Linchen Skrevet 25. september 2009 #1 Skrevet 25. september 2009 Jeg skal ha uttak på mandag og innsett på onsdag. Føler meg stinn - DEN oppblåste magen... Hva med dere andre?
Gwenpa Skrevet 25. september 2009 #2 Skrevet 25. september 2009 Trolig uke 40 her. Ble forespeilet uttak tirsdag og innsett torsdag. Men det kan drøye lenger uti uka også.. Var på ultralyd i dag, og da var ikke eggene store nok enda. Men det var heldigvis mange av de da Føler meg også litt stinn.. Kjenner at det er noe der! Spennende!
Linchen Skrevet 25. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 25. september 2009 Ja, det blir veldig spennende:) Er så øm i magen at det er ubehagelig å gå til tider... Men var heldigvis ikke overstimulert. Fine eggposer, virket det som. Får håpe de får ut mange, så jeg evt kan få noen på frys. Det gjorde det ikke sist, da var det kun to egg som skikket seg i skåla, he he. Satte inn begge, men kun et som fortsatte å utvikle seg. Og nå har vi en herlig kar på 2 år og 3 mnd. Kanskje derfor jeg er så avslappet til saken denne gangen? Hm - kanskje jeg lurer meg selv, for jeg merket at jeg var litt anspent da vi var på klinikken i dag. Blei litt uvel og sliten etterpå også. Så klart det påvirker meg. Får satse på at eggene dine vokser godt i løpet av helga, da:) Skal sette eggløsningssprøyta natt til søndag, kl00.45! En smule seint må jeg si. Pluss at jeg ikke tør å sette sprøytene sjøl. Vel vel, det årner seg nok. Hold meg informert om åssen det går, a!
Gwenpa Skrevet 27. september 2009 #4 Skrevet 27. september 2009 Aha, så du har vært i gjennom dette før, med topp resultat Det er nok godt å tenke på Lyktes du på første forsøk sist..? Gikk det fint med sprøyta i natt da? Det var litt av et tidspunkt. Jeg er nettopp tilbake fra ny ultralyd. Eggposene var fortsatt for små. De hadde bare vokst ca 2 mm siden sist. Så nå er det større dose Gonal-F i to dager, og så ultralyd- igjen. Ny "prognose" er uttak torsdag og innsett lørdag.. Kan ikke tiden bare skynde seg å gå...?? Litt utålmodig.. Og det er mye som skjer i kroppen! Lå på sofaen i går kveld, og var skikkelig øm i magen. Så var sikker på at eggstokkene og eggposene var på ferd til å bli alt for store, og at jeg kom til å sprekke! Men så feil kan man ta. Lurer på hvordan det blir når de faktisk blir enda større..?? Wæææ... Men hvis det resulterer i bra uttak, skal jeg ikke klage. Lykke til med uttaket i morgen! Krysser fingrene for at du får ut maaange egg, så du kan få både til deg selv og fryseren :) Gwenpa
håpefull *er mamma* Skrevet 27. september 2009 #5 Skrevet 27. september 2009 Hei jenter. Noen grunn til at du fikk sette inn 2 egg, Linchen? Jeg har uttak tirs og innsett tors. Gått på Menopur 225 IE i 10 dgr (utvidet fra 7 dgr etter ul). Har perioder hvor jeg har litt stikkinger / oppblåsthet / mensenmurringer. Blitt litt øm i brystene idag. Kan bli det til vanlig også, en stund før mensen. Spotter endel til vanlig, men håper det blir bedre under denne tiden. Litt blødning i morges, men har gitt seg. Så lite at det blir nesten uten betydning. Håper det holder seg vekk. Lykke til begge to ;-)
Linchen Skrevet 27. september 2009 Forfatter #6 Skrevet 27. september 2009 Hei igjen Ja, det satt på første forsøk. De satte inn to egg siden det kun var de to som hadde utviklet seg bra. Det er visst sånn at hvis det er 3 eller færre egg som utvikler seg godt, kan man velge om man vil sette inn ett eller to egg, selv om man er under 35. Sånn cirka... Det gikk bra med sprøyta i natt - tok meg en tur på byen med to kolleger, så kvelden gikk fort. Kun Solo og Glitre i glasset, selvfølgelig;) Det var litt tuklete å knekke av toppen på flaskene til pregnylen, så mannen min skar seg skikkelig, stakkar. Men ellers gikk det bra. Selv for ei med sprøyteskrekk! Har vært rimelig kvalm i dag, men mulig det er en blanding av nerver og medisiner. Brystvortene er såre og hovne, jippi... Stå på jenter!
håpefull *er mamma* Skrevet 28. september 2009 #7 Skrevet 28. september 2009 Ok. Da får vi se hvor mange egg vi får tilbud om å sette inn ;-) Tok Pregnyl i går kl 23.00. Kjempeøm i brystene idag, men det begynte som sagt i går og kan kanskje like gjerne ha blitt sånn uten hormonbehandling. Litt mer oppblåst i magen nå, sånn hele tiden. Ser det ikke så godt, men merker det på klærne. Har bomullshode idag. Føler meg sliten. Sovet litt mindre de to siste nettene. Blir liggende å gruble litt. Gikk bra for meg å knekke tuppen. Husk at prikken på flasken skal peke inn mot deg. Blir lettere da. Tok noen ganger før jeg fikk med meg det;-) Lykke til videre :-)
Gwenpa Skrevet 28. september 2009 #8 Skrevet 28. september 2009 Ømme bryst og brstvorter her og... Og det iler i eggstokkene! Og magen står rett ut og humøret svinger mellom overentusiastisk og sinnatagg. Sambo har kalt meg rar, men søt, tre ganger i dag. De to første gangene lo jeg godt, og syntes han var supersjarmerende. Og den siste gangen ble jeg drittsur! Veeeldig PMS-aktig med andre ord.. Forøvrig har jeg sovet kjempeurolig de siste nettene. I natt våknet jeg og var kjemperedd flere ganger. En gang fordi gardina laget blafrelyd..! Ikke rart samboer syns jeg har blitt litt rar.. Tror hormonene+spenningen gjør at jeg er veldig på tuppa.. Er vanligvis en rolig person som ikke bekymrer meg mye, men det har visst endret seg litt de siste dagene.. Skal tilbake på ultralyd i morgen, og nå håper jeg eggposene er så store som de skal være, og at jeg også kan få sette eggløsningssprøyte. Vil at tiden skal gå kjempefort. Og håper så inderlig på at alt skal gå bra! Lykke til! Og fortsett gjerne med oppdateringer. Ettersom dette er min første gang, og jeg ikke vet hva jeg skal vente meg, synes jeg det er kjempespennende med andres erfaringer :) Gwenpa
Linchen Skrevet 30. september 2009 Forfatter #9 Skrevet 30. september 2009 He he, humørsvingninger ja, tell me about it!) Men synes det roet seg mot slutten av medisineringen. Verst etter noen dager med nesespray. Fikk ut 6 egg på mandag. 5 som hadde blitt befruktet, sa dem i går. Så nå blir det spennende i dag hvor mange som har delt seg fint - om jeg kommer hjem med ett eller to egg i magen:) Virkelig merkelig når jeg begynner å tenke på det. Med prøverør så "veit" vi jo at "nå" kan jeg være gravid... Tenker at det er slike tanker jeg kommer til å gjøre meg i kveld. Føler skikkelig for å kjøre og kjøpe smågodt - trøstespising/nervespising er undervurdert he he.
Linchen Skrevet 30. september 2009 Forfatter #10 Skrevet 30. september 2009 Da er egget på plass!) ***ruge ruge ruge*** Pussig affære - gjort på under 10 minutter...
Linchen Skrevet 30. september 2009 Forfatter #11 Skrevet 30. september 2009 ... og fikk to på frys. Kan jo være kjekt.
Linchen Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter #12 Skrevet 1. oktober 2009 Dytter denne - vil jo høre åssen det går med dere andre!
Gwenpa Skrevet 1. oktober 2009 #13 Skrevet 1. oktober 2009 Det er jo kjempebra Linchen!!! Nå må du bare kose deg og ruge ivei! Blir spennende to uker dette. Jeg var på siste kontroll på sykehuset i går. Det var bare to eggposer som hadde "tatt av".. Den ene var da 19 mm og den andre 15 mm. Så da avgorde vi å "avbryte forsøket", og konvertere til en eller annen annen metode (husker ikke navnet). Men i alle fall satte jeg el-sprøyte i går (som forøvrig var noe stort herk!) og fikk beskjed om å ha samleie i går, i dag og i morgen, og gjerne en dag ekstra for å være sikker. De mente at det var like greit å gjøre det slik, ettersom det var så få eggposer. Da har jeg alle tre forsøkene mine til gode, hvis dette ikke skulle gå. Grunnen til at det ble så lite action på eggstokkene, var i følge legen at de hadde gitt meg veldig lav dose. Neste gang, hvis det blir en neste gang (krysser selvfølgelig alt jeg har for at det ikke blir det), skulle de begynne med det dobbelte! Men i allefall, nå er det eggløsning på gang her kjenner jeg. Det stikker veeeldig på venstre side. Og det er den siden den største eggposen lå på. Så nå håper jeg veldig på at det er et egg inni der som blir befruktet, og at det fester seg. Men det får vi jo ikke vite noe om før om to laaaange uker.... Jaja, sånn kan det gå. Så nå er jeg kanskje ruger fra i dag eller morgen av, og kanskje ikke. Blir jo tullete av dette! Kjipt å ikke vite hvordan ting går for seg der inne.. Har også lyst til å stress-spise masse smågodt! Men legen har gitt meg beskjed om at riktig kosthold og nok trim er viktig for meg i denne perioden. Så da får jeg bare høre etter. Må jo gjøre det jeg kan for at dette skal gå rette veien. Gwenpa
håpefull *er mamma* Skrevet 1. oktober 2009 #14 Skrevet 1. oktober 2009 Har satt inn et perfekt egg idag, i følge Porsgrunn. Ingen på frys, så da satser jeg på at dette er gullegget. Blir det flere forsøk, blir det icsi. Det vider seg at sambo har noen luresvømmere. De ser veeeldig fine ut, men gjør ikke helt jobben sin. Derav bare ett egg.. Så da ruuuuuger jeg sammen med Linchen;-) Helt utrolig.
Gwenpa Skrevet 1. oktober 2009 #15 Skrevet 1. oktober 2009 Grattis med et perfekt egg håperfull-09!! Nå ruges det i vei på alle kanter! Her er det intens murring i hele underlivet, så noe skjer i allefall. Håper det er et egg som er på vei ut!Da er det bare for svømmerne å gå til verks! Heia heia!! Jo mer jeg tenker på det, desto merkeligere blir det i grunn. Så mange prosesser som skal klaffe før det blir barn ut av det.. Bra det finnes hjelp å få
Linchen Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter #16 Skrevet 1. oktober 2009 Heia jenter Merkelig opplegg, Gwenpa! Men men - da er vel gubben fornøyd med deler av opplegget i alle fall? Selv om han sikkert skulle sett at det ordnet seg som planlagt. Pussig å ha sex utskrevet av legen, he he. Håper virkelig det ordner seg. Da er vi i gang, da håpefull-09! Tjohei... rart å tenke på. Gutten min på 2 er fortsatt veldig glad i magen min - nusser, koser og klemmer på den hver dag. Han skulle bare visst at det kanskje er et lite søsken han nusset god natt i stad:) Stå på og hold ut jenter - det er virkelig verdt det.
håpefull *er mamma* Skrevet 2. oktober 2009 #17 Skrevet 2. oktober 2009 Hei jenter. Rugedag 1. Merkelige greier. Som sambo sa da vi kjørte fra Porsgrunn: Akkurat nå er du faktisk gravid;-) Håper det klamrer seg fast!! Spent på når man kan begynne å kjenne noe. Selvfølgelig sikkert veldig individuelt. Føler meg langt ifra gravid nå. Litt øm i brystene, men ble det da jeg gikk på stimuleringen. Er det noe spesielt dere gjør / ikke gjør? Jeg har fått beskjed om å leve som ei prinsesse;-) Trener endel til vanlig, men kommer til å ta det med ro nå. Skal holde meg i bevegelse, men ikke anstrenge meg. Linchen: Hva går du på av medisiner nå? Jeg startet på Crinone på tirs (dobbel dose på kvelden da), deretter morgen og kveld. Skal ta den i tot 17 dgr.
Gwenpa Skrevet 2. oktober 2009 #18 Skrevet 2. oktober 2009 Joda, mannen er fornøyd nok han! Selvfølgelig litt rart å skifte taktikk midt i opplegget, men tror ikke det var så dumt. Nå er det skikkelige smerter i venstre eggstokk her.. Gjør kontinuerlig vondt når jeg sitter.. Hvis det er pga eggløsning, er det forsåvidt greit. Men håper det ikke er noe annet teit..som f.eks at egget ikke vil slippe eller noe. Det SKAL vel gjøre det når man har tatt sprøyte...? Jeg trener ikke til vanlig, så mitt mål er faktisk å komme i mer bevegelse i denne perioden. Ikke direkte trening, men mer trim. Gå turer og slikt Akkurat nå rengner det sidelengs, så kan ikke si det frister i dag da... Ellers kutter jeg ut koffein, spiser mye mindre sukker og drikker mer vann. Passer ellers på å spise mye grønt og generelt spise sunt Når har dere tenkt å ta den første graviditetstesten..? Jeg tenkte egentlig å vente helt til lørdag om to uker.. Men ser egentlig for meg at jeg ikke greier å vente så lenge!
Linchen Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter #19 Skrevet 2. oktober 2009 Jeg tar Crinone morgen og kveld. håpefull-09. Jeg har også vondt i eggstokkene og får skikkelig stikking i venstresiden av og til. Vi får satse på at det er et godt tegn! Jeg lever som vanlig dvs kanskje litt slækkere siden det er høstferie. Lite trening og mer godis... Men - jeg spiser ikke mye godis til vanlig, altså. Prøver å trene (dansstudio og turer) får håpe jeg blir skikkelig flink videre. Fikk klar beskjed at jeg bare kunne leve som normalt. Så da gjør jeg vel det, da... Flink pike he he. Jeg bør kanskje jobbe litt med kjernemuskulaturen, siden jeg fikk bekkenløsning sist. Men lære og praksis er to forskjellige ting... Det er litt rart, men jeg er skikkelig fysen på fet mat a la hamburgerdressing osv. Hm... Jeg er ikke glad i smør, majones og lignende, men da jeg gikk gravid med pjokk hadde jeg stort sug etter nettopp majones under saltpølsa o.l. Hm - er det hodet mitt som driver meg til å tro at jeg er gravid? Tror jeg drøyer den til 14 dager etter innsett. Er jo mulig at den viser negativ hvis jeg tester for tidlig, selv om jeg skulle være gravid. Sist kom det bare en svaaaak blå strek, men som sykepleieren sa: "Strek er strek!".
håpefull *er mamma* Skrevet 2. oktober 2009 #20 Skrevet 2. oktober 2009 Hvor lenge skal du gå på Crinone da, Linchen? Lurer bare fordi jeg lurer på om jeg får "normale" doser ;-) Jeg har ikke vært gravid før, men regner med at det vil ta opptil 14 dgr og kanskje mer, før jeg merker noe til en evt. graviditet. Men, men, tiden vil vise;-) Ift. matvaner skal jeg fortsette som før. Jeg holder meg til godis i helgene, og prøver å spise normalt, regelmessig og variabelt ellers. Dette blir vel til evt. en eller annen lyst på et eller annet tar helt overhånd ;-) Krysser fingrene for at uke 40 blir en lykkeuke!!!!
Treangel <3 Skrevet 2. oktober 2009 #21 Skrevet 2. oktober 2009 Halloen uke 40-jenter. I dag ble jeg også ruger til to super-egg :=) Det skal bli hyggeli å "ruge" sammen med flere. Trur nåkk disse dagene blir å gå utrolig tregt... Klem
håpefull *er mamma* Skrevet 2. oktober 2009 #22 Skrevet 2. oktober 2009 Så flott, treangel:-) Vi ruger på, allihopa!!!
nr 2 gull i magen-juli 12 Skrevet 2. oktober 2009 #23 Skrevet 2. oktober 2009 Fikk 2 flotte egg inn i dag, så nå er jeg også ruger!!! Blir spennende dette og 2 laaaaaaaaaaaaaange uker. var så heldig å få på frys også - fint for søskenforsøk. skikkelig optimist - men vi må jo være det! I følge boken til Zita west, skriver hun at man bør ta det helt rolig de 4 første dagene.. jeg har tidligere gjort som legene sier og gjort normale ting. men denne gang (siste forsøk) skal jeg prøve å ligge i sofaen og slappe av. iallfall idag og resten av helgen. kjenner det er litt vanskelig, for har jo lyst å gå ut i frisk luft etc. Hva tror dere om den teorien? og hva gjør dere? De som er så heldige å ha barn fra før, hva gjorde dere i rugetiden når dere lykkes? lykke til alle gode jenter! Om ca 10 dager må vi vel lage en resultatliste ))) og der ser vi MANGE gravide!
Linchen Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter #24 Skrevet 2. oktober 2009 Hurra for treangel og lykkeønskninger! Gøy å følge hverandre:) Jeg skal bruke Crenone morgen og kveld 14 dager etter innsett, pluss 2 uttaksdagen, morgen og kveld dagen etter. Så vi er vel ganske likt der, håpefull-09. I Porsgrunn sa de til meg at det har vært forsket på damer som bare lå rett ut, damer som var mer aktive enn før osv osv osv. Og det er visst ikke stor forskjellene i hvem som lykkes. De sa også at jeg bare skulle løfte på 2åringen min osv. Dette var ting de nevnte uten at jeg spurte. Som dere sikkert aner er muligheten for å læksen på sofaen hele dagen rimelig minimal. I tillegg har jeg fartet rundt i masse ærender, vært på loftet og ordnet osv. Hvis frøet ligner broren sin , er det en stayer i magen, som klamrer seg fast som en helt:)
håpefull *er mamma* Skrevet 2. oktober 2009 #25 Skrevet 2. oktober 2009 Hei. Linchen: Jepp, da får vi akkurat likt ift. Crinone. Satser på at det gjør susen for oss begge. Skal vi gå på den så lenge etter innsett for at egget skal holde seg der, tro? Legen på Porsgrunn sa at egget fester seg på rundt rd 2, så da har vel ditt kanskje allerede festet seg. Mitt har festedagen rundt i morgen, det da;-) Lykkeønskninger: Henger meg på Linchens uttale rundt det med aktivitet. Jeg fikk sykemelding for 3 dager av Porsgrunn (tirs-tors), og en dag av fastlegen min for idag. Dette var faktisk på oppfordring fra sjefen min, som syntes jeg skulle være å slappe av, og ikke stresse på jobb på denne inneklemte dagen før helgen. Sykepleieren vi pratet med på Porsgrunn sa at det nok er begrenset hvor mye en kan påvirke om spiren sitter eller ikke, så lenge man lever normalt. Det viktigste er at man har det bra og ikke stresser. Så jeg har slappet av endel de siste dagene, og kommer til å gjøre det over helgen. Men ligger ikke pal på sofaen. Gjør litt husarbeid og andre ærender. Noen små gåturer blir det, siden man skal gå i 10 min etter å ha satt Crinonen (for å smøre livmoren). Ellers har jeg bare kuttet ut hardtreningen, som for eksempel spinning..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå