Gå til innhold

Bursdag!! 4 åring !!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun vil bare invitere jenter i bursdagen sin....

Er det normalt?? Godtatt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tusen takk for svar.

Jeg har aldri fått feire bursdag selv, og har heller aldri vært i en...

HI

Skrevet

Vil du ha tips til 4-årsbursdag i så fall? Jeg har overlevd en god del sånne, bare si fra.

Skrevet

Ok - for det første:

- max to timer, da er ungen fortsatt på høyden og mor ikke klar for innleggelse (bare nesten).

- Send ut innbydelse godt i forkant, minst en uke, og skriv på tlf.nr - og "Vær så snill å si fra på dette nr om det ikke passer". Ikke vent å få høre fra noen det faktisk passer for, de fleste glemmer sånt eller lar bare være, men greit å vite om det blir fem eller femten.

- Ikke bak deg ihjel, de spiser mindre enn du tror. Pølser, gele og muffins, bursdagskake blir spist lite men er hyggelig til å ha lysene på (så kan de voksne spise den etterpå, hehe).

- Ting du ikke vil skal dras fram settes vekk (perler er for eksempel et sant helvete å plukke ut av alle hjørnene etter at småjentene i ca ti minutter skulle "perle").

- Kjøp en pose ballonger av typen figurer og blås opp en hel haug som ligger rundt omkring. Selv den mest sjenerte vil garantert ha en ballong.

- Dekk på med hvit papirduk som kan tegnes på, og legg fram tegneblyanter midt på bordet. Lite vask, ikke farlig med søl.

- Godteposer bør fiskes (Tresleiv med tråd og klype, laken spent over en døråpning og bak der sitter du og henger på poser) om du ikke vil ha huset endevendt, men hver sin smak (jeg vil definitivt ikke ha noen som leter i nattbordet mitt ettter godteposer), og bør ikke deles ut før til slutt. Navn på posen er veldig praktisk. Ikke stapp den med godteri, putt heller oppi noe smått a la klistremerker i tillegg - de får sukker nok, og skal etterhvert sove.

- Vent med å pakke ut gaver til alle har kommet, samle inn gavene (ha teip klart til å sette kortet fast på gaven) når de kommer og når alle er der, sett dem i ring, la hver holde gaven de kom med og så flasketuten peker på for å gi gavven til bursdagsbarnet. Da får alles gave oppmerksomhet og bursdagbarnet får littegrann ro.

- Noen få fireåringer vil gjerne at mamma eller pappa skal være der, det trenger ikke du stresse med, alle foreldre er happy med å få en kaffekopp, ingen større oppdekking nødvendig.

- Greit om du har minst en voksen i tillegg til deg selv.

Lykke til, kos dere masse!

Skrevet

Tusen hjertelig takk, Sug lut !!!

WOW! Jeg er imponert !!

HI

Skrevet

Hehe, la oss si at det ligger endel bitter erfaring her, det er derfor lista kan oppsummeres som "hvordan unngå kaos".

Forresten, stor stas er "bursdagshus", dvs tørkestativet med tepper over, og et skilt på hvor det står "bursdagshus". Der inne legger du noen ballonger til, kanskje et kosedyr, eller tilsvarende. Huset blir kjapt til borg, slott, gjemmested, "hulen vår", "huset der familien kosedyr bor" osv osv, samt at det er en retrettmulighet for de litt forsiktige til de blir trygge.

Forresten, ikke gidd å kjøpe bursdagsbrus i småflasker, de drikker for lite og du står igjen med en haug halv-doven rødbrus med ubåter i...

Skrevet

hehe Kaos er jo ikke akkurat ønskelig hehe

Bursdagshus !! KULT !! Det hadde aldri jeg kommet på :-D

TUSEN TUSEN TAKK !!!!!!!!!!!!

GOD HELG til deg!!!

HI

Skrevet

Vil bare slenge inn at det er lurt med slike kopper med lokk og sugerør. Har avverget en del katastrofer da, siden de ikke søler så mye. Selges på Nille, Europris osv.

• 7 måneder senere...
Skrevet

Denne kan nok dyttes fram for flere.

Skrevet

Jeg vil legge til saft.

Det var saft det gikk mest av da gutten min var 4, ikke alle liker kullsyra i brusen.

Lykke til.

• 3 år senere...
Skrevet

Dytter

Anonymous poster hash: 420c4...2bd
Skrevet

Hvorfor dytter du på en fire år gammel tråd?

Anonymous poster hash: 3db3f...67e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...