Sebbelita Skrevet 25. september 2009 #1 Skrevet 25. september 2009 Har sett litt på dette programmet, og grubler litt.... Virker som det som generelt funker for å få greie og lydige barn er å bruke time out, og å ha en timeplan for dagen. Nå er ikke gutten min 2 år enda, så har ikke begynt med noen av delene, men hvordan er det der ute, følger dere nannys oppdragelse? Hvor tidlig kan en egentlig begynne med time out? Og når kan en forvente at barna begynner å hjelpe til hjemme? Gjerne mange svar
It's all about me Skrevet 25. september 2009 #2 Skrevet 25. september 2009 Bruker time aot ja, men går ikke etter klokka. Gjør han noe han ikke får lov til og ikke hører på meg spør jeg om jeg skal sette han i trapp. Da stopper han som regel. For selv om han bare sitter der et lite minutt eller to er det noe han hater fordi han da er utefor fellesskapet. Hører han ikke selv etter trusselen hører han iallfall etter å ha sittet litt for seg selv. Timeoute og å telle til 3 er sinnykt enkelt og effektivt.
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 25. september 2009 #3 Skrevet 25. september 2009 ja, jeg gjoer egentlig det. vi har veldig rutinerte og planlagte dager og de vet som regel alltid hva som skal skje etterpaa. De er smaa foreloepig, men fant raskt ut at det gjorde min hverdag mye lettere (er hjemme med de (19 maaneder og 3 aar) eller eldste gaar paa skole, men er ferdig klokken 13). Jeg setter de paa naughty spot dersom det trengs, og de er blitt veldig greie aa ha med aa gjoere. De legger lekene tilbake paa plass, men som regeli kke uten at jeg ber om det. De legger skitne klaer i kurven sin, hjelper aa roere i mat.. men utover det hjelper de ikke saa mye til med annet enn aa grise litt og rote etc Tror likevel at det er veldig indiviuelt, jeg liker feks, displin og rutiner og timeplan, mens andre gjoer det ikke og man kan ikke gaa "mot seg selv" saa veldig lenge foer det gaar paa helsen loes MAn finner som regel sin egen vei og den er vel ogsaa den beste
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå