Anonym bruker Skrevet 25. september 2009 #1 Skrevet 25. september 2009 er i uke 7 i følge mensen, men jeg har 34-35 dagers mens syklus så kan ha hatt sen eggeløsning og derfor bare være 5 uker på vei, de så på ul at livmor var som den skulle og at slimhinnene hadde tyknet, 3 tester var positive og blodprøven tilsier at jeg er gravid.... må vente en heeeeeeeeeeeeel uke på svar, for de sier at vi burde se noe neste uke om det er noe der... tårene bare trillet hos gyn.pol legen. jeg krysser fingrene for at det er noe der. har ikke blødd ingen sterke smerter men heller ikke mye graviditets tegn, litt små kvalm og får mye vondt i hodet, litt hormonell og hoven i bena. opplevd lignende? hva tror du?
Anonym bruker Skrevet 25. september 2009 #2 Skrevet 25. september 2009 Kan være blighted ovum eller blindt egg. Det innebærer at det ikke utvikler seg et foster, men kroppen tror den er gravid... Men på den annen side så er det mange som har kommet tilbake en uke senere og da har de sett at alt var i orden, så alt håp er slettes ikke ute!! Jeg skal i hvert fall krysse fingrene for at du er i uke 5 i stedet for uke 7 nå!!!
Anonym bruker Skrevet 25. september 2009 #3 Skrevet 25. september 2009 ville livmor og slimhinner utviklet seg som normalt da eller ville kroppen bare trodd den var gravid?
Anonym bruker Skrevet 25. september 2009 #4 Skrevet 25. september 2009 Ang. blighted ovum, så tror kroppen den er gravid ja, så livmor og slimhinner utvikler seg som de ville gjort ved vanlig graviditet.. og hcg stiger bra. Hadde hcg på over 30.000 da jeg var inne til utskrapning i uke 9 (som var helt sikker lengde, pga tidlig positiv gravi.test + blodprøve hcg samme dag)
Anonym bruker Skrevet 25. september 2009 #5 Skrevet 25. september 2009 men hvorfor må man skrape ut om det ikke er noe der? har prøvd så lenge nå så hele verden falt liksom sammen nå takk for svar
Anonym bruker Skrevet 25. september 2009 #6 Skrevet 25. september 2009 Hvis du bare er i uke 5-6 er det ikke så lett å se noe. Fatt mot! Du har ikke blødd og ikke hatt smerter. Fælt å vente, men dette kan absolutt gå fint!
Anonym bruker Skrevet 25. september 2009 #7 Skrevet 25. september 2009 jeg er overvektig også noe jeg vet kan gjøre det vanskeligere.. jeg håper jeg håper jeg håper jeg håper
Anonym bruker Skrevet 25. september 2009 #8 Skrevet 25. september 2009 Kan ikke fatte og begripe at noen tar ul så tidlig
Anonym bruker Skrevet 25. september 2009 #10 Skrevet 25. september 2009 Fordi hun har prøvd lenge, skjønner du. Da blir man ekstra på tuppa. Kan vel ikke være så vanskelig å fatte?
Anonym bruker Skrevet 25. september 2009 #11 Skrevet 25. september 2009 fordi jeg har en fra før og da spydde jeg fra testen var positiv nå skulle jeg liksom være i uke 7 og kjenner ingenting... ble derfor bekymret
Lille-Pernille Skrevet 25. september 2009 #12 Skrevet 25. september 2009 Jeg må si meg litt enig med anonym. Og særlig dersom du har så lang menssyklus så virker det jo litt overilt å gå til ul i potensielt uke 5. Uansett, lykke til!
Tweak Skrevet 25. september 2009 #13 Skrevet 25. september 2009 Har du vært inne på babyverden og tastet inn siste mensdato OG 35 dagers syklus? Da får du vite hvor langt du i teorien skal være på vei. Jeg hadde 60 dagers syklus da jeg ble gravid sist, og kunne da selvfølgelig ikke regne meg ut fra en 28 dagers... Denne gangen var jeg inne til ul da jeg var 4-5-6 uker, flere ganger. Det var på grunn av noen utrolig intense smerter i det området og de mistenkte exu... Heldigvis var det nok bare en eggstokkcyste som sprakk. Men i allefall, vi kunne ikke se noe embryo før i slutten av uke 5 og over i uke 6. Det vi kunne se, med litt godvilje, var en avlang skygge i livmoren og etter hvert ble den skyggen mørk inni. Det var altså den lille fostersekken vi så. I uke 6 så var det ganske så plutselig en liten spire med et bankende hjerte! (naturen er fantastisk!) Så jeg forstår at du er bekymret, men ikke mist motet enda for det kan godt hende at det likevel går din vei! :-) krysser fingrene for deg jeg!
Anonym bruker Skrevet 25. september 2009 #14 Skrevet 25. september 2009 Hei Tweak....... Jeg var på tidlig ultralyd pga risikosvangerskap. Fikk da samme beskjed som deg. Måtte komme tilbake om en uke og da var alt bra. Tror det går bra med deg å jeg...Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 25. september 2009 #15 Skrevet 25. september 2009 .... Man blir ikke MER gravid av å gå til UL altfor tidlig...... Men realitetsorientering er vel ikke alltid så viktig her inne på BiM, så....
Anonym bruker Skrevet 25. september 2009 #16 Skrevet 25. september 2009 Nå var vel ikke poenget at dere teite høns skulle godkjenne hennes bruk av ul, da. Har forresten opplevd det samme, men det var dessverre en ma. Kroppen var fortsatt gravid, livmoren vokste, og brystene var ømme. Kom tilbake etter en uke, og ingen utvikling av egget. Tok utskrapning dagen etter. Men flere har opplevd at det har skjedd noe på en uke, så lykke til!
Anonym bruker Skrevet 25. september 2009 #17 Skrevet 25. september 2009 ano 20.47 var den til meg over, eller til hi? Uansett så har vel ikke du noe med hvorfor folk tar tidlig ul. Jeg fikk inkaldelse til dette pga risikosvangerskap. fikk mange ultralyder gjennom hele svangerskapet..første i uke 6..ikke pga a eget ønske men for at legene ville følge med på om ALT VAR BRA INNI MAGEN.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2009 #18 Skrevet 25. september 2009 skulle ikke stå tweak, men hi...he he
Anonym bruker Skrevet 25. september 2009 #19 Skrevet 25. september 2009 Jeg fikk også ul i uke 6 pga tidligere funn med hjertefeil. Så du som ikke kan fatte at folk tar ul tidlig,du har nok ikke opplevd det vi har med sykt barn osv. Ikke døm folk før du vet realiteten bak tidlig ul. Og til HI,håper alt går bra med deg på neste ul,lykke til. Klem.
Lille-Pernille Skrevet 26. september 2009 #20 Skrevet 26. september 2009 Jeg er blant de som synes at ul i uke 4-6 er overilt og tidlig. Man kan muligens se en fostersekk. Ikke hjertefeil og andre lidelser hos fosteret. Det er ikke dermed sagt at folk ikke skal måtte gjøre som de selv ønsker, og jeg ser ikke at jeg har "dømt" noen på bakgrunn av dette!. Jeg mente at det kanskje ikke var nødvendigå uroe seg unødig da hun angivelig er så tidlig i svangerskapet at det faktisk ikke er noe å se der enda! Men for all del, ta gjerne ul fra dag 1 for min del....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå