primaballerina Skrevet 25. september 2009 #1 Skrevet 25. september 2009 Da jeg nå er ferdig med permisjonen, er jeg ute på det "skumle" arbeidsmarkedet for å lete etter jobb. Trenger å komme meg ut etter å ha vært hjemme ett år med mini. Problemet er at jeg synes det er så vanskelig å finne jobber som lar seg kombinerere med å være småbarnsmor. Virker som om alle arbeidsgivere krever 110%, og det er liksom ikke populært å ville ha tid til familien.De få intervjuene jeg har vært på, har ikke gått så bra.....Har ikke fått tilbud om en eneste jobb. Jeg ønsker meg noe mer enn en kassajobb, har vært vant til å ha lederansvar tidligere. Men nå virker det veldig tøft der ute. Blir frustrert og kjenner at selvtilitten bare daler...... Flere som kjenner seg i igjen?
luva* Skrevet 25. september 2009 #2 Skrevet 25. september 2009 Hei hei, Forstår godt hvordan du har det. Tror nok ikke det er helt sant at alle vil du skal bo på jobben, men selv om det åpenbart er viktig for deg å komme ut og ha en spennende jobb, så kan det være at du virker lite interessert i jobben, om du fokuserer veldig på at du er småbarns mor. Det at du er småbarnsmor har en del implikasjoner, som alle forstår, men snakk minst mulig om det på intervju og bare dersom det blir tatt opp. Snakk om hvorfor du vil ha denne jobben og hva som er spennende med den og hva du kan bidra med. Når man har vært hjemme med barn en periode er det lett at man fort snakker masse om dette. Prøv å unngå det (Vet det er veldig vanskelig). Å være på jobbintervju og ikke få jobben, flere ganger på rad kan være beintøfft, At du blir innkalt på intervju betyr at du i utgangspunktet er vurdert som kvalifisert på jobben. (Så det burde du ta som en positiv ting, om du klarer.) Det jeg også tror jeg hadde gjort var å ringe de som har intervjuet meg og spør hvorfor du ikke fikk jobben. Du er utrolig tøff om du orker dette, men det kan være gull verdt til neste intervju! Lykke til! Det går helt sikkert bra til slutt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå