Gå til innhold

Skal Pergotime svelges sammen med mat?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg begynte på Pergotime i dag tidlig og lurer på om det har noe å si når på dagen jeg svelger pillene og om det har noe å si om det er i forbindelse med ett måltid eller ikke.

Jeg tok min første pille klokken 6 i dag tidlig ca 20 min før jeg spiste frokost. Noen som vet om det er greit?

Etter en dødfødsel og en senabort har kroppen min fullstendig sluttet og fungere og jeg har ikke hatt mensen på ett halvt år (Provera virket ikke) så derfor begynner jeg på Pergo i dag og håper det gir resultater...

Fortsetter under...

ja,jeg begynte på dobbel dose med engang.på første mnd på pergo var jeg gravid.men jeg må innrømme at vi kjørte på fra første dag etter at siste tablett var svelget.annen hver dag.anbefales.

resultatet ble ei fantastisk liten jente født fire uker for tidlig.

du får ha mye lykke til og stå på.

hvor lenge har dere prøvd?

hilsen

Å så heldig du var som fikk det til å klaffe så fort etter å begyne på Pergo!:)

Vanskelig å svare på hvor lenge vi har prøvd... Jeg gikk 42 uker gravid for så å oppleve at datteren min døde 5 timer før hun ble født i august i fjor (uten noen åpenbar grunn), den gangen ble jeg gravid umiddelbart etter p-pille slutt. Etter fødselen tok det 5 mnd før jeg ble gravid igjen, men fosteret var sykt (hadde en ytterst sjelden kromosomfeil) og det endte med abort. Dette er ett halvt år siden og siden da har jeg ikke hatt mentruasjon.... Syklusen min har rett og slett stoppet fullstendig opp.. Jeg fikk en runde med provera for å sette i gang blødning, men det gav ingen resultater, så nå skal jeg se om Pergotime kanskje fungerer(men jeg har mine tvil, kroppen min virker ikke!)

krysser fingrene for at det ordner seg for deg nå.har du fått dobbel eller enkel kur? jeg og fikk pergo fordi kroppen min ikke fungerte. etter 4 spontanaborter på 1 år etter at vi hadde prøvd i 2 år å bli gravide.med nr 2. vi prøvde i 4 år med 1 barnet vårt,det også en jente.jeg hadde 3 spontanaborter hvor den ene var i uke 22-23.før vi fikk henne.jeg hadde mine tvil om pergotime selv,men det gjorde susen.

så tvi tvi.håper det fungerer.:-)

hilsen

Annonse

Du har jammen meg vært igjennom litt av hvert i forsøket på å bli mor du også skjønner jeg.... uff...helt utrolig at det skal være ett sånt helvete for noen og ikke for andre! Utrolig fantastisk at du nå endelig har to velskapte barn etter alt det du har vært igjennom, det fortjener du jammen meg!

Håper jeg også opplever det en dag, selvom det er vanskelig å forestille seg akkurat nå.

Jeg går på enkelkur med Pergotime nå, har gått på det i fire dager(ferdig i morgen) uten en eneste bivirkning, og det får meg til å mistenke at dette heller ikke funker.. Har jo lest at det er vanlig å bli kvalm og øm i brystene og hetetokter og det ene og det andre, men jeg merker absolutt ingenting:(..Vi får se hva som skjer videre...

skal du ta blod prøve ved dag 20-22 for å se om du har hatt eggeløsning?det anbefales.det gjorde jeg. jeg har en vennine som ikke har eggeløsning selv,hun går på enkel pergo kur hun har heller ikke noen bivirkninger,men hun har påvist eggeløsning.tror man har mere bivirkninger på dobbel og trippel kur.

ja jeg ble 27 på lørdag 26 sept.fikk tr i gave,ikke morsomt kan en si.så vi får prøve igjen.

det blir en baby snart skal du se,jeg er helt sikker på at det kommer til å skje snart for deg.det fortjener du synes jeg. :-)

hilsen

Må bare snike meg inn her og fortelle at jeg ikke merket noe av enkel pergotime kur, men merket godt bivirkningene på dobbel kur.

Absolutt ikke sikkert du trenger mer enn enkel kur, det kan blodprøven på dag 22-23 i syklusen vise til (jeg tok på dag 23, den viser hvilke nivå av progrestron i kroppen din ved bruk av pergotime, som tilsier om du har hatt eggeløsning eller ei).

Har ikke legen satt deg opp på bloprøve, så ring og hør om de kan teste deg så du vet at dette retter opp kroppen din. Litt masing kan ofte lønne seg:=)

PS! Kjenner godt ei som har mensen ca hver 6-9 mnd og som har hatt få blødninger i mange år. Legene trodde hun ikke ville klare å bli gravid selv, men nå sitter hun med tre velskapte barn (ikke trillinger altså:)) etter bruk av pergotime.

Ble dessverre ikke gravid på pergo selv, men det er av andre grunner som vi fant ut av (mannen sin kvalitet). Så vi holder på med ass befruktning og håper det vil fungerer med tiden.

Lykke til:=)

Jeg har akkurat flyttet fra Norge til Danmark så faller på en måte litt mellom to behandlinger. Jeg har tatt pergomtime fra den resepten jeg fikk i Norge, så derfor blir det ikke blodprøver denne runden.

Jeg har bestillt time hos gynekolog her (er litt ventetid), så dersom denne enkle kuren ikke fungerer regner jeg med å starte på en dobbelkur med påfølgende blodprøve når jeg jeg har vært hos gynekolog her.

Siden jeg begynte på pergo uten å ha en syklus vet jeg ikke hvilken dag jeg skal si at jeg er på... Det er to dager siden jeg tok siste pille, så EL bør vel kanskje komme i starten av neste uke? Fra tidligere har jeg hatt EL på syklusdag 19 og 20 og 23 og sånn, så det er vel tvilsomt den kommer noe før denne gangen hvis det kommer i det hele tatt....

På hvilken dag fikk dere EL etter pergo?

jeg tror jeg fikk eggløsning på dag 12 eller 14.jeg pleide å ha eggløsning på dag mellom 15 og 24 før jeg tok pergo.jeg tok blodprøve på dag 22 og da hadde jeg progresteron nivå på 48.tydelig eggløsning sa legen og da regna legen med at jeg hadde eggløsning mye tidligere enn jeg pleide.jeg husker jeg tok en cb digital på dag 29 i syklusen og den blinka gravid med en gang.så tidlig har jeg aldri fått en positiv test før.så jeg fikk nok eggløsning mye tidligere enn jeg pleide.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...