Gå til innhold

Tvilling sjokk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en morgen. Fikk vite i går kveld at jeg er gravid i 25 uke med 2 tvillinggutter.Er i sjokktilstand og visste ikke om jeg hadde drømt da jeg våknet i morges. En drøm er det ikke, her ligger bildene av babyene mine:) Bekymringene kommer vel etterhvert, vi er glade og stolte ennå begge 2.Har 2 veldig tette fra før, en på 2,3 år og en på 10 mnd.Hun er da ett år da tvillingene kommer. Er det noen som har erfaring med tvillinger som vil komme med litt råd og tips?jeg har veldig mange tanker i hodet mitt nå...Åhhh:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk du vite i går kveld at du er gravid med tvillinggutter i uke 25??

Skrevet

eeeeeeeeehhh????

Skrevet

Kanskje hun var usikker på terminen, og derfor hun fant ut hun var i uke 25 igår?

Trenger jo ikke være oppspinn...

Gratulerer så mye til deg :)

Må være litt av ett sjokk ja...du får ta en titt inne på tvillinggorumet, sikkert mange tips å få der :)

Skrevet

Jeg tror at man skal være ganske virkelighetsfjern om man har gått gravid i 25 uker med tvillinger.

"Magen vokser mye fortere når man venter tvillinger. Det er ofte det som vekker mistanke om tvilling-graviditet, i tillegg til at svangerskapsplagene ofte er større.

Magen er betydelig større og tyngre gjennom hele graviditeten, og det er blant annet derfor tvillinggravide sykmeldes mellom uke 20 og 28. I uke 30 er magen like stor som en fullgått enling-gravid."

Hentet fra http://www.tvilling.no/index.php?page_id=4&lang_id=1

Men om dette innlegget har rot i virkeligheten så beklager jeg min misstenksomhet:o)

Skrevet

Det jeg mente var at det kan jo være hun visste hun var gravid, men bare ikke hvor mange uker på vei.

Å at hun igår da fikk vite det var 25 uker :)

Meeeen, blir jo bare dumt å diskutere frem og tilbake slik. Så kanskje HI kan komme å oppklare litt så slipper du å få slike spekulasjoner :)

Skrevet

Om hun er gravid med tvillinger i uka 25 så er jo magen rimelig stor, da ville det vært rart å først nå å gå å finne ut terminen. Men når det er sagt så visste ikke foreldrene om venninna til dattera mi før de var 7 mnd. på vei.

Skrevet

Oj, det var da maken til råd og tips. Man finner vel ikke på noe sånt? Ehh, kan godt forklare litt mer, men nå ble jeg faktisk lei meg. Jeg hadde siste mens 14 juni.Da var vi på campingen og skulle være der ut juli, fordi vi skulle flytte. Legen der sa at jeg ikke skulle begynne med noe kontroller der, heller vente til vi flyttet og fikk fast adresse der vi kulle bo. Da vi flyttet måtte jeg vente til midten av august med lege time, og hun mente jeg var ca24 uker. Bestilte ultralyd da dette ikke stemte med siste mens.2 uker senere, I mellomtiden fikk jeg time hos jordmor, som sa at jeg var ca 34 uker. Jeg forstod ingen ting og krevde ultalyd i går.Der var det 2.Derfor hadde legene og jordmødrene hatt forskjellige meninger og magen vokste fra uke 24 til34 hos jordmor på 3 uker. Beklager hvis jeg skrev litt merkelig i stad,er litt sjokkert over hvordan dere dømmer folk uten å vite historien bak. Det var råd og tips jeg lurte på,dronnnigen, har du ingen så trenger du ikke svare heller;)

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

Gratulerer saa mye!! Dobbelt!

dere vil faa det travelt :) men saa utrolig koselig dere kommer til aa faa det da! Dere er veldig heldige!

Lykke til med graviditeten!

Skrevet

Har ingen råd eller tips, men vil bare gratulere deg med tvillingene. Du har en spennende tid i møte!

Jo, har et tips. Sikkert lurt å bruke en lekegrind som seng til de to små i begynnelsen så de får sove sammen. De er jo vant til å ligge tett oppi hverandre inni magen så det blir sikkert litt rart om de skal ligge i hver sin seng når de kommer til verden.

Lykke til da:)

Gjest Månefuglen +2 *høygravid*
Skrevet

Jeg kan i alle fall bekrefte at frem til uke 30 hadde jeg ikke gravidmage engang og jeg er gravid med tvillinger som er større enn gjenomsnittet.. Dessuten kan det jo hende hun visste hun var gravid men ikke vært på ul enda etc.. Jeg syns dere er flinke til å være ekle når det kommer til sånne ting..

Skrevet

Som jeg skrev i mitt forrige innlegg så beklager jeg om dette har rot i virkeligheten.

Om du tar Dib i betraktning så er det mange usanne historier her og mange som trenger oppmerksomhet.

Jeg dømmer ikke men tolker ut i fra det som blir skrevet i hovedinnlegget:o)

Meld deg inn i din lokale tvillingforening der får du råd og tips, det gjorde jeg da jeg gikk gravid med to.

http://www.tvilling.no/index.php?page_id=1

Ps: I ditt tilfelle så kan vel ikke legene regne ut i fra siste mens iom at den var 14. juni og de mener at du er 25 uker på vei?

Skrevet

Gratulerer!

Det er alltid et sjokk å få en sånn beskjed, men man venner seg til tanken.

Du må ta det veldig med ro i svangerskapet, du blir sliten på slutten og må spare på kreftene. Med så mye å bære på tar det på rygg og hofter.

Anbefaler å registrere deg på www.tvillingforum.com, der er det mange tvillingforeldre som deler erfaringer.

Jeg fikk helt til de siste par mnd høre at jeg ikke så tvillinggravid ut, jeg så ikke gravid ut bakfra osv. I 3. trimester derimot trodde de fleste at jeg skulle føde der og da, hehe.

Skrevet

Gratulerer så mye! Jeg hadde og siste mens 14 juni i år, og jeg er ikke 25 uker på vei, men snart 15 uker...

Ellers har jeg ingen tips, men det blir sikkert kjempemorro med to små:)

Skrevet

Men hvis det er tilfelle at du hadde siste mens 14.juni er du jo 15 uker på vei.

Lykke til med så mange små i hus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...