mammax2og3+4? Skrevet 24. september 2009 #1 Skrevet 24. september 2009 Hei! var på ultralyd i dag.er i uke 11. der så vi 2 foster, 1 normal størrelse, og 1 mye mindre. vet ikke om det minste er dødt. skal videre til et annet sykehus og spesialist i morgen. noen som har vært borti dette? eller kan de vokse så ulikt i starten?
Gjest Antarctica Skrevet 24. september 2009 #2 Skrevet 24. september 2009 Min venninne mistet en av tvillingene, men den som overlevde er i dag en flott 12-åring!
Mikkemafian Skrevet 25. september 2009 #3 Skrevet 25. september 2009 Jeg har opplevd det samme.. Bare at jeg ikke var fullt så langt på vei da det ble oppdaget. Var på ultrlyd i uke 8 og da så vi et normalt og et altfor lite foster. Legen sa at det kunne gå begge veier. Det kunne vokse seg til og det kunne gå til grunne. For min del gikk det til grunne og forsvant. Det ble aldri noen blødning. Fenomenet heter vanishing twin og det er mye mer vanlig enn de tidligere har trodd. P.g.a. at så mange tar tidlig ultralyd, blir det oppdaget. Den som var normalt stor, er nå snart 2 år og er en håndfull i seg selv...
Gjest Skrevet 25. september 2009 #4 Skrevet 25. september 2009 jeg fikk vite at jeg hadde 1 levende og 1 dødt foster i magen på tidlig UL.. det levende tilsvarte 8 uker, mens det døde var myyye mindre og fostervannet grumsete. har ikke blødd en dråpe etterpå, men nye ultralyder viser at det døde fosteret er borte.. det levende fosteret er nå 30 uker og graviditeten har vært helt normal.. mulig at det samme skjer med deg... ikke for¨å være negativ, men hvis det ene fosteret er veldig lite så tyder det vel på at noe er galt med det uansett... som en trøst, så går det oftest bra med det fosteret som er størst/lever. lykke til )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå