Gå til innhold

herpes og ny kjæreste......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at jeg har herpes... Har hatt det i 4 år (siden i begynnelsen jeg var sammen med bf, så tipper jeg fikk det av han), men har ikke testet meg før denne uken. Har ikke fått svaret ennå, men tror det er herpes.

Meeen... saken er at jeg nå har truffet en ny mann. Vi har hatt sex noen få ganger med kondom.

Jeg må vel fortelle han at jeg har det, men jeg er så redd for at han ikke skal ville ha meg da.

Det er ikke så ofte jeg har utbrudd, men har det akkurat nå, og det er vooondt! Men det smitter vel selv om man ikke har utbrudd?

Så hvis jeg går inn i et nytt forhold, kommer han ganske sikkert til å få det også da?

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre jeg nå. Er jo ingen mulighet å ikke fortelle han det. Iallfall ikke om vi i fremtiden skal ha sex uten kondom.... Men hvordan tror dere han vil reagere?

Bekymret jeg.... :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det kan smitte også når du ikke har utbrudd. Det er en ganske stor sjanse for at han får det om dere er sammen over tid.

Han må nesten få ta valget selv om han vil ha den kjønnssykdommen eller ikke, men det er veldig ufint ikke å fortelle ham det i hvert fall. Den sjansen må du nesten bare ta.

Skrevet

han setter nok stor pris på om du forteller det til han. Bra dere har brukt kondom så langt :-) Håper det går greit. Dersom han ikke vil ha deg bare fordi du har herpes er han ikke noe å satse på. Lykke til.

Skrevet

Nei.... Det er jo ingen dødelig sykdom akkurat. Men det er voondt! (og ble ikke bedre av at legen brukte den bomullspinnen til å ta test, slik at det blør i tillegg, og fester seg til trusa iblant!)

Men blir det på samme måte hos menn?

Jeg tenker vel litt med meg selv, at hadde jeg visst på forhånd at jeg kom til å få dette, så vet jeg ikke om jeg hadde utsatt meg selv for det... Er jo ganske vondt de gangene jeg har det. Jeg spurte legen om det er noe å gjøre med det (altså vet man aldri blir kvitt det, men om det var noe slags behandling), men han sa bare at det var noen tabletter man kunne få om man var veeldig plaget, men at de tablettene egentlig ikke funket noe særlig....

HI

Skrevet

Så altså hvis en fyr hadde hatt herpes og fortalt dere dette, så hadde det vært null problem for dere?

HI

Skrevet

Bestevenninna mi har herpes.. Det har hun ikke fortalt sin mann. Nå har de vært sammen i 7 år og han og hun testet seg for en måned siden. Han har ikke blitt smittet. HURRA.

Min mann fortalte at han hadde vært sammen med en dame som hadde herpes, han ble så kvalm av å tenke på det at han avsluttet forholdet like etterpå.

Moralen er... jeg hadde ikke fortalt det til en sjel, skjer det at han blir smittet hadde jeg latt som om jeg overhode ikke viste at jeg hadde hatt det.

PS. Gå til legen din (ikke fastlegen, for da kommer alt for en dag med mannen din hvis du blir gravid og skal til kontroll) men til en privatlege. (Ikke oppgi fastlegen din) få medisin. Det finnes piller som gjør deg mindre smittefarlig, samt setter ned antall anfall og bedøvelses krem du kan smøre på om det blir for ille. Greit å tenke på at anfallene kommer skjeldnere og skjeldnere med tiden.

Skrevet

Det smitter ikke alltid, bare under utbrudd og rett før. Jeg hadde sagt det. Dårlig gjort å holde en så stor ting skjult.

Skrevet

Vanvittig dårlig gjort å holde det skjult. Fy faen for en moral enkelte har!!! Jeg er helt sjokkert!

Skrevet

23:32

Jeg synes ikke det hadde vært riktig å begynne forholdet med en løgn.

Skrevet

Du må jo si det, tenk hvor lynforbanna han KAN bli om han blir smittet av deg og du ikke har sagt noenting?

Jeg hadde nok holdt meg unna om noen hadde fortalt meg at de hadde Herpes "der nede". Men det er fordi jeg tenker på hvor ufattelig vondt og ubehagelig det må være å ha det.

://

Men det er MEG, og ikke alle andre eller han ;))

Så jeg satser på det går fint når du forteller det, hvertfall det lureste å gjøre.

Skrevet

Jeg hadde ikke fortalt det. rundt 1 av 4 nordmenn har herpes uten å vite om det. Skulle han oppdage det kan det like gjerne komme fra en x. Pusetøsa sier at du skal være ærlig, men at hun ikke ville vært sammen med deg. Da må du HI, regne med å leve uten sex resten av livet. Snakk om dobbelt moral.

Skrevet

Jeg har ikke herpes, men ville definitivt ikke ha fortalt det til han. Bare avstå fra sex ved utbrudd og ta pillene din lege syntes fungerte dårlig, de reduserer nemlig smitte betraktelig.

Skrevet

Jeg har hatt herpes i mange år. Vært sammen med samme typen i 20 år, og han har ikke blitt smittet. Styrer bare unna sex i perioder med utbrudd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...