skal bli 2barnsmamma:) Skrevet 26. september 2009 #1 Skrevet 26. september 2009 jeg har en liten gutt på 5 uker som nekter å ta smukken. har prøvd forskjellige typer, men virker som omhan ikke helt forstår hvordan man bruker den og tilslutt bare brekker han seg stakkars liten. vet ikke helt om jeg bare skal gi opp eller prøve litt til... hadde ønsket at han ville ta den slik at ikke jeg blir brukt som smukk, men har skjønt d slik at ikke alle barn vil ha. storebroren tok smukken med en gang når han var liten, så har ingen erfaring med dette. noen med gode råd eller tips til hva og hvrdan babyen kan få noe å kose seg med som ikke er min pupp? han har et veldig sugebehov. takker og bukker for svar:)
frk-fryd Skrevet 26. september 2009 #2 Skrevet 26. september 2009 Jenta mi har en kosekanin som har lange tynne bein, armer og ører. den klarte hun tidlig å gripe. Jeg hadde den i senga med meg en natt, og så fikk hun den i senga si. Hun roet seg bedre med den, og nå er den hennes høyest elskede kos, som hun klemmer og kysser på kvelden. Hun får den bare når hun skal sove, så da skjønner hun at hun skal sove når hun får den. Hun tar sutt, men hvis hun mister den, så sutter hun på et kaninøre og er fornøyd:)
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 26. september 2009 #3 Skrevet 26. september 2009 En av mine 4 brukte smokk, de tre annet har tidlig begynt å suge på totten. Jeg vet noen ikke liker det pga mulige feilstillinger på tennene, men jeg syns det er bra de er rolige i senga. Han som brukte smokk til han var 3 har fått tannregulering likevel, så smokk er ingen garanti for tannstillingsfeil.
Knotten & lille persille Skrevet 26. september 2009 #4 Skrevet 26. september 2009 Min lille bruker en koseklut. Strevde i flere mnd for å få henne til å ta smukken uten hell, nå har vi gitt opp. Hun er fæl til å suge på fingrene, men ikke når hun skal sove faktisk.
ifie Skrevet 26. september 2009 #5 Skrevet 26. september 2009 Jeg var skatten sin smokk... Han ble rasende hvis vi prøvde å gi han en smokk, og vi prøvde alle typer vi kunne få tak i! Nå er han to år og jeg er glad vi slipper avvenningen Det var egentlig greit siden han var den første ungen - da hadde jeg tid til å amme hele tiden. Nå, er jeg veldig glad for at lillebror tar smokk! Storebror likte godt disse syltynne gasklutene når han skulle sove. Han hadde de nært ansiktet uten å suge på de.
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 26. september 2009 #6 Skrevet 26. september 2009 Ser jeg var usedvanlig rask i avtrekkeren ovenfor...."Han som brukte smokk til han var 3 har fått tannregulering likevel, så smokk er ingen garanti MOT å få tannstillingsfeil....skulle det være..
Soljentene:) Skrevet 26. september 2009 #7 Skrevet 26. september 2009 Jenta vår ville heller ikke ha smokk, og da pushet vi ikke på for det var helt greit for oss. Hun har ofte vist et stort behov for å ha noe å suge på, men har enten klart seg uten eller så tyr hun til kosekaninen sin. Noen ganger suger hun på tommeltotten eller andre tilfeldige fingrer, men har ingenting fast. Det går liksom bare greit uten noe:)
lissiliz❤tassen❤lillesøster Skrevet 26. september 2009 #8 Skrevet 26. september 2009 tassen på 2 mnd bruker ikke smokk(har ikke prøvd ennå, me vi vurderer det siden han har startet med å suge på totten,hånden og kluten) vil heller ha avvending av smokk i rimelig alder enn at han totter til han er 6+++++ har jo de som suger på tommelen til de er 12
MiMa09 Skrevet 26. september 2009 #9 Skrevet 26. september 2009 Jeg kjøpte smokk til mini umiddelbart etter vi kom hjem fra barsel fordi han sugde på absolutt alt. Lagde sugemerke halsen til faren, suger på nesen vår hvis den kommer for nær og leter etter puppen på alle damer som holder han. Han suger noe enormt på hender og fingre også hvis han ikke har smokken sin. Han var skeptisk til smokk med det samme, vi hadde kjøpt noen som var for store. Mini var virkelig mini, så kjøpte prematursmokk og da gikk det. Men han får ikke til å ta den hvis vi stikker den rett inn i munnen, må liksom la den berøre ganen for at sugerefleksen slår til. Og da sutter han så hardt at vi nesten kan løfte ungen etter smokken. Ei venninne av meg sleit veldig med å gi smokk til sin unge, de løste det med at pappan ga smokken til hun hadde vent seg til den. Pappa lukter jo ikke melk og har ikke pupper som kan brukes som smokk.
skal bli 2barnsmamma:) Skrevet 27. september 2009 Forfatter #10 Skrevet 27. september 2009 takk for mange flotte tips:) hvor får man kjøpt prematursmukker forresten? noen som vet...
MiMa09 Skrevet 27. september 2009 #11 Skrevet 27. september 2009 Jeg kjøpte på apotek. Men det er noen som er enda mindre enn de jeg kjøpte, da må man sikkert på babyshop eller tilsvarende butikk.
Barbarella og froskebarna Skrevet 27. september 2009 #12 Skrevet 27. september 2009 hei! Gutten min nektet å ta smokk, jeg prøvde alt som fantes av smokketyper og var nær ved å gi opp, men så prøvde jeg igjen med en av de jeg hadde prøvd uten hell tidligere, og plutselig fungerte det. Han er 3 mnd og har nå sugd i vei på smokken i 3 dager Jeg holdt smokken inne i munnen hans selv om han prøvde å få den ut, og på den måten klarte han til slutt å forstå hvordan han skulle gjøre det. Nå ser han ut til å elske den! Jeg ville ikke ha gitt opp dersom du ønsker at han skal ta smokk, han skjønner det nok til slutt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå