Gå til innhold

noen som har noen trøstende ord?? ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

er vel 6 dager til ikm nå å har fått influensa å bihulebetennelse:/

har ingen tro på at det skal være nå spire denne gangen,for legen trodde ikke det ville være nå eggløsning denne gangen,selv med pergo!

føler det ganske håpløst det her med pco,å ikke minst urettferdig! har alltid vært den som har villa hatt barn,å i en ganske stor slekt er jeg den som skal ha pco,å slite med å få barn..

har hatt en runde med pergo å er allerede satt på vent til prøverør.. er ikke det litt raskt??

Skrevet

Kjenner godt igjen at det følest urettferdig å ha pco og streva slik med å bli gravid. Ikkje minst når "alle" i nabolag og på jobb får ungar så lett som berre det... Det virkar i alle fall så lett for alle andre!

Eg har sjølv pco og slutta på p-pilla i fjor sommar. Har sjeldan mens, og me har hatt få reelle sjansar til å få treff dette året. Eg gjekk på min fyrste pergokur i mai. Den verka ikkje på meg - og då eg var på kontroll (UL) etter fyrste kuren, vart det søkt om prøverøyr. Hadde ikkje tenkt på det tidspunktet at prøverøyr var naudsynt - men no er eg glad for at det vart sendt søknad. Det er lang ventetid på prøverøyr, og i ventetida har eg gått på to nye pergokurar. Diverre har ikkje enkel, dobbel eller trippel pergokur hatt effekt på meg :-(. No skal me til forundersøking til prøverøyr om 3 veker. Og håpar det er det som skal til for at eg skal bli gravid.

Så det å senda søknad tidleg treng ikkje vera så dumt. Og skulle det visa seg at pergotime verkar og du vert gravid, er jo ingenting betre enn det! Søknaden om prøverøyr kan trekkast tilbake, og det er sikkert andre som gjerne tek den plassen.

Lukke til!

Hald motet oppe - det er mange med pco som vert gravide!

Skrevet

Akkurat som deg. Kjempeglad i barn og har strevd i flere år med å bli gravid. Pergo fungerer ikke så bra på oss PCOS jenter. Jeg forsøkte tre ganger (mens jeg sto i kø for prøverør). Hver gang kom det masse egg, men det hjelper ikke når de sitter fast. Det fine er at prøverør fungerer veldig bra på PCOS jenter.

Sitter her med mage og er fire måneder på vei etter første forsøk :-) Og du som er så ung (født i 88) har utrlig gode utsikter. Må huske at statistikken tar for seg veldig mange eldre kvinner som har en mye mye høyere sjanse for å mislykkes. Jeg er født i 80 og ble karakterisert som ung. Legene var positive hele veien og omtrent lovet meg resultater.

Stell deg i kø så raskt som mulig. Er litt tøft md prøverør (jeg har sprøyte/sykehusskrekk), men det er absolutt verdt det og sikkert mye mindre vondt en å føde..

En ting som hjelper mer enn alt annet er forresten å gå ned i vekt, hvis du er en sukkerPCOSgris som meg. Da gjør kroppen seg mer mottakelig.

Lykke til!

Skrevet

tusen takk for svar=)) ser ut som vi ikke trenger prøverør likevel,en dag over ikm å to svakt positive tester,ene tatt nå på ettermiddagen;))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...