Anonym bruker Skrevet 24. september 2009 #1 Skrevet 24. september 2009 Har ennå til gode å høre om noen som har fått drømmejobben etter fullført nettstudie.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2009 #2 Skrevet 24. september 2009 Nei jeg ser kun på nettstudier som dyre kurs som man heller kunne tatt gratis hos NAV og oppnådd mer kred for derifra
Gjest Tale30 Skrevet 24. september 2009 #3 Skrevet 24. september 2009 Nettstudier er bedre enn ingen studier når man er i en situasjon hvor det ikke lar seg gjøre å ta en heltidsutdanning ved en av de store utdanningsinstitusjonene. Det er også bra å ta fag via nettstudie som viderutdanning.
LinnisR83 Skrevet 24. september 2009 #4 Skrevet 24. september 2009 Hmm...det er rart...har nettopp bestått interiørskolen jeg, og det hadde de ikke på NAV for å si det slik!
MissBenz Skrevet 24. september 2009 #5 Skrevet 24. september 2009 Jeg vurderer et nettstudie, så prøver å undersøke litt om hvordan det foregår osv. Tenkte å ta et kurs bare så jeg har noe annet utenom hjelpepleieryrket mitt.. Noen som kan fortelle litt?
Anonym bruker Skrevet 24. september 2009 #6 Skrevet 24. september 2009 Ja, og da har du fått deg jobb som interiørarkitekt allerede eller?
Anonym bruker Skrevet 24. september 2009 #7 Skrevet 24. september 2009 Du har tydeligvis ikke fått med deg at fler og fler studiesteder tilbyr en del kurs over nettet. Man får den samme eksamen og de samme studiepoengene som dem som følger ordinære kurs, men det lar seg gjøre å kombinere (videre)utdanning med jobb. Fryktelig dyre disse kursene, sant nok.
LinnisR83 Skrevet 24. september 2009 #8 Skrevet 24. september 2009 Nå er det 2 uker siden jeg bestod studiene, så nei, men har allerede hatt 6 oppdrag...og har tjent inn studiene mine +litt attåt, så jeg klager ikke jeg.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2009 #9 Skrevet 24. september 2009 Har du studiekompetanse? Hvis ikke ville jeg skaffet meg det først. Deretter undersøkt hva som finnes på høskoler med helsefag. En god del av utdannelsen kan tas over nettet, men har ikke sett sykepleier da dette antagelig krever en del praksis som ikke lar seg gjøre over internett.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2009 #10 Skrevet 24. september 2009 Oppdrag som du ikke hadde fått uten dette nettstudiet? Og som ikke var for venner eller bekjente?
MissBenz Skrevet 24. september 2009 #11 Skrevet 24. september 2009 Ja har det. Hmm..ok takk for tipset, skal undersøke litt mer
Gjest Tale30 Skrevet 24. september 2009 #12 Skrevet 24. september 2009 Og som et apropos så er det mange arbeidssteder som betaler kurs gjenom KS og liknende for sine ansatte, så jeg tror ikke de er såå skrekkelige..
Cat.68 Skrevet 24. september 2009 #13 Skrevet 24. september 2009 Jeg har nettopp startet i nettbasert videreutdanning i Psykiatrisk helserabeid, for hjelpepleiere og omsorgsarbeidere i folkeuniversitetets regi. Den vil gå over 3 semestre og har 20 ukers praksis. Den er dessuten gratis. Betaler kun bøker og skolematriell. Vil ha masse goder pga den i mitt yrke.
Gjest Tale30 Skrevet 24. september 2009 #15 Skrevet 24. september 2009 Anonym 22:30 Hvilke goder? Videreutdanning gir goder som økt kompetanse og i tilfeller hvor studiene finansieres av jobben ofte økt lønn.
Cat.68 Skrevet 24. september 2009 #16 Skrevet 24. september 2009 Først og fremst faglige, samt et bredere arbeidsfelt. Et bredere arbeidsfelt og bedre fagkompetanse gir ofte større stillinger og mere ansvar. Større stillinger og mere ansvar gir i sin tur mere penger. Dette regner jeg som goder.
LinnisR83 Skrevet 24. september 2009 #17 Skrevet 24. september 2009 Mulig jeg hadde fått de oppdragene uten NKI, men da hadde jeg ikke skjønt halvparten av det jeg har gjort. Har hatt 4 oppdrag for folk jeg kjenner og 2 for folk jeg ikke kjenner.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2009 #18 Skrevet 24. september 2009 Begynner å bli drittlei av alle dere som skal fortelle oss hva som er utdanning og hva som ikke er det.. Først var det yrkesutdanning som ikke kunne kalles utdanning, og nå er det altså nettstudier.. Tenk om vi alle hadde som mål å bli leger, advokater, lærere, ingeniører osv.. Da hadde neppe samfunnet fungert..
Anonym bruker Skrevet 24. september 2009 #19 Skrevet 24. september 2009 Yrkasutdanning er en ting, høyere utdanning noe annet. Det er hvertfall ikke sammenlignbart.
nasse nøffen Skrevet 24. september 2009 #20 Skrevet 24. september 2009 glup den som har lagt ut dette innlegget vel eller??? jeg er utdannet helsefagarbeider, og tar nå viderutdanning gjennom nks innen psykiatri. jeg får da tittelen psykiatrisk helsefagarbeider, går opp i lønn ( privat forhandling pga medlem i fagforbund ) , får velge mellom masse flere jobber, og kan jobbe innen d feltet jeg ønsker.. du kan også velge eldreomsorg, rehabilitering, ambulanse, kreft ... haallllooooo, er ikke d utdanning? du får jo papirer på det, og får en tittel
Gjest Tale30 Skrevet 24. september 2009 #21 Skrevet 24. september 2009 Jeg har høyere utdanning, men hadde gitt mye for en yrkesutdanning.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2009 #22 Skrevet 24. september 2009 Det er en helt annen sak....men det er nivåforskjell, ikke?
nasse nøffen Skrevet 24. september 2009 #23 Skrevet 24. september 2009 å det er heeeeeelt gratis etter kunnskapsløftet, hvorfor? jo de vil ha kvalifiserte folk... jeg samarbeider daglig med leger ( overlege ) og han respekterer og ser opp til min kompetanse faktisk.lytter til mine erfaringer og ideer
Gjest Tale30 Skrevet 24. september 2009 #24 Skrevet 24. september 2009 Jeg forstår ikke helt hva som menes med nivåforskjell. Jeg har Hovedfag, og ligger kanskje på et høyere teoretisk nivå enn en snekker, emn snekkeren ligger på et mye høyere praktisk nivå enn meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå