38 år, men heldigvis fant de ingenting galt

skal snart prøve med mitt 4 forsøk da blir det tilsammen 8 ganger

du må ha lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...