Gå til innhold

Rett på sykepenger- noen som vet...??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet dere hvordan reglene er for dette: Jeg har jobbet som lærer i tre uker, uten å ha sett noe som ligner på kontrakt eller arbeidsavtale. Jeg har etterlyst dette, og fått til svar at det kommer etterhvert. Så ble min datter syk, og måtte være hjemme i to dager. Fant ut at det var best at jeg ble hjemme, da min mann har MANGE sykedager allerede. Regna selvsagt med at jeg ville kunne bruke egenmelding., og få betalt som vanlig.. I dag fikk jeg imidlertid vite at "siden du du er ansatt på timebasis har du ikke rett på noe". Men jeg visste ikke engang at jeg var ansatt på timebasis- har i det hele tatt fått svært lite informasjon fra arbeidsgiver om både det ene og det andre...Hva mener dere- er det slik det skal være- og må jeg bare finne meg i det?

Såå frustrert.

Fortsetter under...

Skrevet

Det høres litt rart ut at du ikke vet om du er ansatt i stilling eller på timebasis? Dere må jo på et el annet tidspkt ha diskutert stillingsbrøk eller antall timer per mnd?

Skrevet

Enig i at det er litt rart ja, jeg ble tilbudt stillingen over telefon, og måtte begynne umiddelbart. Det eneste som var sagt var at det var en fast jobb, og at det dreide seg om 12 undervisningstimer pr uke til å begynne med, og at det var mulig å øke stillingsomfanget etter hvert... Er det jeg som har vært litt for naiv da kanskje,..?

Skrevet

Jeg vet at da jeg begynte å jobbe, måtte jeg ha jobbet i 2 mnd før jeg kunne benytte meg av egenmelding. Måtte i så fall ha sykemelding innen de første 2 mnd var gått. Kanskje det var det hun mente?

Fast stilling med 12 t/uke er jo en avtale det. Ville hatt det svart på hvitt men. Det er jo absolutt normalt, uansett hvilken jobb du har.

Skrevet

Nå er det ikke sykepenger du skal ha når du er hjemme med sykt barn. Det er omsorgspenger, og så vidt jeg vet er det NAV som utbetaler disse, men de forskutteres vel vanligvis av arbeidsgiver. Jeg ville kontaktet NAV og lagt frem saken. De kan både gi deg info i forhold til omsorgspenger og vedr rettigheter i forhold til jobben din.

Annonse

Skrevet

Takk for råd, skal kontakte NAV ja. Vet forresten at det heter omsorgspenger, bare slurv fra min side..

Skrevet

Det er arbeidsgiver som betaler syke-barn dager. Har du ett eller 2 barn har du rett på inntil 10 dager med omsorgspenger.

Du har rett på betalt dersom du skulle hatt undervisning disse dagene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...