¤ Aron & Emil ¤ Skrevet 25. september 2009 #1 Skrevet 25. september 2009 Leger og jordmødre har lenge vært uenige om min termin. pga usikker siste mens osv. Fikk ultralyd ENDELIG i dag.25 uker på vei,og der inne var det: 2 STORE gutter. Jeg er i sjokktilstand.Veldig glad og veldig spent.Er det noen med tvilling erfaring som vil fortelle litt om hvordan denne tiden fremover kommer til å bli? Vi føler oss som verdens heldigste, samtidig fikk vi 2 veldig tette den siste for et år siden.Første mann er 2,3 år. Nå blir vi 6... Herlighet sier jeg. Heldigvis var de store og helt perfekte:) Litt råd og tips hadde vært flott... (ser at nicket mitt ikke stemmer lenger,hehe)
tvillingmamma med babyimagen Skrevet 26. september 2009 #2 Skrevet 26. september 2009 gratulere så mye.... det var jo kjempe artig... vi har tvillinger som har blitt 6 år nå, og jeg tenker tilbake på den graviditeten med et smil... jeg var i god form helt til uke 32, da gikk blodtrykket plutselig opp, og en uke senere gikk vannet. siden "nederste" tvilling satt i seteleie ble vi hentet av sykebil. noen timer senere fikk jeg rier, og legene bestemte seg for at de ville ta keisersnitt. fordi minstemann i seteleie var under 2 kg. vi bodde i trondheim da, og hadde under hele svangerskapet god kontakt med st olavs, med ultralyd oppfølging o.l. siden de kom 7 uker før tiden måtte de ligge på prematur/nyfødt avd. til de hadde lært seg å ta pupp. dette tok en mnd. de lå aldri i kuvøse, bare i seng, sammen, og det så riktig koselig ut. når vi kom hjem med dem var de allerede ferdig innkjørt på mat rutiner hver 3 time fra sykehuset, og de var friske hele tiden, så det gikk som en drøm. jeg hadde ikke melk nok til å mette begge, så pappa tok et kveldsmåltid på flaske mens jeg sov. når de var 3 mnd gammel sov de hele natten gjennom.....de sov lenge i samme sprinkelseng, på tvers, siden de var så små gikk det fint. tror de hele tiden har funnet en ro og trygghet hos hverandre og at det er derfor de har sovet hele natten så tidlig. nå venter jeg "bare 1" og er spent på hvordan det skal gå....jeg har nok litt motsatt syn på hva som er enkelt og vanskelig, siden jeg fikk tvillinger først, og synes nok det høres litt ensomt ut å få en...smiler... det var en flott barsel tid med tvillingene, håper du får samme opplevelser som oss.....lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå