Gå til innhold

Har en diskusjon med gubben. Han syns jeg går for lite tur med vogna - alle andre er jo ute hver dag. Hvor ofte er du ute å går tur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da kan han jo ta vogna med seg på tur om han syns den er for lite på tur. Gjerne med babyen i. Skjønner ikke hvorfor det skal være kvinnenes oppgave det.

Har selv ikke skjønt poenget med at det er så artig å gå tur med vogna, det gjorde jeg med dokkevogna og knapt nok det. Så jeg gikk aldri tur, kun når jeg hadde praktiske æren i butikken,f.eks. Men det kan jo ikke kalles for "tur".

Så her ble gutten satt ut under tak, han lærte seg å sovne uten bevegelse av vogn og jeg trente på kvelden når far var hjemme, så fikk jeg også litt alene tid.

Send mannen din på tur med vogna, mens du er på trening, så blir alle fornøyde:-)

Skrevet

Hehe, min mor forteller meg alltid at jeg hata dukkevogna og at jeg heller ville leke med lego når jeg var liten, kanskje det er derfra?

som sagt, gleder meg til hun blir så stor at jeg kan leke med henne, for det er ikke å være ute som byr meg i mot, det er denna travinga.

Skrevet

For en dust. Han kan gå tur sjøl, om det er så viktig!

Jeg gikk "langtur" med mine små toppen en gang i uka. De andre dagene trilla jeg rundt huset, til småen sovna (dvs under 5 minutter!) og parkerte så vogna på terrassen. Masser av frisk luft der!!!

Så gikk jeg inn og hvilte meg, så på tv eller gjorde litt husarbeid. Det er da virkelig ikke så mange "luker" i hverdagen når man har småbarn - den timen i døgnet var den eneste helt garantert uforstyrra timen jeg hadde!

Skrevet

Hvis barnet får frisk luft ved å sove ute i løpet av dagen har det jo ingenting å si om vogna trilles eller står i ro. Det er lufta som er poenget når babyen er så liten.

Kanskje mannen din egentlig har noe annet som plager, og så er det kun dette han klarer å "ta" deg for??

Skrevet

"Hehe, min mor forteller meg alltid at jeg hata dukkevogna og at jeg heller ville leke med lego når jeg var liten, kanskje det er derfra? "

Hehehe, der sa du noe, HI!

Kanskje det er der jeg har det fra og, for sånn var jeg og som liten og kan heller ikke tenke meg noe kjedeligere enn å fly gatelags med vogn uten mål eller mening. Da gutten min var mindre tok jeg disse "pliktturene" med vognen, men det er jo helt tæla å bare gå og gå, for at de skal få frisk luft! Endte med at jeg tuslet litt rundt her til han sovnet og lot han sove i vognen utenfor døren mens jeg gjorde andre ting. Han fikk jo like mye frisk luft da.

Hvis jeg hadde et sted å gå til var det selvfølgelig anderledes, men å gå bare for å gå og være baby-vogn-kry var ikke helt min greie ;-)

Syntes ikke du skal føle på det. Vi er alle forskjellige!

Skrevet

Jeg kan ikke tenke meg en dag uten lang trilletur. Barnet sover godt, og jeg må ha frisk luft. Liker ikke å dasse rundt hjemme en hel dag. Trener ofte på dagen jeg da, mens babyen sover på lekerommet.

Skrevet

Jeg har vært på daglige turer, minst 1 time, så og si hver dag det har vært varmere enn -10 grader når jeg har vært hjemme med barn (begynte da eldste var 2 mnd ca). Men jeg liker å gå turer. Hvis ikke hadde jeg vel neppe giddet. Små babyer har det sikkert like godt om ikke bedre hjemme på et krabbeteppe :-)

Skrevet

Jeg har gått hver dag i 16 måneder. Du bestemmer jo selv hvor mye du vil gå tur, men siden du spør; du er sikkert ikke lat, men jeg syns det er litt merkelig å være sjelden ute med vogna. Barnet har godt av litt mer frisk luft enn bare ut og inn av bilen.

Skrevet

ja, vi gikk tur hver dag da jeg var i permisjon. jeg syntes det var fint å komme ut og se litt folk jeg da, og ikke bare være hjemme og pludre hele dagen. og etter at han begynte i barnehagen har vogna fortsatt vært i bruk hver dag. i helgene triller vi oss en tur hele familien, og i ukedagene triller vi til og fra barnehagen (ca 20 minutter hver vei).

men dette synes jeg du skal bestemme selv, og ikke la deg diktere av mannen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...