Gå til innhold

Har en diskusjon med gubben. Han syns jeg går for lite tur med vogna - alle andre er jo ute hver dag. Hvor ofte er du ute å går tur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja spørsmålet ligger i overskriften. Jeg er ute på trening 3 ganger i uka, da går jeg ofte (ca. 20min hver vei), men innimellom kjører jeg bil. Og ellers går jeg til butikken kanskje 4 ganger i uka ( 3min hver vei).

Han mener jeg går alt for lite turer og at han ser andre med barnevogn hver dag. Mener jeg må gå flere skikkelige turer.

Så nå lurer jeg på hvor ofte "alle" andre er ute å går tur? Er han kravstor eller er jeg lat?

Skrevet

Frøkna er 5 mnd. om det har noe å si..

Hi

Skrevet

Hm.... jeg mener no at mannen din skal bry seg fint lite om hvor mye du går med vogna;) hehe. Er vel din sak!

Selv går jeg tur sånn omtrent hver dag, men ikke i timevis.. Varierer fra 20 min til en time. Og kommer også an på været for tia:)

Skrevet

Han er kravstor.

Jeg triller tur når det passer meg, ikke fordi mannen min krever det. Sånn bør det være hos deg også!

Skrevet

Jeg har gått en tur med min sønn i barnevogn... den turen varte i 20 minutter. Jeg har derimot gått noen FÅ turer med bæremeis.

Syntes forøvrig man ikke skal detaljestyre andre mennesker. Hadde klikket i vinkel hvis min mann hadde ønsket at jeg skulle være gjennomsnittlig eller "normal".

Skrevet

Skulle virkelig ønske jeg likte det og hadde lyst til å gå lange turer hver dag, for det er jo bra for den lille å være ute i frisk luft, men jeg må ærlig innrømme at jeg syns det er dørgene kjedelig!

På en annen side er vi ofte på farta, på besøk og andre ting, så hun sitter litt i MeiTai'en i ny og ne, men ikke noe fast...

Godt å se at ikke absolutt alle traver maraton hver eneste dag..

Hi

Skrevet

Kan ikke han gå tur de andre gangene med vogna, om han syns det er så viktig at den går tur?

Skrevet

Jo og han går som regel en times tur den dagen i helga han står opp med frøkna.. Men det er vel ikke nok!

Hi

Skrevet

Da vesla var nyfødt, var jeg ikke så mye ute på tur, hun var prematur og det var kald vinter og jeg ammet hele tiden. Men fra ca. 3 måneder var vi nok ute og trillet de aller fleste dagene, hvis ikke sovnet hun aldri. Men det er jo din sak hvor mye du vil gå tur. Er jo drit kjedelig å dytte den vogna rundt aleine.

Skrevet

Må vel strengt tatt ikke trille tur en time hver dag for barnets skyld. Kan jo ha det med deg i vogna om du vil jobbe ute i hagen eller at det ligger i vogna mens du vasker bilen e.l. Er mange alternativer for å få frisk luft.

Skrevet

Jammen, hva er det han mener er så viktig med å gå tur da? ungen får like mye frisk luft av å ligge i vogna rett utenfor døra.

Er det DU han mener bør gå mer tur?

Spør ham om hva grunnen til at du skal gå mer tur er. Ikke bare at "alle andre" gjør det mer(om han sier dette, så spør du hvem "alle andre" er). Så klart er der alltid vogner overalt, men det er jo fordi der er mange med barn og vogn. Det er ikke en og samme person med vogn han ser hele tiden.

Det er litt som når vi er gravide; da ser vi plutselig enorme menger gravide over alt. En mann kan hende ser det bedre når det er barn i vogn;) Eller har han ALLTID ment at du skal gå mer tur, fordi "alle andre" gjør det så mye?

Det der med "alle andre" setter jeg i hermetegn, fordi det er et barnslig argument, som unger er eksperter på å bruke for å få viljen sin;)

Skrevet

Jeg gikk kjempemasse med vogna da vesla var baby. Gikk vel 3 turer om dagen, men hun var av typen som ikke ville sove av seg selv, hun sov kun i vogna og da måtte den være i fart, stoppa jeg, så våkna hun, så jeg trava og trava og trava... Hadde også hunden fortsatt da(gammel og døde nylig), så måtte uansett på tur enten jeg ville eller ikke. Benytta anledninga til å handle mat i samme slengen.

Var vel mer ufrivillig at jeg gikk så mye, men det ble god trim, så vekta var ganske kjapt tilbake på normalen, og jeg gikk opp 23 kg under svangerskapet:-)

Gjør som du selv vil, men frisk luft har alle godt av. Men synes jo ikke du trenger å løpe maraton slik mannen din vil.

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

jeg har alltid gaatt mye tur med vognen (timesvise) fra de var nyfoedte. Har vel alltid gjort det i forbindelse med aa "skulle noe". vi bor i en by, og vaeret er vel generelt sett bedre her (spania)pluss jeg har ikke bil saa det spiller nok litt inn. Men jeg har skjelden hatt selskap paa turene mine og har heller aldri syns de var kjedelige, jeg bruker tiden til aa lage handlister, eller to-do lister eller bare kobler litt ut, men man maa jo ha et sted aa gaa til syns jeg. Kan du ikke finne deg en babygruppe du kan gaa til et par ganger i uken da? eller noe annet babyrelatert?

Skrevet

"Alle andre" går ikke tur daglig. Det vet jeg fordi jeg gikk lange turer daglig da jeg var i permisjon og traff ingen med vogn...hvis jeg ikke skulle slumpe til å gå innom ett kjøpesenter.

Skrevet

Jeg går tur hver dag, men det er fordi jeg bruker bena som fremkomstmiddel (er ikke noe glad i å kjøre bil), pluss at jeg bruker det som mosjon. Jeg trener ikke. Babyen er 7 mnd.

Jeg går til barnehagen i 2-åringens tempo om morgenen, det tar vel ca 30 min, og når hun er levert går jeg i raskt tempo i en ca en time. Midt på dagen går jeg gjerne til butikken, men den ligger bare 5 min unna så det blir litt teit å ta bilen. Bruker bilen når jeg henter i barnehagen da, slitne jenta får slippe å gå hjem..

Men hadde mannen min forlangt at jeg skulle gå, hadde jeg antagelig latt være bare på trass. Så barnslig er jeg ;)

Skrevet

Du går mye mer enn meg, her er vogna like fin til barn nr 2 som er på vei:)

Noen byturer om sommeren, som sovevogn utenfor huset, trilleturene for å gå tur må ha vært maksimalt en gang i mnd så lenge han brukte vogn...

Skrevet

Så barnslig er jeg også igrunn:P En av grunnene til at jeg spør her!

Hi

Skrevet

Hm - du bestemmer da sånt helt selv?

Men i utgangspunktet er det en god ting å gå tur hver dag.

Skrevet

det er jo best for barnet ditt å få frisk luft hver dag. men men..

Jeg er ute hver dag i ca 1 og en halv time (:

Og da kan det være jeg bare sitter litt i parken og liksom, sålenge jeg er ute (:

Skrevet

2100,, dette er jo bare tull. Best for barn ha en mor som kan skrive norsk uten disse dumme tegnene i annen hver settning også. I de fleste land reker man ikke gate langs med barnevogn.

Skrevet

Gleder meg virkelig til å kunne ta med frøkna ut for å leke! For noe så utrolig kjedelig som å dytte på den vogna kan du lete lenge etter spør du meg...

Og fordi det er så kjedelig så gidder jeg ikke, og da er jeg lat i min mann sine øyne....

Må si jeg er imponert over dere over her som går 1 1/2 time _hver_ dag!

Hi..

Skrevet

Og der var jeg ikke anonym lengre.. Har jo ikke noe å si igrunn..

Skrevet

Herregud, hvis det er så viktig for mannen din at vogna trilles X antall timer per dag/uke, så kan han vel gjøre det selv! Er jo forskjell på å ta en times tur hver helg, som du sier at han gjør, og det å dytte vogna hver eneste dag, som han mener at du bør gjøre! Hvis du ikke trives med lange vognturer hver dag, så bør du for all del slippe det, det er jo meningen at det skal være koselig å trille vogna, ikke noe man er tvunget til å gjøre i et visst antall timer.

Si at han er hjertelig velkommen til å trille vogna så mye han orker, du skal nok klare å finne på noe annet i mellomtiden!

Skrevet

Dette handler vel ikke om en kravstor mann, men en som tenker på babyen sin, og ønsker den masse frisk luft hver dag...? Eller tar jeg feil?

Jeg syns du burde, og tror de fleste andre også gjør dette, går tur ca en time daglig. Godt for mamma og baby! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...