Anonym bruker Skrevet 25. september 2009 #1 Skrevet 25. september 2009 Etter å ha lest bloggen din må jeg si du er ei utrolig tøff jente. Min mor fikk meg det året hun ble 16, og som du ser har det gått fint med meg Jeg har ei fantastisk sprek mor som er et godt forbilde for meg. IKKE la noen tråkke deg ned i driten, da du bestemmer over dine egne avgjørelser. Synes det er så trist at folk skal kommentere deg og si at du må ta abort fordi du er bare barnet. Det er bedre å ha ei forholdsvis ung mor, enn en mor som går av med pensjon på konfirmasjonsdagen. Lykke til videre :-D
Anonym bruker Skrevet 25. september 2009 #2 Skrevet 25. september 2009 Det kan sikkert gå bra med barnet om det har besteforeldre som tar det aller meste av foreldrerollen, men ikke snakk om at en 15 åring greier å ta seg godt nok av et annet barn, hverken økonomisk, materielt, emosjonelt eller på andre måter. Jeg kjenner flere som ble født av unge foreldre. Ikke så unge riktig nok men under 18 i hvertfal. De sliter. Det har ikke vært morsomt for dem å vokse opp med foreldre som måtte bli bråmodne. Det har vært store problemer med at foreldrene ikke hadde lært å håndtere økonomi, de hadde venner som skulle feste og drikke (og det som værre er) og foreldrene var usikkre i voksenrollen. Trygge besteforeldre var ekstremt viktig for dem. I dag er også alle disse foreldrene uføre og de fleste av dem virker ganske bittre på livet. Det er sikkert noen som greier seg bra, men ikke forsøk å få det til å høres ut som om det er helt greit å få barn når man er så ung. Det er et ansvar som nesten ingen er modne for i den alderen, selv om de tror det.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2009 #3 Skrevet 25. september 2009 Snodig at slike nedtrykkende mennesker MÅ ødelegge et fint innlegg?
Anonym bruker Skrevet 25. september 2009 #4 Skrevet 25. september 2009 jeg er ung mor, ble gravid med første mann rett før jeg ble 17... Nå er gutten min 9 år, flink på skolen, vi har hus, bil, sliter ikke økonomisk... Så noen klarer det... Er ikke sammen med barnefar da.. Er nok derfor jeg har taklet det så bra, fra gutten min ble ca litt over 1 år hadde jeg annenhver helg fri siden han da var hos faren sin... Fikk nr 2 for 3 år siden ca, det var tøft.. Plutselig ikke noe fri sånn som jeg var vant med iallefall.... Først nå føler jeg frustrasjon, føler meg låst osv.. Savner ikke det å feste osv, men det å gjøre hva jeg vil når jeg vil.. Men jeg vet ikke om det er et punkt alle kommer til el hva... Man må iallefall tenke på det... Men glad i barna mine, elsker de over allt på jord :-))))
Anonym bruker Skrevet 25. september 2009 #5 Skrevet 25. september 2009 Nå har ikke jeg lest bloggen, men jeg synes faktisk at det ligger en viss modenhet i å ta ansvar for sine handlinger. Har selv vokst opp med unge foreldre som fremdeles er gift og har det bra i dag 33 år etterpå. Anser både mine foreldre, søsken og meg selv som oppegående mennesker. Lykke til til jenta:)
Anonym bruker Skrevet 25. september 2009 #6 Skrevet 25. september 2009 Annie 12:58 - Jeg er enig i at ikke alle er klare for det ansvar et barn medfølger i en slik ung alder, men jeg synes også det er unødvendig av deg å ødelegge et slikt fint innlegg. Meningen med innlegget var nok å oppmuntre en ung, gravid jente som kanskje er en smule redd for det som er i ferd med å skje og da synes jeg det var unødvendig av deg å bringe på bane de menneskene DU kjenner som har opplevd slik og slik. Alle mennesker er forskjellig og dermed også takler de ting på forskjellige måter. Jeg synes det er merkelig at mange synes at unge foreldre ikke fortjener en sjanse en gang til å bevise at de faktisk kan ta vare på barnet sitt og at de er ansvaret bevisst. Husk at når man først har fått barn og vært igjennom en fødsel så forandrer også psyken seg, man vokser med opplevelse og det gjelder uansett alder. Fakta er at menneskets hjerne ikke er fullt utviklet før etter fylte 25, teknisk sett ville ingen være moden nok for å få barn før rundt denne alderen, men du mener vel ikke at alle under 25 ikke er moden nok til å sette barn til verden? Det finnes ingen regler uten unntak. Det gjelder uansett alder.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2009 #7 Skrevet 25. september 2009 Mange er modne i denne alderen ,vet om dame som måtte ta seg av lillebroren sin fordi moren drakk så veldig,når hun bare var 12 år selv. Og det gikk helt strålende,desuten er det mange 15-16 åringer som klarer den jobben bedre en enn husmor på 50 som ikke kan lage hvitsaus en gang.Så slutt å rakkn ned på unge mødre. Er selv 38...
Anonym bruker Skrevet 25. september 2009 #8 Skrevet 25. september 2009 Jeg aner ingen ting om denne 15 åringen, men når man legger ut innlegg på et forum som er åpent for hvem som helst å leste må man huske på at det er mange lesere. Vil man si noe direkte til denne personen så send en PM eller legg igjen en melding til henne. Dette er en diskusjonsside. Husk også at det du skriver blir lest av andre 15 åringer som kan få det for seg at de også vil ha barn, NÅ. Jeg har faktisk aldri hørt om en 15 åring i Norge som har greid å ta seg skikkelig av et barn på egenhånd de siste 100 årene. De må ha hjelp, mye hjelp. Hvis de får det de første årene er jeg ikke i tvil om at de kan greie seg bra når de blir voksne, men i praksis må besteforeldrene gjøre den største biten. Det er viktig å huske på. Får du barn så tidlig må du for barnets skyld innse at dette kommer du ikke til å greie selv.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2009 #9 Skrevet 25. september 2009 Kan du fortelle meg om en eneste 15 åring som har tatt hele ansvaret selv? At mange er flinke til å hjelpe til er greit, men hele ansvaret?
LinnisR83 Skrevet 25. september 2009 #11 Skrevet 25. september 2009 Ja det kan jeg. Mammaen min! hun var 15 år når hun ble gravid og klarte seg uten hjelp fra andre enn pappa.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2009 #13 Skrevet 25. september 2009 Siden dere synes det er så interessant å diskutere unge mødre så finner dere kanskje disse 2 bloggene spennende : http://ruth09.blogg.no/ - 14 år og en sønn. http://tinaoandreassen.blogg.no - 14 år og en sønn på 1 år. http://mariannetothevangen.blogg.no/ - 18 år og tobarnsmor (har gitt barna sine til fosterforeldre for å "finne ut av seg selv"). God fornøyelse ;-)
Amanda, ung mamma93 Skrevet 25. september 2009 #14 Skrevet 25. september 2009 Tusen takk til deg 12:38, det setter jeg virkelig pris på (: Og takk til dere andre som støtter meg! (: Til deg 12:58. Fordi om at de du kjenner ikke har hatt det så bra elns. Betyr ikke at vi har det sånn. Vi har GOD økonomi. Jeg har mange fremtidsplaner for meg og min datter og vi klarer og utmerket godt! Bestemor hennes bor 3timer unna og bestefar hennes bor i england. Det betyr ikke at jeg ikke får støtte ifra dem. Men jeg klarer SELV å ta vare på mitt eget barn. Hjelp får jeg når jeg trenger det. Pass får jeg når jeg trenger det. Jeg og datteren min har alt vi trenger. Det viktigste er vell at jeg er istand til å gi henne nok kjærlighet, og omsorg. Og selvfølgelig at jeg klarer å ta vare på henne.?!
Mamsen86 Skrevet 25. september 2009 #15 Skrevet 25. september 2009 Den siste bloggen der var jo.. Tja..
Anonym bruker Skrevet 25. september 2009 #16 Skrevet 25. september 2009 Fy faen, jeg har ikke ord! Stakkars jenter og stakkars unger...
Anonym bruker Skrevet 25. september 2009 #17 Skrevet 25. september 2009 fikk ikke de øyenbryna LITT høyere opp i panna?
Anonym bruker Skrevet 25. september 2009 #18 Skrevet 25. september 2009 Amanda bør være ufattelig flau av minst to grunner: Nr 1: Hun har testet en haug med gutter og ingen av den var barnets far! Med andre ord har hun pult en haug med folk og kan ikke komme på hvem andre som kan være faren, til tross for at hun mener at hun ikke har hatt sex i fylla. Nr 2: Øyenbrynene; hva faen er det som skjer? Har du ikke speil i huset?!
Anonym bruker Skrevet 25. september 2009 #19 Skrevet 25. september 2009 Jeg fikk også sjokk over bryna! De ser jo ikke ut! Ingen som har bryn langt opp i panna!
Anonym bruker Skrevet 25. september 2009 #20 Skrevet 25. september 2009 Jo, småjenter som ikke vet hva stil er...
Anonym bruker Skrevet 25. september 2009 #21 Skrevet 25. september 2009 Den vangenbloggen må være bare tull. Kan ikke skjønne annet. "De hadde tipset barnevernet om at det var rotete og skitten, der kan jeg si: ja, det var det. men bare av og til!! jeg var helt utmattet og sliten, og fikk bare overskudd til og vaske av og til. men og rydde, det gjorde jeg hele tiden. så det!"
Amanda, ung mamma93 Skrevet 25. september 2009 #22 Skrevet 25. september 2009 ok, mine øyenbryn er stygge. Dere er perfekt? er det slik dere ser det? Jeg syns jeg er pen nok som jeg er. Jeg er fornøyd med hvordan jeg selv er. Smaken er som baken, HELDIGVIS er den delt i to.. 14:57: Ingen som har bryn langt oppi panna? jo, jeg har jo det, langt opp i hårfestet faktisk. Lol, jeg kan ikke annet en å le av dere såkalte ''voksne kjerringer'' som ikke har noe bedre å gjør enn å mobbe andre for å få bedre selvtillit. Dere oppfører dere som små barn!
Anonym bruker Skrevet 25. september 2009 #23 Skrevet 25. september 2009 hei. jeg er datter av unge foreldre, mamma var 16 da hun fikk min søster, pappa var da 19. mamma var 21 da hun fikk meg og 25 da hun fikk min bror. Foreldrene mine giftet seg da min mor var gravid med min søster og de er fortsatt gift. Vi har hatt en kjempefin oppvekst og ikke følt at vi har manglet noe. Jeg vet at det var tøft økonomisk, men mine foreldre gjorde det de kunne for at vi skulle ha det vi trengte. Min mor tok utdannelse da vi gikk på skolen. Jeg vet at mine foreldre skulle ønske de hadde tatt utdannelse først, men de ville ikke byttet bort noen av oss. De har også alltid sagt til oss at vi må få utdannelse og jobb før vi får familie, de vil ikke unne oss å ha det så tøft som de har hatt det. Men de klarte seg og vi har klart oss fint alle tre barna:o) vi har aldri hatt kontakt med barnevernet og ingen av oss ruser oss. Søstera mi og jeg har fast jobb og broren min holder på med sin utdannelse nå. Så det er ikke en selvfølge at barn av unge foreldre får det fælt. Vi hadde en kjempegod oppvekst. Ville aldri fått barn så tidlig selv, og unner ingen andre det heller. Men når det først har blitt sånn, så kan det faktisk gå bra.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2009 #24 Skrevet 25. september 2009 Kjære Amanda, tuller du med de bryna du har tenga så høyt oppe? Vær så snill og gjør noe med det. Det ser virkelig rart ut. Sier dette bare for å hjelpe deg. Det har ingenting med evnen til å være mor å gjøre. Men folk ler av sånt bak ryggen din, så hvis du må tegne øyenbryn, gå til en frisør, og få råd. Det ser ut som en klovnestrek. Lykke til med morsrollen.
Amanda, ung mamma93 Skrevet 25. september 2009 #25 Skrevet 25. september 2009 15:06: Flott at du klarer å si ting på en litt finere måte enn de andre her. men jeg trives med mine øyenbryn, og er fornøyd med hvordan de ser ut. Dere må bare le, men sålenge jeg trives med de så går det ikke inn på meg (: Takk (:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå