Gå til innhold

Trening i rugetiden

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på hvilke råd dere har fått om trening i rugetiden? Sist jeg hadde innsett sa de at jeg burde holde meg unna spinning, noen andre som har fått samme rådet? Jeg trener en del indoor walking på en sånn gåmaskin med staver, tror dere at det kan være trygt? Jeg skal selvsagt spørre når jeg skal ha innsett igjen, men fint å høre hva andre har fått anbefalinger om.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140722386-trening-i-rugetiden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja, tenker jo også en sånn gåmaskin må være perfekt. Det er sal-timer med instruktør så det er vel bare å velge de timene med lavest nivå tenker jeg. Men får håpe på litt flott høstvær slik at man kan komme seg ut å gå litt i frisk luft.

Godt spørsmål. Jeg skal ha uttak og innsett til uka, og har tenkt på det samme selv. Spinner endel, men har tenkt å heller kanskje gå endel på en sånn steppemaskin (vet ikke hva den heter) som tar med seg armene også. Er det kanskje sånn det var snakk om i det andre innlegget her?

Annonse

Ikke for å skremme men dagen etter uttak klarte jeg ikke en bitte liten tur med bikkja engang.....

og dagen etter innsett var heller ikke den sprekeste....

Så mitt råd er: lytt til kroppen og IKKE vær for "tøff" i uttak/innsett uka. Du er kraftig redusert da.

Det er en god investering å ta det med ro den uken. Jeg ble faktisk sykemeldt hele den + påfølgende uke med beskjed om å ta det rolig.

Lykke til :-)

Ingen grunn til å ikke leve som normalt, men det er jo veldig forskjellig hvor vondt man får etter uttak osv. Ikke hopp og sprett, ingen overdrevne fysiske anstrengelser - men moderat aktivitet er bare av det gode har jeg fått beskjed om. Bare sofaen et par uker har ingen misjon. Jeg har aldri fått beskjed om å ta det rolig. Et par ganger har jeg imidlertid tvunget meg til mer med ro enn vanlig for å se om det kanskje kan ha en effekt. Nr 1 jeg holdt på å bli sprø nr 2 ble ikke gravid. De gangene jeg har blitt gravid har jeg levd helt som normalt, vært på jobb osv.

Jeg skal sette inn frysegg, så slipper heldigvis ubehaget som uttaket førte med seg.

Men takk for svar jenter - har også tro på å prøve å leve mest mulig normalt, så få vi se da... innsett er planlagt på tirsdag i uka som kommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...