Gå til innhold

Synes dere lilla er en jentefarge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller kan små gutter også ha det? Selv synes jeg det er litt jentete med lilla, men mamma fortalte at hun kledde broren min i lilla da han var liten..men det var jo på 80-tallet da:)

Skrevet

Kjøpte lilla ytterjakke til dattera mi i dag, satt og tenkte på om lillebroren kan arve den senere eller om det vil se rart ut..hm:)

Skrevet

Begge mine gutter har lilla t-skjorter!!! De er veldig glad i dem... og de er fine (Med røft "guttete" motiv da=)))

Skrevet

ja, det syns jeg. Vi fikk en lilla og svart genser (guttegenser riktignok) som vi byttet til en grå og svart, fordi vi syns den ble for jentete...

Skrevet

jepp, definitivt.

Skrevet

Jeg hadde ikke brukt lilla på guttene mine, men ser mange som gjør det da.

Skrevet

Spørs litt på lillafargen. De aller lyseste er kanskje litt "jentete", men jeg ville ikke hatt noe problem med å ta på gutten min en mørk lilla genser.

Skrevet

Jeg har farget mange av de hvite bodyene til lillebror lilla. Og storebror kom da med en lys bukse som han ville ha lilla, -og det fikk han! De er så fine så! :) Og hadde de villet hatt noe i rosa, skulle de jammen fått det også! ;) Storebror ha forøvrig røde gummistøvler med Petra Pirat på, og han er SÅ stolt! Hihi.. Goingen min... :)

Skrevet

Til og med 9-åringen min som er VELDIG VELDIG gutt aksepterer lilla! ;o)

Skrevet

Kommer an på hvilken tone lillafargen har. Masse lilla som er helt fint til gutt!

Skrevet

Synes lilla er fint på gutter! :)

Skrevet

Jeg tror de fleste oppfatter det som en feminin farge, men det er jo t.d. en star wars genser med lilla bunn nå. Min bror brukte det på 70-tallet, og akkurat nå er jo det i flere kolleksjoner for menn.

Skrevet

Det kjem an på farge, fasong og ev. mønster/detaljar.

Jenta vår har veldig mykje lilla tøy, så eg tenker mest på det som "jentete". Men no har guten vår arva ein kjempetøff genser i lilla og svart (lilla t-skjorte med svarte ermer og tøft trykk i svart og sølv), så det kjem veldig an på plagget :o)

Skrevet

Sønnen min kler lilla kjempe godt, så han har både lilla bukse og lilla genser. Mørkelilla, altså. Lys lilla blir fort veldig jentete.

Skrevet

Jeg syns alle farger kan pase til begge kjønn, det kommer mer an på snittet i klærne.

Gjest mamma til 2 prinsesser:)
Skrevet

jentene mine passer lys farger veldig godt, så jeg er veldig glad i lyse lilla og ser på det som en jentefarge:)

Skrevet

Lillemor er en lilla jente og har veldig mye lilla klær :) Noe av det går fint som gutteklær. Kommer ann på hvilke andre farger jeg setter det sammen med også, men syns i utgangspunktet lilla er jentefarge :)

Skrevet

Jeg kommer egentlig ikke over hvor tragisk det er at vi deler farger inn etter kjønn... men når det først er sagt, så kan lilla være kjempetøft på gutter. Som noen påpekte over her i tråden, kommer an på plagget og utformingen.

Det er helt greit at voksne menn kler seg i rosa skjorter o.l. Men for GUDS SKYLD ikke kle sønnen din i det - noen kunne jo tro at han var jente :o Nei, nå er det jammen meg på tide at vi utvikler oss litt på det området...

Skrevet

Kommer heeeelt an på. Feks en lys lilla genser med jente-snitt, ja da er det jente farge. En mørk lilla "kul" tshorte, nei det kan gå til begge deler... Lilla og svart feks...

Mener det samme med rosa også jeg. Sønnene mine har masse klær med rosa ¨på, men ikke akkurat rosa sukkersøte ting hehe

Skrevet

Jeg synes mørk lilla går helt fint til gutter:) Syrin-lilla blir mer jente i mine øyne. Nydelig med små gutter i lilla genser og brun bukse feks:)

Skrevet

Min "gutte gutt" på 8 år som nekter enhver befatning med rosa, han aksepterer faktisk lilla. Har to t-shorter som er selvvalgte... ( med Star Wars motiv). Det finns både mørk lilla og lys lilla klær til gutter nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...