Anonym bruker Skrevet 24. september 2009 #1 Skrevet 24. september 2009 For å gjøre en lang historie kort: Jeg hadde sex med begge samtidig og begge spruta inni meg.. Gikk på p-piller og det var prevansjonen som ble brukt.. tidligere på kvelden kastet jeg opp litt, så tror derfor at pillen sviktet.. Jeg og sambo diskuterte det lenge og valgte å beholde til tross for usikkerheten om farskap.. Følte oss så sikre på atfsare sambo var faren.. Men vi har ikke informert kompisen om at vi ikke vet hvem som er far.. Vi har 3 jenter fra før og hadde uansett tenkt å prøve på nr 4 fordi vi ønsket oss 4 barn.. Men så kommer dilemmaet.. Har nå vært på UL og den viste en stooor gutt! Så nå er jeg nesten helt sikker på at barnefaren er kompisen til sambo.. Kompisen er veldig stor av strl, sambo er heller liten.. Vi har bare jenter fra før, så sjansen for at vi skulle få gutt sammen var også liten.. De ungene vi har fra før var også små av strl.. Sambo sier vi ikke behøver å si noe til kompisen fordi han selv vil være pappa til babyen, og at det bare blir mye rot om vi skulle begynne å blande inn enda flere fedre osv.. Og så er han redd for at han skal "miste" barnet om dere forstår.. Aller helst sier han at han vil adoptere barnet om det ikke skulle være hans biologiske.. men så er han redd for at kompisen ikke skal ville gi opp farskapet... Men jeg begynner å bli usikker.. Hva om denne babyen viser seg å være prikk lik kompisen? Han er litt mørk i huden og har veldig særegne trekk.. Da blir det vel heller vanskelig å skjule, tror dere ikke?? Og så føler jeg kanskje at jeg snyter min lille sønn kjennskap med sitt opphav? Uff.. føler meg så rådvill! Aner ikke hva jeg skal gjøre! Var nok ikke godt nok gjennomtenkt det her likevel... Hva hadde dere gjort i min situasjon??
Anonym bruker Skrevet 24. september 2009 #2 Skrevet 24. september 2009 Ta abort. Og steriliser deg med det samme.
Natalìe:)) Skrevet 24. september 2009 #3 Skrevet 24. september 2009 Ok, eeee, hvorfor hadde du sex med begge to?
Anonym bruker Skrevet 24. september 2009 #4 Skrevet 24. september 2009 Hørt om 3kant med ei dame og to menn?
Anonym bruker Skrevet 24. september 2009 #5 Skrevet 24. september 2009 Abort er ikke et alternativ.. HI
Anonym bruker Skrevet 24. september 2009 #6 Skrevet 24. september 2009 Jeg hadde ikke blanda inn den andre. Så lenge barnet har en mor og far rundt seg, har barnet det bra! Ikke ta problemene på forskudd. Dere har funnet en løsning som dere kan leve med!
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 24. september 2009 #7 Skrevet 24. september 2009 Vanskelig situasjon,men jeg tror jeg ville snakket med kompisen og fortalt hvordan ting lå an.Det er stort sett alltid best å være ærlig.Hvem vil vel leve på en løgn resten av livet?Og kanskje la barnet levet uten å vite hvem som er biofar,som du sier? Sannheten kommer alltid fram,eller kommer det til å gnage..
Anonym bruker Skrevet 24. september 2009 #8 Skrevet 24. september 2009 jeg hadde nesten samme opplevelsen og min sønn gikk det ikke ann å juge seg fra...
Anonym bruker Skrevet 24. september 2009 #9 Skrevet 24. september 2009 Beklager at du får slike usympatiske svar! Dere har jo en grei plan på dette? Samboeren din vil være far til barnet og han kommer til å være faren uansett hva en avt DNA-test viser. Så deres og barnets fremtid er jo planlagt fremover. Hvis kompisen ønsker en DNA-test så har han retten på sin side, så det kan jo skje. Men hva vil skje da? Deres familie vil fortsette som før, men den biologiske faren kan få samvære med barnet osv. Men det vil gå bra om det skulle vise seg å være slik? Barnet er jo på god vei og det vil komme. Er ikke det beste for dere å ikke si noe til kompisen? Dere kan jo også ta en privat DNA-test for å sjekke om samboeren din er faren, så vet dere i hvert fall noe. Lykke til videre med svangerskapet og tiden som kommer
Libido- Skrevet 24. september 2009 #10 Skrevet 24. september 2009 Jeg hadde helt klart tatt abort. Ville ikke "ødelagt" familien vår med det. Bruk kondom neste gang da!
Anonym bruker Skrevet 24. september 2009 #11 Skrevet 24. september 2009 HI har altså kommet såpass langt i svangerskapet at abort er uaktuelt, men at det et fosteret er stort betyr jo at du sikkert har blitt befrukta tidligere enn anntatt, kanskje du spydde den dagen fordi du ble gravid to uker tidligere. Du har allerede tatt valget ditt, så da får dere bare oppdra denne sønnen som deres egen. Din mann vil elske ham som sin egen uansett for det blir jo som adopsjon.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2009 #12 Skrevet 24. september 2009 Off..beklager at jeg sier det - og det har lite med saken å gjøre - men jeg skjønner ikke at folk klarer å ha trekanter med kompiser/venninner... (Blir det ikke sær stemning etterpå? Klarer man å koble fra tanken om sex'en når man henger med med vedkommende senere?) Uansett: For en utrolig kjip situasjon å havne i. Må bare si beklager... Håper du finner ut av det. Ville nok sagt det til barnefar jeg, ja. Har man hatt sex, må man nesten ta konsekvensene av det, du som han. Så får det heller være at folk kommer til å tenke sitt, etc. Han har rett til å vite det, og ikke minst har barnet som kommer rett til å kjenne til sitt biologiske opphav!! (Hvem vet: Kanskje det en gang kan utgjøre forskjellen på liv og død, med tanke på donasjoner, etc. Og det kan også hende at ungen skjønner det selv etter en tid.) Er det en kompis dere ser fra tid til annen, så vil jo han også legge sammen to og to og tenke at det er en mulighet for at han er faren uansett. Så step up og ta ansvar for handlingene deres!
Anonym bruker Skrevet 24. september 2009 #13 Skrevet 24. september 2009 Tenk på hva dine døttre kommer til å tenke.. Nei, hvis det går, ville jeg ha holdt kyst om det! Det kommer til å ødelegge hvordan jentene tenker på normale forhold, og familie. Plutselig skal lillebror være sammen med en annen mann, når pappa bor sammen med mamma.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2009 #14 Skrevet 25. september 2009 Du forteller at du gikk på p-pillen. Er du helt sikker på at barnet ble unnfanget denne natten? Jeg ville tatt en DNA test når barnet er født, i stedet for at dere hele tiden går og er usikker på hvem barnefaren er. For det kan jo slite på forholdet også! At man hele tiden kommer til å trekke likheter og gruble over hvem som er faren. Det kommer alltid til å være der hvis dere ikke tar en DNA test. Viser det seg at det er kompisen som er barnefaren, ja da må dere ta det vanskelige valget om dere skal fortelle han det eller om dere skal la det være. Jeg vet om noen par som har fått gutt etter og ha fått jenter, og gutter er jo som oftes større enn jenter når de blir født også! Så det trenger ikke ha noen betydning for at det er kompisen som er faren. Skjønner det er en veldig situasjon, men dere er voksne folk, og dere visste vel innerst inn at noe sånn kunne skje, så da må dere ta konsekvensene av det.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2009 #15 Skrevet 25. september 2009 Og her har vi et godt eksempel på hvorfor trekant ikke er en god ide! Beklager, måtte bare si det, og du er nok enig selv også. I utgangspunktet er det vel greit at samboeren din "er faren", men problemet kommer jo hvis denne gutten virkelig ser annerledes ut, og ligner på kompisen. Denne kompisen vil jo skjønne hvordan det ligger an, tror du ikke? Mener det er mulig å ta farskapstest før fødselen, stemmer ikke det? Dette må dere sikkert gjøre privat, og det koster sikkert litt, men det ville jeg definitivt ha gjort. Da kan dere ta en avgjørelse før fødselen. Tenk om samboeren din er faren og du bekymrer deg unødig gjennom hele svangerskapet? Nei, du bør finne ut av muligheten for å gjøre dette snarest mulig. Hvis dere finner ut at kompisen er faren, bør dere tenke dere godt om før dere tar en avgjørelse. Dere kan jo evt. vente til etter fødselen.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2009 #16 Skrevet 25. september 2009 Rister bare på hodet jeg.... Lykke til,du/dere har litt å nøste opp!!!!!
Silene_Silanum Skrevet 25. september 2009 #17 Skrevet 25. september 2009 Alle barn har da rett til å vite hvor de kommer fra!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 25. september 2009 #18 Skrevet 25. september 2009 jeg hadde ikke sakt noe, og når barnet kom til verden hadde jeg tatt en privat farskapstest. var sambo pappa så hadde det vært fint. og ikke så....
Anonym bruker Skrevet 25. september 2009 #19 Skrevet 25. september 2009 Hadde adoptert vekk barnet dersom det var meg, evnt forsøkt og fremkalle fosterdød. Kan f.eks henge deg godt over vinduskarmen og presse skikkelig på, da vil jeg etterhvert tro barnet i magen dør.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2009 #20 Skrevet 25. september 2009 09:47... Folk som deg burde vært avliva som bikkjer. Fysj for en tankegang!!!!!!! Jeg må si jeg er rystet og det skjer ikke ofte på dette forumet. Og det er ikke ofte jeg tenker på at det mennesket kanskje hadde hatt det bedre død, men tenker det om deg nå.
lina2000 Skrevet 25. september 2009 #21 Skrevet 25. september 2009 Til anonym 09.47. Er du syk i hode ditt??????? Tragisk!
Anonym bruker Skrevet 25. september 2009 #22 Skrevet 25. september 2009 Til lina2000, ofte er det enkleste det beste alternativet!!
Anonym bruker Skrevet 25. september 2009 #23 Skrevet 25. september 2009 Faen for noen usmakelige heslige kvalme svar noen av dere kommer med! Håper ikke dere har barn selv. Har dessverre ikke noen gode råd til HI selv, men støtter litt teorien om at kanskje unnfangelsen har skjedd på ett tidligere stadium slik at dette muligens ikke er en case allikevell. Håper dere finner ut av dette!
Anonym bruker Skrevet 25. september 2009 #24 Skrevet 25. september 2009 Er så mange rare innlegg a la dette. Regner med det er tulleinnlegg.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2009 #25 Skrevet 25. september 2009 Ville ikke gjort noenting før etter fødselen, størrelsen på barnet trenger ikke ha noe å si, det skilte nesten 900g på minste og største barnet mitt (garantert samme far). Etter fødselen ville jeg tatt en privat farskapstest, du kan bestille disse på nettet. Sjekk mannen din og barnet, får du tilbake at han er faren er jo alt greit. Får du som svar at han ikke er faren, DA må dere ta denne diskusjonen... Hvis det viser seg at kompisen er faren kan dere ta en diskusjon med mannen, det er ikke sikkert han vil at barnet skal vite noe, kanskje vil han at barnet skal vokse opp med dere som foreldre. Er ikke sikkert han kan tenke seg å ha samvær med "deres" barn og betale dere bidrag. Så kan dere heller diskutere om barnet bør få vite det når det blir gammelt nok til å forstå.. Mitt råd er altså å vente, la det ligge til etter at barnet er født og ta diskusjonen på nytt da. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå