Gå til innhold

Flere som sliter med ammingen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten baby på 1 uke gammel som ikke klarer å suge på brystet uten amme skjold på...virker som h#n ikke får ordntlig tak og blir sint!

når skjoldet er på får h#n tak,men suger for svakt for at det skal komme noe ut!

så jeg pumper meg og gir det i flaske...Legger h#n ofte til brystet før jeg pumper meg for å se om h#n klarer det!

kjenner jeg blir kjempe lei meg og skuffet,vet ikke hva jeg skal gjøre...

Så er det noen som har det sånn som meg,og har babyen klart å amme og suge bedre etterhvert?siden h#n er så liten tenker jeg på!

Dette er andre barnet mitt og hadde ikke dette problemet med første mann

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jeg spørre om hvorfor du er begynt med skjold? Er lettere å hjelpe deg om jeg vet hvorfor.

Skrevet

skjønner godt du blir lei deg og skuffet. for en kjenner seg jo frustert og greier. jeg har det slik selv. jeg gav opp desverre hele ammingen omtrent. gir ofte mme jeg nå. jeg ammer litt da enda på natten og noe på dagen men ikke fullamming.

syntes du er flink som har ammet til nå og enda fortsetter på tross av problemet du har.. kjeeeempegoooe ;)

men jeg har hørt her ang andre om amming og sånt de har nevnt at ungen har hatt for stramt tungebånd. og at de har måttet ordne dette da ammingen var et problem.

men noen barn har visst slike problemer i starten men som blir bedre etterhvert. men det er jo vondt å gå så lenge også med slikt ammesjau.

jeg hadde problemer den første uka men ble litt bedre etter dette da, men nå har jeg begynt å miste endel melk. og den mistet jeg før jeg startet ofte med mme. jeg har heller ikke nok melk alltid og da må jeg gi mme uansett.

kanskje du ikke har nok melk. får du ut masse melk med pumpe ?

Skrevet

hadde også problemer med ammingen de første ukene, hadd mest lyst til å gi opp hele dritten.. men så gikk det seg til, å nå går et supert:-) så det gjør vel det til deg også.. pumpet å ga på flaske til å begynne med selv + at jeg bestandi prøvde henne på brystet først!

Skrevet

Begynnte med amme skjold pga h#n ikke fikk skikkelig tak i bryst vorta,og blir utrolig sint hver gang...

Med skjoldet får han veldig bra tak,så suger for svakt enda!

Håper dette vil ta seg opp med tiden :)

Skrevet

Ja blir veldig lei meg,synes dette herre er så sårt...Vil jo så gjerne amme lille gullet mitt:)

Så snill du er som sier det,det varmer om hjertet mitt:)

Off det var synd med deg og ammingen oxo,så det er heldigvis ikke bare meg...Mme er jo oxo bra for barnet,de får jo næring av dette oxo:)

Og ikke minst ammer du jo om natten og litt på dagen,så dette er jo supert:) Lille gullet ditt får god mat av deg:) he he

Tvi tvi på at jeg klarer dette herre:)

Får ut rundt 200ml totalt hver gang jeg pumper meg,ca 100ml fra hver pupp...Så føler jeg har nok melk!

Legger gullet mitt til brystet hver gtang h#n skal ha mat for å gjøre ett forsøk både med og uten skjold.Noen ganger går det fint:)

Ikke bare bare å amme og være småbarns mamma;)

Skrevet

Jeg kan dessverre ikke gi deg noen tips, men jeg kan gi deg litt oppmuntring og medfølelse:)

Du er kjempeflink som pumper og står på!

Jeg har ei jente som var prematur og derfor sugesvak. Hun gikk mye ned i vekt på barsel, og måtte derfor gis morsmelk på flaske, siden det ikke gikk med kopp heller.

Jeg la henne ofte til i flere uker, men hun skjønte aldri poenget, så jeg har fullpumpet nå i snart 6 mnd. Har også hatt masse melk, hadde jeg måttet streve for det, hadde jeg nok ikke giddet, for det tar myyye tid.

Men det går det også!:)

Jeg er nede i 4 pumpinger om dagen nå, da har jeg nok til hele dagen og vel så det. Pumper når hun sover og foran tvn og sånt, og har droppa natta. Så det har gått seg til det også, så om du ender med å måtte pumpe, så er ikke det verdens undergang, selv om det jo er mye styr.

Jeg kjenner at jeg savner ammingen veldig, kosen ved det- men ungen får nå morsmelk, og jeg synes selv jeg har vært flink som har holdt på så lenge!:)

Stå på, bare prøv deg frem, så kan det godt hende babyen din vil ta puppen etterhvert. Hvis ikke kan du jo prøve å pumpe, hvertfall delvis- så får ungen sin daglige dose hvertfall.

Det viktigste er uansett at babyen får mat, og at du gir masse kjærlighet- du er en god mamma for ungen din uansett!:)

Skrevet

Hei Bekkis

Nei du er ikke alene :) jeg har slitt masse, jenta mi tok ikke bryst i det hele tatt ble bare skriking. Hun er frisk ellers, men hadde maks uflaks med mine brystvorter, hennes tunge og frustrerte fruer på barsel komboen.

Du har godt med melk, du kan evt prøve å fullpumpe en periode. Lei deg en elektrisk dobbeltpumpe og se om du får det til. Jeg synes det er ikke så fryktelig med slit (det tar tid med amming også sier de som har fått det til, men jeg vet ikke bedre som førstegangsmamma), etterhvert kan du gå ned med pumpinga også og gi flaske med mm i. Legg til brystet ofte og se om barnet ditt aksepterer det. Det blir bedre og bedre skal du se. Det er mange som får det til i 2-3 måneders alder.

Men som sagt det er næring i mme også. Det viktigste er at babyen din får en glad mamma :)

Jeg fullpumper enda, men av og til kan jeg amme mitt baby som er snart 3 mnd. Jeg er fremdeles usikker om vi får det til med amming men morsmelk skal hun få.

Skrevet

bare hyggelig det vettu. jeg mener det også det jeg sier :)

helt klart at du blir lei deg for det er jo liksom det vi ee skapt til å gjøre...nemlig amme...men du skal ikke føle deg skuffet over det. man er like god mor selvom om ikke bedre hihihi ;)

ja hun får jo på natten og litt på dagen så mat og kos er det nok av ja hehehe. og ser ut som din også får masssssse goood brystmelk uansett om du ikke ammer, så det er jo helt topp det å. samme hvor det kommer fra om det er pupp, glass, spann eller flaske heh :P;)

nei du er jammen goooe de tska du ha! :)

du klarer det nok skal du se. men om du bestemmer deg for å slutte med å amme eller redusere ammingen så er du ikke dårligere enn andre. det følte jeg med en gang da jeg reduserte betraktelig, men nå går det bedre på de tankene også... :)

stå på ! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...