Si- Skrevet 25. september 2009 #1 Skrevet 25. september 2009 Nå er det fem år siden forrige fødsel, og jeg husker med gru dagen etter hjemkomst da jeg var tom for engangsbleier og skulle sette i gang med tøybleiene. Hadde kjøpt brettebleier, og da jeg var ferdig med påkledningen av baby, hadde hun et mange cm tjukt lag med bleie og bleiebukse rundt stumpen, og det så utrolig ukomfortabelt ut for henne å ligge. Jeg var så fortvilet at jeg gråt! Heldigvis fant vi en nabo der babyen hadde vokst ut av den minste Libero-strørrelsen, så natta ble berget! Etter hvert som hun vokste litt, fant jeg løsninger som funket. Tror Kushie alt i ett-bleiene var favoritten, og Ullkorga-bleiene. Men nå skulle jeg gjerne hørt om det er noen som kan anbefale noe som passer til de helt nyfødte, som ikke gir en slik voldsom "kant" de må ligge på? Det er jo så enormt mye nytt på markedet siden sist, og skal en begynne å kjøpe og prøve, blir det jo en del dyre mistak som regel. Håper på masse hjelp og tips!
soleia Skrevet 25. september 2009 #2 Skrevet 25. september 2009 Me starta fakstisk med brettebleier for å sleppe å kjøpe dyrare bleier i den minste str som babyen veks fort ut av. Brukte konvoluttbretten som ikkje gjev nokon tjukk kant bak, denne passar vel ekstra godt til gutar sidan den er tjukkast framme, men mamge brukar den til jenter og. (om du ikkje får opp videoen søk på brettebleier-konvoluttbrett) Om du brukte brettebleier frå nøstebarn har eg høyrt at desse er rimeleg store til nyfødde, og trekantbretten dei instruerar i er tjukkare bak og mindre lekkasjesikker i låra etter det eg har høyrt (har ikke brukt den metoden sjølv) Eg kjøpte 70 x70 cm bleier på Jysk, men trur kanskje dei har slutta med desse. Sparkjøp og ein del andre butikkar har og gazebleier i den str. Me brukte ikkje brillebukse utanpå, kun ein snappi til å halde bleia saman og så ullbukse. http://www.bleieboden.no/productdetails.php?product=100 (Hadde eit par uhell med flekk på ullbuksa som eg måtte skylle vekk, det kunne nok vore unngått med brillebuksene, men er enklare og raskare å ta på babyen utan desse) Denne løysinga synes eg verkar mjuk og behageleg for den nyfødde. Sjølv om den ruvar noko meir enn eingangsbleiene, er det ikkje nokon tjukk kant bak. Om eg skal anbefale andre bleier, så synes eg BumGenious bamboo formsydde er mjuke og gode bleier til ein rel ok pris (men dei er ikkje tynnare bak enn brettebleiene i konvoluttbrett) Vil anbefale deg å kikke på tøybleieforumet på tettinntil.no og tøybleier.no Der er det mange gode råd å få, men litt lett å bli smitta av tøybleiedilla ;-)
Si- Skrevet 27. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 27. september 2009 Må nok se den filmsnutten noen ganger, men det så bedre ut enn den brettinga som Nøstebarn instruerer. Jeg har liggende fullt utstyr med Nøstebarn brettebleier, så jeg får vel prøve igjen med konvoluttbretting. De snappi-greiene var jo helt geniale - kan ikke huske at det fantes noe slikt sist. Ullbuksene jeg strikket sist var faktisk noe av det jeg var mest fornøyd med å bruke utapå bleiene - særlig dagmodellen. Takk for gode tips, Soleia! Og ja, det er lett å bli bitt av basillen når en er inne på disse nettstedene...
Lillefisk Skrevet 28. september 2009 #4 Skrevet 28. september 2009 Hei! Jeg syns Bambusbleia fra BumGenoius til nyfødt funka veldig bra. med imse vimse soft cover NewBorn utenpå... her er mine erfaringer med tøybleiebruk på minsten: http://levlogisk.com/konklusjon-toybleier
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå