Gå til innhold

Expat / ammehjelper....

minsin- j27.08.06, j10.04.10

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg leser om mange innlegg om "oi, melk allerede - uke 20" o.l. grunnen til at jeg skjønte jeg var gravid var at jeg hadde blank råmelk i puppene ca en uke før ikm... og det blir bare mer og mer... er 13+3 nå... er dette negativt med tanke på amminga senere, er jo leenge til babyen kommer...

førstefrøkna amma jeg i 14 mnd og hadde masse melk, kunne forsynt hele sykehuset fra dag en. ho var over fødselvekt når vi reiste hjem etter 3 dager... men da fikk jeg ikke tegn til melk før ho var ute...

så det jeg lurer på er om jeg bruker opp råmelka mi nå, den er jo viktig for babyen...og er dette negativt for amminga når babyen kommer? vil så veldig gjerne amme denne også.

takker for svar på forhånd:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen fare! Råmelka kan ikke brukes opp, det produseres ny hele tiden. Men ikke klem på puppene dine eller stimuler dem på noe vis, da kan du bare risikere å få tette melkeganger og betennelse.

Det er mange som har melk gjennom hele svangerskapet når de har amma tidligere. Kroppen er i større grad enn i første svangerskap allerede forberedt på melkeproduksjonen. Det er jo ingen ulempe, så er ikke negativt for amminga av nestemann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...