☆chiquita☆ Skrevet 25. september 2009 #1 Skrevet 25. september 2009 Heisann! Da var vi vel hjemme med lille Hermine. Fødselen gikk veldig fint. Og ho var en god og rund lita jente. 50cm og 4090gram. Jeg skriver mer seinere. Har så mye småting å styre med,mens ho sover:) Håper dere har det bra!
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 26. september 2009 #2 Skrevet 26. september 2009 GRATULERER!!!! har ventet spent jeg nå;-) hun har tydeligvis kost seg godt i magen da, og er sikkert kjempenydelig! gleder meg til å høre fødselshistorien;-) sigurd koser seg på utsiden, og veide nesten 5 kg på torsdag(5 uker+ 2 dager)...kurven gikk rett opp;-) kos dere masse med lille Hermine!
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 26. september 2009 #3 Skrevet 26. september 2009 jeg skal forresten på hyttetur fra idag til i morgen med 3 venninner;-) gleder meg til å kose meg med skravling, god mat og rødvin, men kommer til å savne sigurd(tuva er jeg vant med å være borte fra;-) men skal slappe av og nyte en god natts søvn! vi snakkes;-)
☆chiquita☆ Skrevet 28. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 28. september 2009 Hei! Har du hatt en fin hyttetur? Det er jammen fordel med å ikke amme altså. Jeg må nok se laangt etter en natt uten unger:) Jeg koser meg hjemme om dagen,men merker jo det er hektisk å være 2-barns mor. Og nå må jeg bli vant til ENDA mindre søvn:) Selvom hermine våknet bar en gang i natt for å spise. Så jeg kan ikke klage:) Skal prøve å skrive ned litt fra fødselen: Det var litt vittig, for jeg skjønte ikke at det var rier da jeg våknet med mage og ryggsmerter grytidlig på morran. Trodde det bare var at jeg lå vondt, eller i værste fall hadde urinveisinfeksjon:) Så jeg tok med dyna opp og satte meg i godstolen. Sovnet, med våknet innimellom at jeg hadde vondt. Så kom bendik og mannen min opp, og det var først da jeg skjønte at jeg hadde rier, og at jeg bare hadde sovnet mellom hvert tak. Sendte mannen på jobb og bendik i bhg, så jeg kunne styre litt hjemme. Tenket at hvis det faktisk er rier, så kan det jo ta sin tid. Ringte føden kl.11, og de syns jeg burde komme i løpet av en halvtime-times tid. Hadde ikke helt regelmessige rier,men siden jeg var andregangs var det best å komme. Var ikke på sykehuset før kl.13, tok CTG og ble undersøkt. 4 cm, og jeg bare tenkte JIPPI!! Da er jeg igang. Jordmora som tok i mot meg var kjempehyggelig og snakket masse om hvordan jeg skulle møte hver ri, og at det beste var å prøve å slappe av hele tiden. Ho spurte om vi ville inn på en fødestue, eller om vi ville ta en tur, side jeg fortsatt ikke hadde regelmessige rier. Så vi giikk på cafè vi. (kan ikke anbefale cafè tur med rier) Der tok riene seg veldig opp, og vi reiste tilbake til sykehuset:) Var der kl.15 og da hadde jeg gode 5 cm åpning. Det gikk ganske fort etter jeg hadde kommet inn på fødestua, til rien e ble mer og mer intense, og da spurte jeg ettter epidural. (prøvde lystgass på 2 rier,men det var IKKE noe for meg) Fikk epidural 17.45 og ble undersøkt etterpå. 7cm:) Epiduralen funket akkurat som den burde, tok vekk smerten i ryggen, men jeg kjente godt riene alikevel. 19.30 ble jeg undersøkt igjen, og da hadde jm og jm-stundenten gjort klart til Hermine skulle komme. Jeg fikk beskjed om at nå kunne jeg begynne å presse:) Og det var ikke mange pressriene jeg hadde, for 19.42 var ho ute. Ikke ble jeg klippet, eller revnet, så jeg slapp å sy. Det var en mye bedre fødsel enn den jeg hadde med Bendik. Hvis jeg skal en gang til, så velger jeg hermine sin igjen:) Men nå skal vi bare kose oss hjemme og nyte hver dag. Det er godt! Ha en fin uke. (jeg ser allerede at jeg sliter litt med å komme inn her hver dag, så det blir nok litt sjeldnere enn før, men så kommer jeg sterkere tilbake når vi har fått litt rutine)
JenteBeibi.04.02.09<3 Skrevet 28. september 2009 #5 Skrevet 28. september 2009 Gratulere så mye! Hermine er et kjempe fint navn! =D
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 29. september 2009 #7 Skrevet 29. september 2009 hei;-) jeg er heller ikke her hver dag lenger...men vi får snakkes så ofte vi kan;-) høres ut som en fin fødsel, og godt å slippe revning/sying, så er ting bedre etterpå også! må helt klart mye mer logistikk til med 2 barn, men her begynner det å gå seg til nå;-) sambo og tuva har akkurat reist til bhg/trening, og sigurd ligger å dupper ved siden av meg på sofaen.han har helt klart begynnt å komme litt i en slags rytme.. sovner for kvelden ca 21, og våkner rundt 7, og da har vi stort sett hatt en mating imellom. da er det frokost, og bare smådupping frem til neste måltid kl 10.da går vi stort sett tur etterpå, og han sover mange 2-3 timer i vogna;-) så mat ca 13-14 og da sover han stort sett et par timer til... utover kvelden er det mest våkentid, med noen smådupper! ..MEN, det er jo ikke alltid dagene er sånn..igår skulle både han og jeg på 6-ukers kontroll, og alt ble kaos, og han var sinna! men han var frisk og fin(hylskrek hos legen hele tiden akkurat som storesøster), var blitt 5038 g og 55 cm;-) nå kan jeg heldigvis løfte og gjøre mer aktiviteter igjen etter ks(vel, jeg har gjort litt mer enn anbefalt hele tiden, men ..), men barseltiden min er offisielt over idag! dere får kose dere i det fine høstværet(er vel fint hos dere også?), så snakkes vi videre når vi har tid;-)
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 29. september 2009 #8 Skrevet 29. september 2009 og hytteturen var veldig koselig...vi satt på terrassen og spiste lunsj og drakk vin fra kl 14...la oss kl 11(!!!!), og sov hele natta til kl 9:-) sånn er det når slitne husmødre skal på hyttetur! koste oss med laaaang frokost uten barn dagen derpå og skravlet...
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 1. oktober 2009 #9 Skrevet 1. oktober 2009 dytter litt i tilfelle du kikker innom;-)
☆chiquita☆ Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter #10 Skrevet 1. oktober 2009 Heisann! Jeg skal si dagene flyr med to barn. Men jeg nyter hver minutt og storkoser meg. Hermine er veldig rolig, sover masse på dagen, og jeg har mer enn nok mat virker det som. Skal ned på helsestasjonen og veie ho i morra. Bendik reager litt, men det er mest med at han styrer veldig med ho. Vil at ho skal ligge i hans seng, sitte på fanget og bestemme hele tiden hvor hun skal være. Litt slitsomt, men hvis det ikke blir mere sjalusi enn det, så skal vi klare det. Får besøk nå, men skal prøve å komme innom i kveld igjen eller i morra:)
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 2. oktober 2009 #11 Skrevet 2. oktober 2009 hei:-) dagene og ukene flyr avsted her også...godt at ammingen fugerer og hermine er forøyd.tuva styrer også veldig med lillebror, men har heldigvis blitt flinkere til å la ham sove år ha sover;-) idag har jeg vært på kontroll på ahus ang magen, og alt virket bra, og jeg har ingen symptomer eller smerter;-) så jeg slipper å trappe opp på medisier, og skal heller gi beskjed om jeg blir dårlig... nei, nå våknet sigurd med et hyl, så vi får se om det ikke er mat på gang! vi snakkes!
☆chiquita☆ Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter #12 Skrevet 3. oktober 2009 God kveld! Så bra at alt var bra med magen din, og at du slipper mere medisiner. Ingenting er vel bedre enn det. Ikveld har jeg vært hos min mor og funnet frem klær fra jeg var liten. Utrolig mye fint tøy. Masse hjemmestrikket:) Mannen er på fest,Bendik hos svigers og Hermine sover, så egentlig burde jeg hoppe i senga jeg også. Men må bare sotere litt av klærne, så jeg kan begynne å vaske i morgen tidlig. God natt!
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 4. oktober 2009 #13 Skrevet 4. oktober 2009 god morgen;-) koselig med hjemmestrikket arvetøy;-) sigurd sovnet 21.30 igår, og spiste ikke før kl 6;-) våknet noen ganger, men det holdt med smokken. men hver gang jeg tror det er en rutine, så blir det selvsagt ikke sånn neste natt;-/ idag skal vi i 89-års bursdag til min farmor, og tuva har allerede tatt på finstasen og er helt gira!!! hun elsker oldemor, som er så sprek at hun gjerne krabber rundt på gulvet med oldebarna;-) nå sitter hun og perler et halskjede i gave... apropos arvetøy så har jeg akkurat samlet sammen 7 bæreposer etter tuva til niesen min, så da ble det bedre plass i boden;-) ha en riktig god søndag;-)....jeg gleder meg til kaker, så får jeg heller gå masse tur til uka;-)
☆chiquita☆ Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter #14 Skrevet 6. oktober 2009 Heisann. sover Sigurd like god om natten nå også? Vi styrer litt med å få Hermine til å roe seg i sin seng etter amming på natten. Så det blir ofte at hune bare sover i vår. Idag får jeg vaskehjelp, deilig:) Så skulle bare fort innom på nettet før jeg må rydde videre. Ha en fin dag.
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 6. oktober 2009 #15 Skrevet 6. oktober 2009 HEISANN;-) sigurd sover stort sett veldig bra om natta...sovner stort sett kl 21(men varierer fra 20-21.30),og spiser rundt kl 2-3 og sover deretter til ca kl 7...våkner opp litt innimellom, men det holder å putte inn smokken;-) det hender han er litt urolig etter mating, så da ligger han i bagen sin i senga vår...og da sover han veldig godt, og jeg slipper å reise meg opp for å putte inn smokken;-) idag er det skikkelig høstvær her..blåser voldsomt og pøsregner.koselig å være inne;-) høres deilig ut med vaskehjelp, og da får man jo hvertfall press på seg til å rydde først;-)) på torsdag skal jeg på første barselgruppe-treff, så jeg er spent på hvem jeg havner sammen med...
☆chiquita☆ Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter #16 Skrevet 6. oktober 2009 Lurt å la han ligge bagen sin, kanskje jeg skal prøve det på Hermine. Tenkte at i natt skal jeg prøve å gå ut av rommet for å amme, og så bysse henne i søvn, sånn at ho kan ligge i egen seng HELE natta:) Hvis ikke tror jeg at jeg prøver bag i vår seng:) Det har vært skikkelig koselig høstvær idag ja, skal ha bendik hjemme i morra, så håper nesten det blir sånn vær da også Skal prøve å bake litt, for vi får lunsjbesøk:) Det er godt med vaskehjelp, reiste ut kl.12 idag, og kom hjem til nyvasket hus på ettermiddagen. Jeg valgte å få det p.g.a bekkenløsningen og at jeg jobbet 100%. Og nå vil jeg ikke miste henne:) Men vi skal jo flytte rundt nyttår, og da vet jeg ikke om vi kan beholde ho. Håper kanskej på annenhver uke:) Så gøy med barselgruppe. Gleder meg til å begynne med treff igjen, det er så koselig. Jeg vet allerede en jeg kommer sammen med. Vet ikke om jeg har fortalt det,men jeg og venninna mi fødte samme dag, med halvannen times mellomrom:) Så vi lå på rom sammen på sykehuset, og vi vet vi kom i barselgruppe sammen.
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 7. oktober 2009 #17 Skrevet 7. oktober 2009 hei;-) det var bra timing med venninna di får jeg si;-) er greit å la ham ligge i bagen enn så lenge, men vi må vel begynne å venne ham til senga snart.tuva sov i bagen til hun var 3 mnd, og det var ikke noe problem å bytte til senga... praktisk å la ham sovne nede i stua(tuva styrer sånn oppe etter leggetid..) og bære bagen opp når vi legger oss;-) igår sovnet han kl 21 og spiste ikke før kl 04.30! virker som han har begynt å skjønne at det er natt og sovetid...spiste da heller ikke mye før han sov videre til 07.30;-) på søndag skal vi i dåp til niesen min, og jeg hadde ikke sjangs til å få på meg bunaden;-( nå kan jeg vel så smått begynne å trene litt igjen, håper jeg...og det er så lett å lage god lunsj, bake boller osv når man går hjemme..mmm! jeg får hoppe dusjen før sigurd våkner...jeg nedprioriterer meg selv om morgenen merker jeg;-)
☆chiquita☆ Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter #18 Skrevet 8. oktober 2009 Heisann! Har ikke fått prøvd bagen enda jeg. Ho roet seg i sin seng igjen natt til igår, men inatt ble ho sovende i vår seng fra 1.30. Men nå sovner ho fortere på natta,problemet er vel at jeg er så trøtt at jeg sovner selv:) Deilig det må være når Sigurd sovner 21. Da er det litt kveld igjen. Hermine sovnet en kveld tror jeg 21.30, ellers så legger jeg meg alltid samtidig med henne. rundt kl.23. Vekt ja. Jeg har vært heldig denne gangen. Har 1kg igjen nå, men har som mål å ta av meg 6 tilsammen, for da er jeg nede i det jeg veide før jeg ble gravid med bendik. Men da må jeg også slutte å lage boller og vafler til lunsj, og la smågodtet i skapet være i fred i ukedagene:) Husker jeg måtte låne bunaden til mormor, da vi skulle ha barnedåp til bendik(vi har lik bundad), men denne gangen håper jeg kanskje på å passe den. Blir nok ikke barnedåp før hun er 3-4mnd. Nei, må må jeg gjør noe fornufteig mens ho sover. Det hoper seg jo opp med skittentøy, og med mange ferdig vaket og tørket maskiner som må brettes. KJEDELIG! Men det må jo gjøres. Ha en fin dag!
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 8. oktober 2009 #19 Skrevet 8. oktober 2009 god kveld;-) etter at jeg skrøt av sigurd igår sovnet han selvsagt ikke før kl 23;-/ men spiste ikke før kl 5, så han er unnskyldt;-) nå tror jeg derimot han er i drømmeland...ligger hvertfall stille i bagen;-) han er så mye enklere enn tuva, som måtte bysses og vugges i søvn i starten...virker som han liker å ligge å slappe av før han sovner;-) jeg har spisestuebordet fullt av nyvasket tøy som skal brettes...sikkert 5 maskiner!!! men jeg satt veldig godt her nå;-) har vært full fart hele dagen egentlig, så jeg er litt sigen... var på første barseltreff idag, og det virket som en veldig fin gruppe.6 stk med meg, og 5 av oss var 2. gangs, med storesøsken fra 2-4 år;-) vi avtalte å møtes hver onsdag for trilling/kafebesøk så det blir koselig;-) målet mitt er å gå ned 15 kg ...hvertfall 10...å herregud, hvordan skal jeg klare det??? har 18 kg igjen til før jeg ble gravid med tuva, men da var jeg veldig tynn... får ta det over lang tid, og prøve å la vær å falle for fristelser.og etterhvert trene masse(gleder meg) i morgen skal sambo levere og hente tuva, så jeg skal gå en laaang tur, og vaske til helgen;-) vi snakkes;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå