Gå til innhold

1,9mm kort livmorhals og stikninger iunderlivet, noen som vet hva det kan bety??

minnicec

Anbefalte innlegg

disse stikningene er ganske ubehagelige, sånne korte vonde stikk liksom..vet jg har for kort livmorhals, sksl måle igjen på mandag..bblir kanske lagt inn da..men er litt bekymret nå siden de stiknigene startet i går... er bare 29 uker på veg...noen som vet??

Fortsetter under...

mener du 1,9 mm eller kan det være 1,9 cm kort livmorhals du mener? Hvilken uke ble du målt i da sist?

Jeg ble målt i uke 25 med 2,9 cm kort livmorhals og fikk beskjed om å være sengeliggende i noen uker for å ikke eventuelt trigge livmortappen.

to uker etter var jeg på ny kontroll og ble målt til 3 cm hard og lukket- men fikk allikevel beskjed om å ikke bære, ikke gå mye, ikke stå, ikke bade og ingen sex. Jeg måtte ligge mest mulig fremover.

Men de sa at jeg hadde ingen faretruende kort- det hadde vært verre om den hadde vært myk og rundt 1 cm..

jeg hadde sterke kynnere med smerter ved første måling. da hadde jeg også endel stikninger der nede. Nå som jeg er sykemeldt og ligger for det meste av dagen, så har stikningene mine gått over. Men de kommer om jeg overanstrenger meg en dag- og det tar jeg som et tegn på å legge med ned og roe ned...

om det er mm som er rett mål hos deg så legegr de deg vell inn til observasjon?

Hei:) Jeg målte på onsdag dager,og skal til legen og måle idag kl 1300....er spent,har ligget hele tiden...er nok 1,9cm da..jg trodde det var mm...skal høre i dag.

hvis den ikke er stabil i dag blir jg lagt inn sa han..håper det ikke skjer..er ganske vanskelig hjemme med ei datter på 4..

er du også sengeliggende nå? det er ganske tøft synes jeg..ikke vant til å ligge så mye, og ikke kkunne gjøre noeidet hele tatt! bare dusje annenhver dag...

jeg mailer dg etter legebesøket idag jeg,ok:)

jeg har vært sengeliggende, men har nå fått stå opp- så lenge jeg tar det med ro...

mine sterke kynnere og stressende livmor har roet seg ned etter å ha tatt det heeelt med ro.. jeg har to store unger hjemme, mens mannen er bortreist på jobb i to mnd ("bare" 1 mnd til han kommer hjem nå). Men heldigvis klarer ungene seg godt selv, og har blitt veldig selvstendige av dette.

Håper din tapp også har roet seg ned. blir kjedelig og lange dager å ligge inne på sykehuset resten av svangerskapet...

Hei!

Har svak livmorhals selv, er i uke 22. Ligger og ligger. Og ligger :) Har ligget i 9 uker nå... Møkkekjedelig! Men er jo nødvendig. Er ikke noe å tulle med dessverre, den ene gangen man er litt ivrig kan være den ene gangen som skal til for å sette i gang fødselsen :( Håper det går bra med deg! Har også en stor jente, vet hvor vanskelig det er å få kabalen til å gå opp.

Masse lykke til!

• 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...