Gå til innhold

Koffeinmengde og energidrikke. Drikker noen her det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utdrag fra matportalen:

"Gravide kan drikke kaffe, te og cola, men ikke mer enn

1 - 2 kopper kaffe per dag, eller

3 - 4 kopper te per dag, eller

1 liter cola, energidrikk eller annen koffeinholdig drikke per dag.

Hver av disse mengdene tilsvarer mellom 100 og 200 mg koffein per dag. Det betyr at gravide som drikker kaffe bør redusere inntaket av te og brus med koffein - og motsatt."

Ville dere tatt dere en halv boks med energidrikk da? Jeg liker hverken kaffe eller te, og sånn cola-bruser a'la Pepsi max er heller ikke spesielt godt. Jeg er så trøtt og sliten til tider at jeg går på veggene, så en sjelden gang, en gang i uka, kan jeg drikke litt energidrikk, a'la Red bull da? ikke hele boksen, men bare litt? Er i uke 25 og alene hjemme denne uka med en 2-åring i verste trassen, som våkner i 6-tida på mårningen og ikke sover noe på dagtid. Jeg må ha noe som kvikker meg opp når det røyner som verst, denna graviditeten har gjort meg monstertrøtt og slapp. Jeg legger meg halv ni hver dag, men det hjelper ikke alltid så godt når man er oppe 2-3 ganger på natta!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

snakk med jordor og spør hva du kan ta,hun sier sikkert du må sove ,men vet ikke?

Jeg tar en del energi drikk og kaffe ,men ikke når jeg gikk gravid,energi drikk skal ikke inntas i store mengder gir missdannelser og andre skader

Skrevet

Koffein er ikke bra for fosteret og hvis du ikke er nødt til å putte det i deg, vel så la vær.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...