Gå til innhold

Resie til Egypt i uke 8-9

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er nå i uke 6 i mitt første svangerskap, og har bestilt reise til Egypt om to uker. Er det noe spesielt jeg må tenke på, og hvordan er rådene angående det å fly i første trimester?

Mat, soling, saltvann, klorvann etc - dette har jeg ikke peiling på! Er takknemmelig for alle innspill.

Mitt første innlegg her, fint å ha en side hvor man kan få svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Da jeg var i uke 6 dro vi en uke til Sardinia, og var først og fremst engstelig for flyturen og å spise feil mat.. Ikke farlig å fly, rør på beina underveis.

Lot være å stresse hele turen og ferien, det var lurt. Pass på å sove mye, og nyt varmen og vakre landskaper. Det sender sikkert gode vibber til den der nede. Hadde med nødvendig kosttilskudd i bagasjen. Lot være å spise gode myke muggoster, rått kjøtt og skalldyr. Ellers spiste alt jeg hadde naturlig lyst på. God tur :)

Skrevet

Ps, sola og bada meg mye, men unnlot hele kroppsmassage tilbud, da jeg var usikker på om det var lurt..

Skrevet

Egypt har en veldig annerledes bakterieflora enn oss, så du må være veldig påpasselig med hva du spiser.

Såvidt jeg vet bør du ikke bade i basseng tidlig i svangerskapet, fordi vi ikke har den proppen som beskytter forsteret mot bakterier osv enda.

Ville undersøkt med legen i forhold til hva du skal være oppmerksom mot. Jeg tror jeg ville unngått egg og kylling pga, fare for salmonella. Samt ikke spist noe som ikke er 100% stekt. Ikke ta på noen dyr.

Skrevet

det eneste jeg hadde bekymret meg for er bakterier. Ikke spis salat feks. pga jordrester

Pass på å drikke / puss tennene i flaske vann. Utover det burde det være greit.

Jeg har termin i mai og skal til London i slutten av november, Texas i desember og Gran Canaria i januar.. huoghei, blir litt reising gitt.....

Skrevet

Jeg var i uke 10-11 da jeg var i egypt sist!

Badet, solte meg, tok massasje, kjørte 4-hjuling i ørkenen (kanskje ikke så lurt=P), var veldig forsiktig meg hva jeg spiste, og brukte vel over en hel flaske meg antibac. Brukte den hele tiden.

Pass på salater og rått kjøtt.

Skrevet

Tusen takk for alle tips og råd, antibac skal kjøpes inn og salater skal unngås.

Gleder meg til soling og bading, siste ferie på lenge med bare meg og kjæresten. Neste gang blir det familietur :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...