Gjest Månefuglen +2 *høygravid* Skrevet 25. september 2009 #1 Skrevet 25. september 2009 Vi har tapetsert soverommet vårt de siste dagene.. Sist vi tapetserte den ene veggen ble den bulete etter noen timer.. Enda veggen bak er helt rett og det er KUN dette stedet som ble bulete.. På mandag tapetserte vi denne veggen igjen og igår når vi malte over (er overmalbartapet/veggfornyer) så kom det buler der IGJEN, på samme sted. Selv om den var helt rett inntil i går.. Veggen er helt rett bak som sagt så hvorfor skjer dette:( ser jo fælt ut
The Bad Gal Skrevet 25. september 2009 #2 Skrevet 25. september 2009 Vet ikke hvorfor det skjer, men et eller annet gærnt gjør dere! Vet du,jeg ville heller leid inn en profesjonell til å gjøre jobben, de er lynkjappe og det sparer dere for masse tid og frustrasjon, og antagelig penger også!
Gjest Månefuglen +2 *høygravid* Skrevet 25. september 2009 #3 Skrevet 25. september 2009 Men det er jo bare den ene siden av veggen, veggen er ca 5 meterlang og det bare på den ene meteren det blir sånn. Holder på å bli gal nå, lå og irriterte meg over dette i hele natt :@ Hvor finner jeg folk som kan fikse denne veggen for meg da?:-)
The Bad Gal Skrevet 25. september 2009 #4 Skrevet 25. september 2009 Kanskje dere har fukt i veggen?? Aner ikke, men høres veldig irriterende ut, ja! Et malerfirma kan vel ordne biffen, skulle jeg tro.
Gjest Månefuglen +2 *høygravid* Skrevet 25. september 2009 #5 Skrevet 25. september 2009 DRITirriterende når alle andre lengder er kjempefine og null buler eller noe som helst.. Blir så eitranes forbanna Tviler på det er fukt i veggen, kan ikke forstå hvor den kommer fra isåfall (bor i murblokk og det er ikke noe fuktighet på rommet vårt...) Noen må i alle fall fikse den veggen, nekter å føde før den veggen er ordentlig retkeltjrkltjerlte#¤%#¤ :-p
Blind Gudinne Skrevet 25. september 2009 #6 Skrevet 25. september 2009 Eller dere kan ta "hjemme-varianten" av profft. Ta en skarp tapetkniv og lag ett lite snitt/kryss i tapeten. Klin litt lim inni "hullet" og prøv å få litt på baksiden av tapeten også.... Deretter legger du bare flikene pent tilbake.
Gjest mphs Skrevet 25. september 2009 #7 Skrevet 25. september 2009 Har dere tettet noen hull der og glemt å grunne? Var malingen under helt tørr før dere begynte tapeseringen? Har dere slettet tapenen ordentlig med en tapetkost og hendene?
Gjest Månefuglen +2 *høygravid* Skrevet 25. september 2009 #8 Skrevet 25. september 2009 Oi det tipset med å ta hull på var jo godt.. det skal jeg prøve !! Det er ikke maling under tapeten. Der er det lim. Det var helt tørt siden vi la det flere dager før vi malte. Men med en gang det kommer maling på så blir det buler kun på det ene stedet, fantastisk irriterende!! Alle andre vegger i rommet er somsagt også tapetsert men de er helt perfekte.. Grøss og gr, helsparkler snart meg selv.
Endelig mamma!! Skrevet 25. september 2009 #9 Skrevet 25. september 2009 Er ikke så uvanlig at dette skjer. Dere har jo sikkert en annen tapet under iom at det er veggfornyer dere har på. Når det blir fuktig av limet buler tapeten ut. Ofte vil dette trekke seg sammen igjen når det tørker, men hvis det ikke gjør det må dere gjøre et bedre grunnarbeid før dere legger tapeten. Legg f.eks. tapetlim i området som buler og la det tørke Er det buler når limet og underlaget er tørt, må disse skjæres bort før du tapetserer. Hvis du skjærer bort noe er det viktig å prime området med lim/ maling før du sparkler igjen det hullet som har blitt. Da skal det være klart for et bule-fritt resultat når du tapetserer. Lykke til. ))
Gjest Månefuglen +2 *høygravid* Skrevet 25. september 2009 #10 Skrevet 25. september 2009 Er ikke tapet under nei.. skal jeg legge tapetlim oppå bulene bare?
Gjest mphs Skrevet 25. september 2009 #11 Skrevet 25. september 2009 Men dere har vel ikke lagt tapetet på bare murvegger uten å grunne veggene først?
Gjest Månefuglen +2 *høygravid* Skrevet 25. september 2009 #12 Skrevet 25. september 2009 Nei, selvsagt ikke :-)
Endelig mamma!! Skrevet 25. september 2009 #13 Skrevet 25. september 2009 Hva slags underlag er det egentlig dere tapetserer på iom at dere legger veggfornyer? Har ganske mye å si hva slags underlag dere jobber på. Hvis bulene er der etter at tapeten er lagt, og er tørr, kan du forsøke enten det Fjerteberte beskriver, eller evt. bruke en sprøyte og sprøyte godt med tapetlim inn i bulen og klemme tapeten flat. Som sagt er det ganske vanlig at tapeten buler når den er våt, men disse forsvinner som oftest når limet tørker. Du skal ikke legge tapetlim oppå bulene når tapeten er lagt, og den har tørket. Det var snakk om underlaget, for å forberede det for legging av tapet. (litt klønete forklart av meg i sta kanskje...)
Zitro Skrevet 25. september 2009 #14 Skrevet 25. september 2009 Skjær opp hullet, legg tapetlim under og press tapeten på plass igjen. Da blir det nok bra skal du se. de synes uansett ikke når du maler etterpå :-)
Gjest Månefuglen +2 *høygravid* Skrevet 25. september 2009 #15 Skrevet 25. september 2009 Vi har helsparklet veggen fra før fordi den var så ujevn (her har noen nemlig lekt seg med titusen typer tapeter..) og det samme har vi gjort med de andre veggene.. Det er bare akkurat denne ene meteren som er helt drøy og buler opp :- (((
* 5 om dagen * Skrevet 25. september 2009 #16 Skrevet 25. september 2009 enig med zitara, men pass på at dere får ut all luft,så dere må stryke med hendene,mot huller dere har kuttet....og er det et stort område hvor tapeten ikke henger,gjør dere bare flere snitt, for å få lim bak hele tapeten.
Gjest Månefuglen +2 *høygravid* Skrevet 25. september 2009 #17 Skrevet 25. september 2009 Det er så irriterende hele greia.. Forstår bare ikke hvorfor det blir sånn akkurat der.. Og denne gangen var det ingen buler før vi malte over :-( Alle de andre veggene er smo sagt helt fine rette og jevne så dette er jo helt merkelig.. skulle jo tro det ville sitte overalt..
Gjest mphs Skrevet 25. september 2009 #18 Skrevet 25. september 2009 Jeg får ikke tak i hva som er under tapetet. Du sier det ikke er maling/grunning, du sier det ikke er tapet under, du sier det ikke er rett på murveggen. Og så skriver du at det er flere lag med tapet og dere har helsparklet. Har dere grunnet/malet over sparkelet før dere tapeserte? Det må man gjøre. Men du får prøve med tipset om å skjære opp og ha lim under. Bruk en skarp tapetkniv så du får lagt kantene pent tilbake ellers vil det vises etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå