Gå til innhold

Vasking av lammeskinn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt et billig korthåra lammeskinn som jeg har i vogna. Problemet (et skikkelig verdensproblem hehe.. :oP) er at lille tryll sikler veeeldig mye. Og siden hun ligger på magen å sover, blir alle forsøk på å dekke over skinnet med gulpeklut forgjeves, for kluten havner langt under magen innen hun har sovna. (jada jeg veit det, ikke bra med magesoving! Men jeg passer godt på henne) Etter hver lur er skinnet gjennomvått der hodet hennes har liggi og det rekker ikke tørke før neste lur. Har ikke prøvd å vaske det enda. Kan jeg ta det i maskin? Med milo? Eller må man ha spesialmiddel? Henge til tørk eller? Ser for meg at det tar evigheter å tørke...

Kanskje jeg må vurdere å kjøpe et til å bytte med...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vasket skinnet vårt noen ganger. Med spesialmiddel for skinn, i maskin. Aner ikke om det går med milo.

Som du mistenker så tar det laaang tid å tørke ja...

Et lite tips til slutt, jeg børster håra med en børste etterpå for de klumper seg gjerne litt.

Skrevet

Takk for svar! Prøver å putte det i maskina. Koster ikke allverdens for et nytt et ;o)

Skrevet

Jeg vasker mitt i maskina med Milo, 30 grader ullprogram. Funker aldeles strålende=) Fluffer opp / rufser til pelsen litt etter vask, for at det skal bli mykt og fint igjen etter tørking!

Skrevet

Jeg vasker det for hånd med milo og mye vann... så i tørketrommel i 20min. Perfekt!

Ikke noe stygt skinn, og like mykt og fint.

Skrevet

Bruk et putetrekk som du stikker hodeenden av lammeskinnet inn i (litt klønete skrevet...) Slik unngår du atgulpekluten sklir ned under magen til barnet mens hun sover...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...