nr 2 i oktober? Skrevet 26. september 2009 #1 Skrevet 26. september 2009 http://www.underskrift.no/vis.asp?kampanje=2123 signer denne underskriftkampanjen!! please
Glad tobarnsmamma Skrevet 26. september 2009 #2 Skrevet 26. september 2009 hvilke argumenter finnes MOT kontatstøtten? Trodde alle burde være FOR den, jeg....
sanfare25 Skrevet 26. september 2009 #3 Skrevet 26. september 2009 Jeg er imot fordi det er altfor mange som misbruker den ved å motta kontantstøtte og heller ha barnet hos svart dagmamma. Og fordi dette fører til at innvandrerbarn ofte blir holdt hjemme, noe som ødelegger integreringen både for barnet og får moren som da er hjemme med barnet. OG fordi det er så lite penger det er snakk om i mnd at har man ett barn, dekker ikke dette den vanlige lønna til den hjemmeværende. Noe som ofte fører til at kvinner er hjemme siden vi som kjent tjener mindre enn menn. Jeg er ingen rødtrømpe aka superfeminist, men dette ødelegger igjen likestillingen. Forleng heller permisjon 6 mnd.
opsi fødeklar Skrevet 26. september 2009 #4 Skrevet 26. september 2009 greit nok at den ikke dekker lønna til den hjemmeværende som regel, men hos meg gjør den det. Dvs jeg sparer også 2600 i barnehageutgifter og 2500 i sfo på skolegutten, samt at jeg får kontantstøtta på 3600... For meg er det ikke mye å tape, så jeg håper kontantstøtten blir. Det er en unik ting for meg og gjør at jeg kan være hjemmeværende de første åra.
sanfare25 Skrevet 27. september 2009 #5 Skrevet 27. september 2009 Ja, og det er kjempebra at den funker for deg.. men tror ikke den gjør det for flertallet. Men jeg er enig i at jeg også kunne tenkt meg å være hjemme litt lengre, men ikke så mye som 3 år.
FruFrydmedtotette Skrevet 27. september 2009 #6 Skrevet 27. september 2009 Kontantstøtten er en av mange goder ved å bo i velferdsstaten norge,å er tragisk om den forsvinner! Har ingen barn selv enda,men vi forsøker:) Jeg har ikke lyst til å sende en ettåring i barnehage å la potensielt ukvalifiserte mennesker oppdra barna mine. Selvsagt finnes det mennesker som misbruker kontantstøttn,desverre.Synes kontantstøtten er et flott alternativ for de som kan ha økonomi og lyst til å være hjemme med barna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå