Gå til innhold

Kvalmen er KURERT!!!! HURRA!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lagt nå og vært grønn i tryne en hel uke her. Prøvde alt! Når jeg er kvalm gir jeg opp alt og ligger på sofaen til det går over. Ikke spiser eller drikker jeg noe særlig heller. Alt er liksom kvalmt.

I går sendte bestevenninna mi mld og spurte om jeg var i form til og være med og synge karaoke. ( Vi elsker og synge begge 2 og har sunget karaoke fast på et utested her i byn hver onsdag.) Jeg skrev at jeg egentlig ikke var i form, og at jeg så helt jævlig ut og følte meg helt elendig. Da ble ho litt sur og skrev " Kom igjen æ spyflua! Du kan ikke låse deg inne bare fordi du er litt kvalm og gravid vel!!!" Så da ble det til at jeg tvang ræva mi opp av sofaen, fikk på meg et eller annet tøystykke som dekka kroppen, på med sminke og satt håret vekk..(funker jo ikke ha det på noen annet måte enn i strikk! ) Så bar det ned på Pingu.

Jeg slet etter første sang. Helt sjælven i kroppen og følte at jeg skulle falle sammen hvert øyeblikk, men etter sang 3 og 4 så kom all energi til meg. Jeg hoppa og spratt og så fornøyd vettu=) Dansa og shaka rompa og det tok jo helt av. Kvalmen var forlengst glemt.

Nå sitter jeg her. Spist 2 brødskiver, og INGEN kvalme! Jeg er KURERT!!!! HURRA!!!!

Med andre ord. Dere som er kvalme, få på dere noen annet enn joggers, smink dere, fiks håret og kom dere ut og syng karaoke!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eller gå til frisøren. Det gjorde jeg idag:-) Jeg tok nye striper, klippet meg og bestilte ekstra god hodebunnsmassasje. Jeg var ikke kvalm når jeg gikk derifra, og jeg føler meg freshere enn på lenge.

Skrevet

Så bra!!!! godt jobba=)

Skrevet

Vet dere, jeg har veldig blandede følelser ang. dette innlegget.

På en side er jeg glad på deres vegne at dere ikke er kvalme lenger. Det å ha ekstrem svangerskapskvalme unner jeg ikke min værste fiende.

På en annen side er jeg fornærmet på mine og andre som har/har hatt ekstrem svangerskapskvalme sine vegne. Jeg kan bare si en ting, og det er at dere ikke kan ha vært mye kvalme når dere, ikke bare klarer å kle på dere, men dere klarer å gå ut av huset på bar og frisør hvor det stinker værre en helvete når man har ekstrem kvalme! Jeg kan bare snakke for meg selv hvordan det føles, men jeg klarte ikke engang å stå på mine egne bein, ikke spise, ikke drikke, bare spy hele døgnet over lang tid. Tålte ikke lys, lyd, prating, lukter av noe som helst (mennesker, mat, støv, såpe osv) Sykehusinnleggelse, IV i armen, akupunktur, sonde, en haug med kvalmestillende medisiner, uten å være i stand til å ta vare på meg selv. Jeg tviler veldig sterkt på at jeg hadde blitt kurert hvis jeg bare hadde klart å stablet meg på beina for å stelle håret eller synge karaoke.

Beklager hvis svaret mitt ble skarpt, men jeg reagerte på dette innlegget. Ikke på det at dere nå ikke er kvalme lenger, for det er flott, men pga at så mange klager over hvor utrooooolig kvalme de er, men de klarer likever ofte å fungere i dagliglivet likevel.

Skrevet

Vet dere, jeg har veldig blandede følelser ang. dette innlegget.

På en side er jeg glad på deres vegne at dere ikke er kvalme lenger. Det å ha ekstrem svangerskapskvalme unner jeg ikke min værste fiende.

På en annen side er jeg fornærmet på mine og andre som har/har hatt ekstrem svangerskapskvalme sine vegne. Jeg kan bare si en ting, og det er at dere ikke kan ha vært mye kvalme når dere, ikke bare klarer å kle på dere, men dere klarer å gå ut av huset på bar og frisør hvor det stinker værre en helvete når man har ekstrem kvalme! Jeg kan bare snakke for meg selv hvordan det føles, men jeg klarte ikke engang å stå på mine egne bein, ikke spise, ikke drikke, bare spy hele døgnet over lang tid. Tålte ikke lys, lyd, prating, lukter av noe som helst (mennesker, mat, støv, såpe osv) Sykehusinnleggelse, IV i armen, akupunktur, sonde, en haug med kvalmestillende medisiner, uten å være i stand til å ta vare på meg selv. Jeg tviler veldig sterkt på at jeg hadde blitt kurert hvis jeg bare hadde klart å stablet meg på beina for å stelle håret eller synge karaoke.

Beklager hvis svaret mitt ble skarpt, men jeg reagerte på dette innlegget. Ikke på det at dere nå ikke er kvalme lenger, for det er flott, men pga at så mange klager over hvor utrooooolig kvalme de er, men de klarer likever ofte å fungere i dagliglivet likevel. Bare tanken på feks å gå til frisøren ville fått meg til å kaste opp.

Skrevet

uff a meg...Så ille var ikke jeg vettu. Jeg var bare kjempe kvalm og ikke fikk i meg mat og drikke jeg. Og når man da ligger på sofaen og gir opp da så blir man værre enn man er.

Men sist jeg var gravid så havna jeg på sykehuset med mat og ringer rett i blod. Fikk beskjed om at hvis ikke det her hjalp så kom jeg til og miste ungen osv osv...Så vet akkurat hvordan du har det! Og jeg føler VIRKELIG med deg!

Jeg skulle nok skrevet til de som er kvalme, men ikke ennå har kasta opp=) Beklager. Det var virkelig ikke meninga å fornærme hverken deg eller noen andre, men jeg var utrolig lykkelig over at allmenntilstanden min var blitt bedre.

God bedring og håper det blir bedre for deg snart!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...