Anonym bruker Skrevet 25. september 2009 #1 Skrevet 25. september 2009 Min fetter er nå 20 år gammel, og er blitt løyet til hele livet. Mannen som han tror er sin far, er ikke egentlig hans far og det vet alle - bare ikke han selv. Det bringer tilbake minner fra den gangen vi fikk vite at min bror bare var halvbror. Det var da et av nabobarna som forsnakket seg, for hun visste ikke at vi ikke visste om det. Jeg velger å ikke blande meg så mye, siden dette strengt tatt ikke er mitt problem. Bare av nysgjerrighet lurer jeg på hva dere hadde gjort, fortalt det, bedt mammaen om å fortelle det selv eller bare levd videre og håpet på at ingen andre sa det? Hva hadde dere tenkt om dere som voksne hadde fått vite at pappa ikke egentlig var pappa?
Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #2 Skrevet 26. september 2009 Det hadde ikke plaget meg at han ikke var biofar. Men det hadde plaget meg at man ikke hadde fortalt det før. Til et lite barn (3-7år?) ville jeg ikke sagt at pappa egentlig ikke var pappa. Men i en samenheng om hvordan barn blir til, ville jeg sagt at det pleier å være pappaen som.... Men det var en annen mann som....
Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #3 Skrevet 26. september 2009 Det problemet jeg ser i historien din er at alle andre vet dette, men ikke han det gjelder. Hvis jeg var deg ville jeg sagt til tanten din at hun bør jo fortelle det siden alle andre vet det. Det vil nok komme for en dag, og det er jo ikke noe særlig at han får vite det ved en forsnakkelse slik som dere gjorde. Jeg ville sagt fra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå