elisabeth89 Skrevet 25. september 2009 #1 Skrevet 25. september 2009 Kan ikke sette ord på den sorgen vi føler nå fikk beskjed om at forloveden min er steril i dag:( helt dødt:( Fikk beskjed om at de eneste mulighetene er prøverør med sæddonor eller adopsjon. Tror prøverør er det beste alternativet for oss!! Noen som har erfaring fra dette?? Noen som har positive og trøstende tanker og ord til oss? Legen vår sa at en av syv er sterile, det er sykt mange.Så et godt råd er å teste seg tidlig. Jo før dess bedre!!
nicki82 Skrevet 25. september 2009 #2 Skrevet 25. september 2009 Ble virkelig lei meg på dine vegne!!! Vet ikke om jg kan skrive noe som kan trøste...sender meg varme tanker og en stoooor trøsteklem..
Karoline's*mamma Skrevet 25. september 2009 #3 Skrevet 25. september 2009 Hei elisabeth89. Kjenner godt igjen tankane som du har no!! Vi er i akkuratt same situasjon, men berre komt litt lengre. Har to nydelige donorjenter og ønsker et 3 barn Skulle ønske du kunne sett min flotte familie!! :-) Du treng ikkje ta prøverør for å bli gravid, men insiminasjon (AID). Det er ein lettare prosess. Det du bør vere klar over, er at 010105 kom det ny lovgivning i Norge, som seier at donor ikkje skal vere anonym lengre. Dvs at barnet kan få vite når det blir 18 år. Av denne grunn, er det mange som drar til Danmark, der det forsatt er anonym lovgivning. Veit det kanskje er tidlig å tenke på det for deke, men nevner det likevel. AID er også ein mykje "billigare" prosess enn IVF, og du kan mest sansynleg starte opp ganske kjapt. Iallefall dersom de vel å ta det privat. Veit ikkje om dette er trøstande, men håpar iallefall det. Mykje lykke til!!
N_79 Skrevet 25. september 2009 #4 Skrevet 25. september 2009 Nei så trist. Vet ikke hva jeg skal skrive til deg som kan få deg til å føle deg bedre. Men prøverør høres jo ut som en løsning. Da får du i alle fall gå med baby i magen og knytte deg til det, og din forlovede også. Jeg ønsker dere all lykke til videre, så håper jeg vi ser deg her eller møtes på 1 tri om ikke så lenge:) Tanker og klemmer til dere fra meg
elisabeth89 Skrevet 25. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 25. september 2009 Hvordan fungerer AID?? tusen takk for svar, det hjelper veldig:) er bare redd for at forloveden min frastøter seg barna, siden de ikke er hans! hvordan er din manns forhold til barna??
Karoline's*mamma Skrevet 25. september 2009 #6 Skrevet 25. september 2009 AID, betyr insiminasjon med donorsæd. Med eller uten hormon. Dei berre fører inn eit kjempe tynt rør. kjapt. Veldig fint at du føler det hjalp! Her er vi som ein heilt vanlig familie. Kan ikkje tenkje meg at barna skulle vore annaleis for pappaen dersom dei hadde vore biologisk hans. Som han seier: "han er jo pappaen". Kan ikkje love at din kjære vil føle det på same måte, men trur eg sjansen er stor for.
kristanna Skrevet 25. september 2009 #7 Skrevet 25. september 2009 så trist håper dere kan få prøverør i orden *klem*
Lillevenn33 Skrevet 25. september 2009 #8 Skrevet 25. september 2009 Er det ikke mulig å gjøre ICSI med hans sæd??
elisabeth89 Skrevet 25. september 2009 Forfatter #9 Skrevet 25. september 2009 Vi kan desverre ikke det, da han har null celler:( Når det er sagt, er det første dagen vi vet det, så vi kommer til å bruke mye tid framover for å undersøke alle muligheter!
*SmurfeMamma* Skrevet 26. september 2009 #10 Skrevet 26. september 2009 huff dette var trist for dere.. men jeg vil bare komme med noen små tips, som har fungert for noen jeg kjenner... som også fikk samme beskjed som der.. akkunpungtur og fotsoneterapi kan få igang produksjonen av celler. verdt å prøve:) og gi mannen din noni juce, den er helt genial!!!! den hjelper kroppen til å hjelpe seg selv, den er dyyyyr,men verdt hver krone.(må brukes minst 3 uker) også verdt et forsøk! lykke til!
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 26. september 2009 #11 Skrevet 26. september 2009 Uff, så trist Håper dere finner en god lösning! *klem*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå