Gå til innhold

Uttak/innsetting uke 40 - anyone?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Linchen og Håpefull-09, takk for svar! Ja dette blir spennende og jeg har en good feeling!

Godt å høre at man ikke ligger pal ut på sofaen. kjenner jeg kribler etter å gjøre ting, og legen sier jo alltid at man kan oppføre seg som normalt.

Det er flere rare ting i boken jeg nevnte, bl. annet at man ikke får sikker urintest før 18 dager etter innsett. men 14 er vel rikelig..

MEN et spm: hvorfor bruker noen crinone morgen og kveld? Har alltid kun brukt det 1 gang om dagen, og det er om morgenen.. Ut i fra pakning på 15 stk har jeg kun til torsdag (dagen før blodprøve og rugedag14). Er det normalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker crinone kun på morgen jeg oxo, 2 stk! Har også lagt merke til at flere skriver de bruker det både morgen og kveld... og også at de skal fortsette med det helt ut i uke 10 hvis de blir gravide!?

Jeg fikk 30 stk med 8% og skal som sagt ta 2 stk pr dag så jeg har også til dag 14 da... Tydeligvis litt forskjellige behandlinger.

Lykke til med rugingen! :-) Jeg har en uke igjen til testdag..

Skrevet

Hei Stellasnella.

Så du tar 2 stk om morgenen, hvorfor det? Har legen sagt noe om grunnen?

Jeg tar kun 1, lurer fælt på hvorfor så mange tar 2.

Skrevet

Har ikke peiling! Konsentrerte meg max om å få med meg når/hvordan etc ift alt med spray, sprøyter og medisiner til at jeg egentlig stilte no særlig spm i det hele tatt. :-)

De vurderer kanskje hvert tilfelle ulikt da. Og de ulike behandlingsstedene kan jo ha ulike opplegg også kanskje. Jeg er på St.Olav.

Skrevet

Hei alle sammen:-)

Jeg har jo lurt på om jeg får vanlig dose av Crinone (hvis det er noe som er det). Ser at det er flere av dere som tar mindre enn meg og andre her inne. Mulig de har forskjellige opplegg på forskjellige steder, men det ville jo kanskje vært litt rart?

Det som er logisk for meg ift min dosering, er at jeg har slitt med mye spottinger. Spes fra el-tid og frem til mens. Dette KAN skyldes progesteronsvikt, selvom bl.pr. ikke viser dette. (Dette er noe jeg har hørt her inne, og ikke av legen). Det kan visst også være sammenheng mellom blødninger og tykkelsen på livmorslimhinnen, men min var fin. Spent på om jeg kommer til å få beskjed om å fortsette noen dager til hvis jeg tester pos den 15.

Ellers er jeg på rd 2. Ømme bryst, som jeg fikk før uttaket, i tillegg til at Crinonen sikkert bidrar med sitt. Såvidt jeg kjenner noe av og til i livmor, eggstokker og bak i korsrygg, men dette henger nok sammen med hormonbehandling, uttak/innsett. Er nok aaaaalt for tidlig å kjenne noe til en evt. graviditet. Blir spennende å følge hverandre når vi begynner å kjenne det på kroppen;-)

Håper så innmari at egget har, eller er i ferd med å feste seg!!!!

Skrevet

Hei alle sammen!

Jeg er litt desorientert når det gjelder hvilken uke vi er i, men dersom uke 40 var uka som gikk, så hører jeg vel til her, jeg og :-)

Holder til i Haugesund, og dette var mitt syvende og siste forsøk. Trodde jeg. Det viste seg at jeg for første gang fikk egg på frys...litt rart når man er så innstilt på å avrunde og adoptere i stedet. Men egentlig et luksusproblem, da :) Siden vi nå har bestemt oss for å velge andre veier videre om det ikke skulle lykkes denne gangen, heller, så er jeg mer avslappet enn på lenge, og det er liksom ikke så farlig om det ikke lykkes. Men man blir selvsagt følelsesmessig involvert når man er midt i et ivf-forsøk, uansett, så LITT nervepirrende blir det jo ;-)

Glemte å si at jeg fikk tilbakeført to fine egg, og det skjedde på torsdag.

Lykke til, alle sammen! Jeg krysser fingrene!

Skrevet

Hei Astra71, og velkommen til "uke 40"-linja. Vi er i uke 40 nå, så hvis du hadde innsett sist torsdag (da fikk jeg også satt inn ett nydelig egg), er du på rette plassen :-)

Skrevet

Det var godt å høre - da har jeg funnet riktig gjeng :-) Jeg hadde innsetting av to egg på torsdag som var, ja. Jeg pleier alltid å grave og spørre om kvaliteten på eggene hver gang jeg får tak i bioingeniøren, og hun sa denne gangen at eggene var av 'ganske god' kvalitet, men at de var litt fragmenterte. 'Det er jo bare det du har', sa hun. Jeg har faktisk ikke hørt dette får nå, i syvende forsøk (egentlig åttende, men det ene ble ikke noe av), så det er litt kjipt å føle at de holder tilbake informasjon for at man ikke skal bekymre seg. Men uansett, hun sa at eggene var gode nok i massevis til å bli gravide med, så alt skulle ligge til rette. Når jeg da til og med fikk to på frys, så må jeg jo tro henne på at det er bra nok :-) Nå er det bare å krysse fingrene for oss og la naturen gå sin gang!

Skrevet

Jeg hadde innsett mandag 28/09. Fikk satt inn et perfekt egg iflg legen, så nå ruger jeg som bare det! Veldig spennende dette her, håper mange av oss lykkes.

Skrevet

Javel, da reiser jeg sørover en tur. Jeg pleier å være borte fra jobb den første tiden etter forsøket, og nå reiser jeg like godt til familien i sør. Skal blant annet besøke mitt nye, lille tantebarn - jeg ble altså tante samme dag som jeg hadde uttak...Livet føles litt ironisk noen ganger. Jeg gleder meg selvsagt veldig til å se min lille niese, men samtidig kjenner jeg at jeg må stålsette meg litt. Jaja. Jeg tar nå med meg datamaskinen slik at jeg kan komme innom og følge med på dere innimellom :)

Skrevet

Hei Astra. Vet ikke om du husker meg men jeg sniker meg inn likevel. Må bare ønske deg masse lykke til, håper virkelig det klaffer for deg denne gangen. Det er virkelig fortjent. Og så egg på frys da, fin bonus det. Selv har jeg termin 16, så nå er det ikke lenge igjen.

Lykke til dere andre også, måtte dette bli lykke uka.

Skrevet

Astra - ja, det ER tøft å få en liten skatt mitt i fleisen, andres lykke skulle jo også vært din... Regner med at familien vet hva du går igjennom. Synes ikke det gjør noe om du må gråte en skvett eller 10. Kos deg masse med den lille og la barnet drysse masse babystøv på deg. Ha fine dager med familen og nyt høsten og rugingen:)

Klem fra

Skrevet

Hvorfor jeg tar Crinone morgen og kveld? Fordi det er det jeg har fått beskjed om, vel:) Er jo flink pike! Det står tydelig på skjemaene vi får i Porsgrunn hva vi skal ta hvilke dager, så det er ikke mulig å ta feil.

Har hatt en del mensmurringer og stikkinger i magen. Håper det er et godt tegn, mener å huske at jeg hadde det sist også. (Eller er det bare luft etter Chili con Carne to dager på rad he he he) Noen andre?

Skrevet

Er egentlig litt nyskjerrig selv, jeg, på hvorfor for eksempel Linchen og jeg har fått beskjed om å ta Crinone morgen og kveld, hvorfor noen ta to på morgenen, og noen bare en.. Hmmm :-)

Skrevet

Ring og spør! De sa vi bare skulle ringe hvis vi lurte på noe, i Porsgrunn i alle fall. Også gir du oss beskjed om hva du fant ut:)

Skrevet

Tror ikke jeg kommer til å ringe om det. Jeg er veldig komfortabel med den doseringen jeg har. Er bare nyskjerrig;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...