Clementine Skrevet 26. september 2009 #1 Skrevet 26. september 2009 Skal begynne å jobbe når babyen er 6 mnd, og mannen skal være hjemme. Alle spør meg om jeg skal ha ammefri da. Men jobber i lite firma, så gjør heller mitt for at firmaet skal gå bra, i motsetning til andre som skal forlange alt av fri ... Usikker på hva jeg skal gjøre-regner med mannen må komme innom de første dagene så jeg kan få tømt meg litt, er ikke så god venn med pumpa. Lurer på hvem som dekker eventuelt ammefri? Hører ansatte i det offentlige kan forlange 2 timer fri, mens vi i det private kan få 1 time fri om dagen. Men må bedriften uansett dekke det, eller får de refundert?
mamman til to gutter Skrevet 26. september 2009 #2 Skrevet 26. september 2009 Når man jobber i det private har man ikke krav på betalt den timen man har ammefri, så det er opp til arbeidsgiveren din om han vil betale deg eller ikke.
2 Sommerbarn Skrevet 26. september 2009 #3 Skrevet 26. september 2009 Stemmer det "en gutt + bitteliten spire" skriver. I det private har man rett på 1 time fri uten lønn (noen arbeidsplasser gir lønn, men det er frivillig av arbeidsplassen). I kommune og stat har man rett på opp til 2 timer ammefri med lønn, så lenge det ikke er til stor ulempe for arbeidsplassen. Jeg jobber selv i kommunen, men fikk ikke ammefri da det ikke kunne la seg gjøre at noen kom på jobb for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå