Gå til innhold

Hjelp til å slutte å røyke...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har da akkurat funnet ut at jeg er gravid. Nå må og skal jeg slutte å røyke, men tar gjerne imot tips for hvordan...

Er det lettest å kutte ned eller bare brått og brutalt legge den bort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kutt ned og bestem deg for en dato du skal slutte.

Jeg anbefaller deg at du tar en tur innom slutta.no

Lykke til, det er faktisk ikke så tøft som du tror nå! Jeg klarer det helt fint!

Skrevet

Jeg røkte med begge hender (bare for å illustrere...) og klarte å slutte på dagen etter å ha lest boken "endelig ikkerøyker for kvinner" Siste røyken var 2 mai 2007, stolt over det! Jeg sluttet brått og brutalt,som man skal i følge boken.

Vil bare si at dette klarer du fint, du har verdens beste motivasjon i magen =) Og lykke til videre med røykslutt og stadig voksende mage!

Skrevet

Sluttet på dagen da jeg fikk positiv test. Nå hadde jeg nok kastet opp hvis jeg hadde tatt en røyk, og takler ikke lukten av røyk eller at andre lukter røyk. Jeg anbefaler å slutte tvert, selv om du nok kommer til å tenke på det, så kutt helt ut.

Skrevet

Jeg røkte lett 20 sigaretter om dagen. Begynte og lese "endelig ikke røyker", satt en dato for når boka skulle være ferdig lest, en søndag kl 00.30 :) Skulle være røykfri innen mandag morgen.

Dette var i november 2006, ikke tatt 1 trekk siden. For meg er det riktig å kutte med en gang, hvis ikke føler jeg at jeg bare lurer meg selv, og finner alltid en unnskyldning til å ta en røyk.

Mange av mine venner sier jeg var en typisk røyker som de så for seg som den siste som skulle slutte. Hadde alle vanerøykene, når tlf ringte, etter maten etc... Det er faktisk som hun ene over sier, det er faktisk ikke så ille som man tror.

Det som er viktig å tenke på er at sugen kommer, noen ganger. Feks på fest. Bli med ut, men ikke ta et trekk, for innen du evt har gått inn på festen igjen er suget borte:) og glemt. Nå koser jeg meg når vi skal ut å reise, får til til å shoppe tax free siden jeg ikke må stå utenfor å røyke til rett føer flyet går. Kan sitte lenge inne på kafe etc og kose meg, uten å lete etter steder med varmelamper og tepper om vinteren:)

Lykke til

Skrevet

jeg sluttet på dagen forrige måned, er ikke røyk sjuk i det hel tatt har røyket i 9 år og nå er det slutt, jeg tenker bare på hvor mye dritt røyk ødelegger helsa,kroppen og utseende har ikke lyst til å se ut som ei skrukkete rosin i tryne, og stinke røyk, røyk lukter faktisk ganske dritt når du ikke røyker selv merker du det veldig mye..prøv i ett par dager å kjenn selv! :o)

Skrevet

"Endelig ikke-røyker" her også!

Sluttet for mange år siden - var egentlig ikke motivert til å slutte engang (var IKKE gravid), men leste boken litt tilfeldig, klarte ikke å legge den fra meg, og har ikke vært i nærheten av å ha lyst på røyk etterpå. Jeg røykte også MYE før jeg sluttet...

Tror boken koster 100 kr i paperback eller noe, så det burde kanskje være verdt et forsøk?

Om jeg hadde visst hvor enkelt det var å slutte å røyke, hadde jeg selvsagt gjort det mye før. For det er virkelig noe av det letteste jeg noen gang har gjort - til tross for at verken jeg selv eller noen av vennene mine hadde særlig tro på at jeg skulle klare det.

Lykke til :-)

Skrevet

Jeg røyket 20 røyk om dagen, men kasta røyken på dagen da jeg fant ut jeg var gravid :)

Dette er 15uker siden og har ikke rørt en røyk siden :)

Nå blir jeg rett og slett kvalm bare av tanken og lukta av røyk..

Så det letteste for meg var å slutte tvert, men er jo ikke sikkert det er det som funker best for deg da.. Men prøv å se :)

Skrevet

Hvis du ikke la fra deg røykpakka med det samme testen var positiv, anbefaler jeg deg å lese Endelig ikkerøyker fortest mulig. Etter å ha lest boka er det mye lettere! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...